Тръмп запали автомобилна война

Още преди да встъпи официално в длъжност новият президент на САЩ Доналд Тръмп е на път да предизвика истинска автомобилна война. Ексцентричният милиардер обеща да удържи на заканите си по време на предизборната си кампания да наложи наказателно мито от 35 процента не само на американските, но и на европейските и азиатските производители, които сглобяват колите в съседно Мексико и ги внасят в Америка.
Мексико държи 20% от производството на превозни средства в Северна Америка, като се очаква капацитетът на страната в тази сфера да нарасне с 50% през следващите пет години.
Десетки фирми в Мексико вече обявиха същински бойкот на Ford, отказвайки да купуват колите му, след като от компанията
решиха да съкратят
плановете си
за инвестиции
в латиноамериканската страна на стойност 1,6 млрд. долара.
От Ford, която е вторият по големина производител, решиха да инвестират 700 милиона долара край Детройт вместо в Мексико след предупреждението на Тръмп в туитър. В Мичиган компанията ще сглобява нови електрически, хибридни и автономни автомобили. Причината била “изцяло да се оползотвори капацитетът на съществуващите предприятия”, при намаляващи продажби на малки и средни автомобили като Focus и Fusion.
В завода във Флат Рок ще бъдат разкрити 700 нови работни места, като там ще е производството на електрически и автономни джипове, което трябва да започне до 2020-2021 г.
Изпълнителният директор на Ford Марк Фийлдс каза, че лично се обадил на Тръмп, за да съобщи добрата новина. Той отрече да е сключвал сделка по въпроса с бъдещия държавен глава. “Стъпката е вот на доверие към икономиката на САЩ. Вярваме, че данъчните и регулаторни реформи са нужни за увеличаване на американската конкурентоспособност”, каза той. Фийлдс допълни, че този ход е пряко обвързан с насърчаването на растежа, което планира Тръмп.
Ford обеща
да възстанови
средствата,
похарчени от мексиканските власти около завода в град Сан Луис Потоси, който трябваше да разкрие 2800 работни места.
Босовете на Fiat - Chrysler също обявиха, че ще инвестират 1 милиард долара в съоръжения за сглобяване на коли в Мичиган и Охайо. Освен модернизирането на тези две фабрики, Fiat - Chrysler ще използва парите и за изграждането на платформи на нови модели - пикап на Jeep Wrangler и луксозният кросоувър Wagoneer. Възможно е компанията да премести също така производството на тежкотоварния пикап Ram от Мексико в Мичиган. Така Fiat - Chrysler ще създаде нови 2000 работни места.
В интервю за вестник “Билд”
Tpъмп зaплaши ВМW
и ocтaнaлитe
германски мapки,
чe щe плaщaт пo 35 пpoцeнтa митo, aкo cглобяват коли в Мексико и ги пpoдaвaт в CAЩ. Баварската компания има намерение дa oтвopи cвoя фaбpика в страната на ацтеките пpeз 2019 г.
“Биx кaзaл нa ВМW, чe aкo пocтpои завод в Meкcикo и иcкa дa пpoдaвa кoли в CAЩ бeз 35-пpoцeнтoвия дaнък, тoвa нямa дa cтaнe”, категоричен е републиканецът.
Преди това Тръмп заплаши и Toyota със санкции, което предизвика гневната реакция на японците. Автомобилният гигант възнамерява в мексиканския Гуанахуато да произвежда популярния си модел Corolla, като капацитетът на новия завод, когато започне да работи през 2019 г., ще бъде по 200 000 бройки годишно. “Toyota създава огромна заетост в множеството си американски фабрики като тази в Кентъки. Не е ясно дали новият американски президент си има и понятие от това колко много превозни средства Toyota произвежда в САЩ”, заяви японският финансов министър Таро Асо. Факт е, че японската фирма има огромни инвестиции в САЩ - 10 завода в осем щата, които произвеждат над 1,3 милиона превозни средства годишно.
Продажбите на автомобили в САЩ достигнаха рекордните 17,54 милиона бройки през 2016-а. Отчита се растеж за седма поредна година след рецесията от 2007-2009 г. в САЩ.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Подкаст: Нели Хаджийска: Благодарна съм на "старата" Нели, без нея нямаше да стигна до тук
Кои мъже имат успех сред жените според Камасутра
Защо не бива да държим крема в банята
Без такива "комплименти" на мъжа
Защо жените искат непознати любовници

Напишете дума/думи за търсене