Тест: Hyundai i20 Active мърка доволно с трицилиндровия турбо двигател със 120 коня

Живей активно. Бъди млад - някакви такива "размисли и страсти" ми се въртяха из главата, след като пробвах за два дни новото предложение на Hyundai - i20 Active. Автомобилът влиза в класа на нашумелия сегмент на градските кросоувъри и още преди да се качите в него привлича с "младостта си", ако щете и цветовете, с които бе украсена тестовата кола носят усещане за нещо забавно и позитивно. Самият хюндай е така направен, че да го караш с лекота. В същото време не те натоварва с безброй технологии, предлага приличен обем и отличен обзор, а изпълнението с турбо бензиновия двигател пък пасва идеално на философията на возилото. Освен това моторът е трицилиндров, което заедно със съчетанието с офроуд елементи и увеличен клиренс прави от Hyundai i20 Active един супер гъзарски автомобил за всекидневно ползване.


В случая тествах версията на трицилиндровия турбо агрегат с мощност от 120 конски сили (има и със 100). работата на трицилиндровия безнинов двигател много прилича като осущане на дизеловия. Бръмченото е по-различно (бензиновия трицилиндров е по-безшумен, но има леки вибрации при работа на място), но силата и при двата агрегата не е при тръгване от място. Трицилиндровият бинзинов агрегат обаче малко по-бързо се развърта и влиза в обороти от дизеловия.

Моторът работи в удивителен синхрон с 6-степенната ръчна скоростна кутия, което помага изключително много този хюндай да е адски пъргав - това се усеща, както при движение в натоварена градска среда, така и по междуселищни пътища, където максималният въртящ момент от 172 Nm (на разположение при 1500-4000 оборота в минута) е достатъчен да изпреварвате със самочувствие и лекота. Общо взето трицилиндровият двигател разгръща равномерно тягата и достоен заместник на предишните атмосферни мотори.


Active притежава същото междуосие като стандартния i20 - 2,57 м, но е с 1 см по-дълъг, 2,6 см по-широк и с 5 см по-висок. Причината за това наред с монтирането на допълнителни части по каросерията, както и на релси на покрива, е и увеличаването на клиренса с 2 см до общо 19. Обемът на багажника е запазен - 326 л.


Приключенският дух на i20 Active придават и големите кръгли предни фарове за мъгла добавят дори повече сила към предната част на i20 Active. Отпред пък спортната шестоъгълна решетка подчертава, широката и устойчива стойка на i20 Active, а предната престилка повтаря формата на решетката. Странични прагове: Заедно с арките на калниците, матово-черните страничните прагове завършат връзка между предните и задните брони. Те също така служат за защита срещу надраскване на долната част на автомобила.


Триизмерният дизайн на задната броня е продължение на линията отпред. Нейните контури включват предпазен панел и кръгъл фар за мъгла и заден ход. Отзад стоповете за мъгла и заден ход са дълбоко вдълбани в задната броня, което придава солиден характер на i20 Active.


Имам и заден спойлер, който подобрява аеродинамиката на колата. Отзад има и високоразположена централна стоп-светлина. Арките на калниците пък са оборудвани с атрактивни защитни лайстни в съответствие с матово черното покритие на страничните прагове и брони.
Готина е и капачка на резервоара - с форма на звезда и бронзов цвят. Електрически и отопляеми страничните огледала могат да се сгъват, което е отлично предимство при паркиране в тесни улички.


Вътре инструменталното табло се допълва от система за мулти-функционален борд компютър, който показва информация за автомобила на мълък син екран, който не уморява очите. На волана удобно са разположени бутоните, които осигуряват пълен контрол на аудио и Bluetooth функциите като.
Новата навигационна система с цветен 7-инчов екран включва безплатен 7-годишен абонамент за TomTom LIVE Services и предоставя точна информация за движението, камери за скорост, времето и местните интересни културни обекти.
Имаме и глезотии, като жабка с охлаждане, както тристепенно отопление на седалката и на волана. Безключовото запалване на автомобила е активно, когато интелигентния ключ е на борда, в джоба или чантата.


Новата аудио система пък включва I-pod свързаност, интегриран хард диск за съхранение на файлове с обем 1GB и AUX и USB портове.
Кросоувърът също така разполага със система за предупреждение при напускане на пътната лента. Камера в горната част на предното стъкло следи на лентата за движение и предупреждава водача, ако превозното средство се отклони от нея без сигнализация. Има и програма за потегляне при наклон Системата автоматично задържа спирачките на автомобила, за да се предотврати нежелано тръгване. Колата разполага със статични допълнителни светлини, които увеличават видимостта при завиване, както и 6 въздушни възлгавници. Камерата за обратно виждане пък е пръв помощник при паркиране.

Размери
Дължина: 4065 мм
Широчина: 1760 мм
Височина: 1529 мм
Колесна база: 2570 мм
Маса: 1090 кг
Резервоар: 50 л
Багажник: 326-1042 л

---

Двигател: 1-литров трицилиндров турбо
Гориво: Бензин
Работен обем, куб. см: 998
Макс. мощност, к.с. при об/мин: 120/6000
Макс. въртящ момент, Nm-об./мин: 170/1500-4000
Трансмисия: 6-степенна ръчна
Максимална скорост: 183 км/ч
Ускорение 0-100 км/ч: 10,4 сек
Среден разход: от 4,5 до 6,2 л

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене