Здраво помпане на Passat

Тунинг майсторте от ABT Sportsline подобряват популярния модел на Volkswagen - Passat, още от самото му излизане на пазара, през далечната 1973 година. Сега ог германсакта компания предлагат цели седем варианта на клиенните с програмата си ABT POWER.


От ABT започват с пазовия модел на пасата. Модификацията с 1,4-литров бензинов TSI двигател със 150 к.с. е увеличена до 180 коня. В същото време нараства и въртящия момент - от 250 до 290 Nm. Следва версията с 1,8-литров TSI агрегат, който след намесата на тунинг маниаците вече има мощност 210 к.с. (с 30 повече от нормалния). Въртящият момент е нараснал с 60 Nm и вече е 310 Nm.


ABT Passat изглежда и още по-зловещ с някои от турбо двулитровите двигатели. Топ вариантът е с 2,0 TSI мотор, който вместо стандартнтие 280 к.с. има 336 к.с. Истински хит е и вариантът с мотора с мощност с 220 к.с., който благодарение на инженеринга на ABT е напомпан до 290 к.с. И в двата случая въртящият момент се повишава до 420 Nm (серийните варианти са с 350 Nm).


Eстествено не са подминати и дизелите. За последната версия на Passat комби от Volkswagen Group предлагат три двулитрови нафтови мотори с различна мощ: 150 к.с. и 340 Nm (след намесата на АВТ вече са 170 и 380 Nm), както и 190 к.с. с 400 Nm (вдигнати на 215 и 440 Nm). Най-мощната версия на 2,0 TDI вече доставя 270 к.с. вместо 240 коня. Максималният въртящ момент тук е 540 Nm или с 40 Nm отгоре.
Програмата ABT POWER може да включва, по желание на клиента, и перфектно проектиран бодикит с променена предна броня, решетка странични огледала, задни спойлер и престилка, както и ауспух.


Тези компоненти допълнително подчертават спортния вид, което като управление се усеща виднага на волана чруз промененото от окачване с пружини ABT и нисък център на тежестта с 35 мм надолу в предната ос и 30 мм в задната ос. Стабилизаторите ABT Sportsline пък не само намаляват накланянето в завои, както и при бързи и резки промени на посоката на движение, но в същото време намаляват и тенденцията за недозавиване. Другите положителни ефекти за стабилното каране идват и чрез преразпределението на натоварванията на колелата.
Джантите могат да бъдат от 18 до 21 инча, като могат да бъдат обути и с високоскоростни гуми.


Цените на тези преработки не са малки. Увеличаването на мощността на двигателя се плаща между 1500 и 2000 евро, а набор от джанти с гуми, варират от 3000 до 5000 евро. Външната тунинг премяна пък струва 3400 евро. Ако искате да смените само изпускателната система ще трябва да се бръкнете с 1500 евро. Целият ABT тунинг пакет на пасата комби може да надхвърли сериозната сума от 12 000 евро.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене