Тест на Рeugeot 2008: Офроуд лъв без 4х4

Рeugeot 2008 е представител на така модерните не само у нас кросоувъри. За моя изненада обаче това не е паркетен лъв като повече други, а става за каране и извън асфалта. Малката и удобна джипка, която има чудесен обзор при движение в града с “дълбоките” си прозорци, няма класическото тежко 4х4, а разчита на една хитра система, наречена Grip Control.


Тази модерна технология се активира с въртящ бутон на централната конзола и работи в тандем с щедрия пътен просвет от 16 см и в съчетание с Mud&Snow сертифицирани зимни гуми.
Grip Control
оптимизира
сцеплението
според терена
чрез ефективно управление на предните колела. Водачът избира режима на работа според пътните условия чрез въртящ бутон.
Стандартният режим е предназначен за нормални пътни условия. Режимът “Сняг” мигновено адаптира приплъзването на всяко предно колело към конкретните условия на сцепление. Когато автомобилът достигне скорост от 50 км/ч, системата превключва на стандартен режим.


Режимът за шофиране на всякакви терени е за уверено пътуване по хлъзгава настилка (кал, мокра трева или сняг). Той улеснява стартирането на автомобила при тези определени условия, като предава възможно най-голям въртящ момент към колелото с най-доброто сцепление. Действащ като диференциал с ограничено приплъзване (LSD), той е особено подходящ за черни пътища и действа до скорост 80 км/ч.


Режимът “Пясък” поддържа въртенето едновременно на двете задвижвани колела, за да позволи напредването в мека почва и за да ограничи риска от засядане (на плажа например).
Режимът работи
при скорост
до 120 км/ч,
след което
превключва
на стандартен
Режимът “ESP изключен” (без електронната програма за стабилност) предоставя на водача възможността да махне напълно функциите ESP и Grip Control до 50 км/ч и да управлява сцеплението самостоятелно.


Функцията Grip Control е налична при двигатели от 100 к.с., независимо дали са с механична, или автоматична трансмисия, с 16-инчови или 17-инчови джанти.
Добрата проходимост, а и динамиката на пежото са гарантирани и благодарение на теглото от едва 1045 кг и четирите опции за окачване. Пружините, амортисьорите, анти-ролбарът, предната ос и задният мост имат специфични параметри за подобряване на динамичните технически показатели на всички двигатели.


Както вече споменах, 2008 предоставя отлична видимост на водача чрез големите си прозорци. Чувството за простор се усилва и от стъкления покрив, прикрит с бяла “римска щора”.
Тестовото Peugeot 2008 бе оборудвано с 1,2-литров бензинов трицилиндров двигател с турбо с мощност 110 коня и автоматична скоростна кутия. Останах наистина възхитен от автоматика, който е с 6 степени. Благодарение на технологията Quickshift смяната на предавките е хем плавна, хем бърза. С нейна помощ и мотора пежото е като истинска оса на пътя с въртящия си момент от 205 Nm, имайки предвид и относително ниското тегло на колата. При комбинирано каране
пежото даде отличен
разход на бензин
- 5,2 л на сто!


Гамата бензинови двигатели на новия SUV включва и 1,2-литров с 82 и 130 коня. Дизеловите версии са с агрегат 1,6 BlueHDi с мощности 75, 100 и 120 к.с., където разходът на нафта може да падне до невероятните 3,7 л на 100 км пробег.
При отваряне на задната врата се разкрива нисък праг за товарене (висок само 60 см). Бронята е част от твърдия черен защитен от удари и надрасквания пояс, който обгръща 2008.


Обемът на багажника може да нарасне от 410 до 1400 литра благодарение на модулните задни седалки.
Както и при 208, и тук трябва да свикнете с позицията на седене. Т. нар. Peugeot i-Cockpit е направен така, че бордовото табло да се намира над кормилото на линията на очите на шофьора, а не под горния овал и клаксона. По този начин водачът малко се потапя в колата, но всичко е направено така, че да свикнете бързо с позицията, която се оказва, че е практична, а и удобна. По този начин се осигурява и добра видимост, а и имате перфектен контрол върху асистиращите системи.


Компактният волан осигурява и по-отпусната позиция на водача, тъй като намалява протягането на ръцете и позволява
по-голяма свобода
на движение по
време на маневри,
с по-малко усилие.


За повишена безопасност в града 2008 е оборудван с технологията Active City Brake. Това е автоматична спирачна система за градско шофиране, която се активира при опасност от сблъсък. Ако водачът не успее да реагира и при скорост до 30 км/ч, функцията Active City Brake прилага пълно автоматично спиране, за да намали разликата в скоростта на 2008 и на препятствието.


Всичко най-интересно от света на колите може да научите в новия брой на списание “Авто Труд”, който вече е на пазара. Само срещу 1,99 лева!

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Подкаст: Нели Хаджийска: Благодарна съм на "старата" Нели, без нея нямаше да стигна до тук
Кои мъже имат успех сред жените според Камасутра
Защо не бива да държим крема в банята
Без такива "комплименти" на мъжа
Защо жените искат непознати любовници

Напишете дума/думи за търсене