Тест: Без пари с хибридното Mini в града

Първият хибрид на компанията MINI - Cooper S E Countryman ALL4, се оказа един доста интересен автомобил, въпреки че не е характерното класическо мини. Това е първият модел на марката, при който Plug-in хибридното задвижване дава възможност за чисто електрическо придвижване до 42 километра (реално няма да мине повече от 35-40 км), комбинирано с една перфектна проходимост с 4х4 задвижване.
Пробегът на ток не само че дава възможност по този начин да карате в града без пари (в София и другите големи градове има зарядни станции, където услугата е все още безплатна), но и намалява шокиращо разхода на бензин при движение извън града.
Mini Cooper S E Countryman ALL4 разчита на трицилиндров бензинов двигател със 136 к.с. и 220 Nm и
синхронен
електромотор
с 88 к.с. и
максимален въртящ
момент от 165 Nm, който в типичния за електромоторите стил е на разположение още от първия оборот. Общата им системна мощност е 224 к.с. с комбиниран въртящ момент от 385 Nm. С тази хибридна система колата, която иначе е технологичен близнак на BMW X1, осигурява страхотно ускорение от място до 100 км/ч за едва 6,8 сек.


Двигателят с вътрешно горене е комбиниран с модифицирана шестстепенна трансмисия Steptronic, задвижваща предните колела, а електромоторът задвижва задната ос посредством двустепенна, едноскоростна трансмисия. Средният разход на гориво по каталог е малко над 2 литра бензин на сто. В действителност той може да се качи с литър-два, но на практика може и да е по-малък - зависи какъв е маршрутът ви. При спускане от Банско например до главния път София - Кулата разстоянието от 40 км може да се мине почти без бензин, дори и батерията да не е е съвсем пълна, защото акумулаторите се “пълнят сами” само с натискането на спирачките. В случая за въпросните около 40 километра успях да заредя акумулаторите
от чисто празни до
с ток за над 8 км
пробег,
които после бяха усвоени на равния път.


Непосредствено пред електромотора под задната седалка е разположена литиево-йонна батерия. Тя се състои от пет модула с по 16 клетки. Капацитетът на високоволтовата батерия е 7,6 квтч. Тя може да бъде заредена напълно за 2,30 часа чрез Wallbox със зарядна мощност 3,6 квт. Зареждането от конвенционален домакински контакт отнема 3,15 часа.
При шофиране се ползва само един от двигателите, другият винаги може да бъде включен допълнително за оптимизиране на сцеплението, стабилността и пъргавината. Сигналът за това се дава от управляващия блок на динамичния контрол на стабилността (DSC), който постоянно анализира както ситуацията на пътя, така и желанията на водача.


Че Mini Countryman ще прилича като пътно поведение на BMW X1, е повече от ясно. Изненадата идва от факта, че въпреки общата платформа инженерите така са настроили автомобила, че Countryman да запази максимално това неповторимо картинг усещане, което само английската марка е в състояние да даде. Директният и тежък волан и по-твърдото окачване може да се усетят в най-голяма степен при каране по завои в планината и при спортен режим. Тогава Mini Countryman най-много загатва за себе си. Недозавиване при по-бързичко каране в остър завой почти липсва благодарение на електронната блокировка на предния диференциал. Ако се движите по магистрала, Countryman ще ви достави по-скоро комфорта, познат ни от Х1.
По функционалност
Countryman също е
много близък с
баварския кросоувър Същите като в BMW X1 са системата за кръгов обзор, камерите, парктроникът, Mini контролерът и за първи път за кола на марката - електронно отваряне на вратата на багажника с помахване на крака зад бронята.


Водачът има възможност да избира между три режима на шофиране, които избира с eDrive Toggle превключвателя. Програмата AUTO eDRIVE предлага чисто електрическо шофиране със скорост до 80 км/ ч, включване на двигателя с вътрешно горене при по-висока скорост, особено при мощно ускорение или когато нивото на заряд на батерията е под 7%. MAX eDRIVE е чисто електрическо шофиране до 125 км/ч, включване на двигателя с вътрешно горене при по-висока скорост или при кикдаун. При SAVE BATTERY автомобилът е задвижван от двигателя с вътрешно горене, нивото на заряд на батерията се поддържа над 90% или се повишава до това ниво от стартер-генератора.
Този режим
е хубаво
да включвате
при спускане
като това от Банско, за да може да заредите батерията възможно най-много.
Под леко повдигнатата задна седалка освен високоволтовата батерия е разположен и резервоарът за гориво с вместимост 36 л. При пълна заетост на всички места за седене вместимостта на багажника на Cooper S E Countryman ALL4 е незначително по-малка от тази на вариантите на модела с конвенционално задвижване. Освен това има възможност за сгъване на облегалката на задната седалка в съотношение 40:20:40, както и на регулиране на наклона й.


Хибридното мини се отличава от нормалното с буксата за кабела за зареждане, разположена под капачка в областта на левия страничен капак на огледалото. Други специфични за модела елементи са означенията на страничните капаци на огледалата и жълтото S отзад, както и на радиаторната решетка и лайстните на праговете.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене