Оана Андра и Мартин Цонев гостуват в „Пепеляшка” от Росини на Вера Петрова в Софийската опера

СНИМКИ: Софийската опера

На 7 октомври, от 19:00 ч., в Софийската опера и балет ще се играе завладяващата приказна история за малкото бедно момиче, което се превръща в принцеса, съобщават от пресцентъра на операта. Тук, този факт е леко видоизменен - героинята живее с доведения си баща и неговите дъщери. Няма я и добрата фея, която движи приказните трансформации в познатия на много поколения деца сюжет. Вместо нея действието ръководи наставникът на принц Рамиро - Алидоро. Няма тиква, няма магии, привидно няма и магични трансформации. Всичко се развива на ръба между сериозното и комичното – къде явно, къде полускрито, къде само с леко намигване.

Елегантната режисура на Вера Петрова предизвиква усмивки и добро настроение дори там, където според либретото би трябвало да се чувстваме леко тъжни. „Много ми допада именно тази трактовка, при която героинята ми е активна, весела, жизнерадостна - казва режисьорката“ 

 

„Играла съм и версии, в които Пепеляшка е олицетворение на страданието, но предпочитам прочита на Вера Петрова”, споделя изпълнителката на главната роля мецосопраното Оана Андра. Дебютирала в ролята още като студентка, тя продължава да харесва музиката на Росини и специално тази негова опера. Това, за което публиката на софийската „Пепеляшка” може само да се досеща е, че за някакви си 40 секунди главната героиня се преоблича преди финалната си много красива ария.

Сценографията на младата, но набираща скорост с всеки следващ спектакъл Боряна Ангелова е необичайна и в пълно съзвучие с режисьорския прочит на творбата.

Огромни пъстроцветни яйца побират героите ту като стаи, ту като каляска, ту се превръщат в цветна градина. Свежото и ярко усещане от тези оригинални решения се допълва от пищните, умишлено решени на ръба между красивото и кича, костюми на Християна Михалева-Зорбалиева.

Верен в росиниевия прочит, диригентът Жорж Димитров също е завладян от цялостната силно позитивна атмосфера от сцената.

Макар и предизвестен, хепиендът не идва от само себе си. Росини е взаимствал само по-щастливата развръзка от творбата на Шарл Перо, при която Пепеляшка благородно се застъпва за злите и завистливи свои сестри.

Преплитането на темите за прошката и любовта, смирението и надеждите, които се сбъдват, прави толкова интересен и харесван крайния продукт на сцената на Софийската опера и балет. Зад кулисите остава многомесечният труд на целия екип, терзанията и съмненията, намирането на верните решения за всички многобройни предизвикателства, пред които той е бил изправен, за да „преведе” творбата на Росини в 21-ви век.

Освен многобройните си други достойнства, операта „Пепеляшка” вдъхва кураж и оптимизъм в твърде смутните времена, в които живеем.

В „Пепеляшка” гостува румънката Оана Андра и Мартин Цонев.

Участват: Хрисимир Дамянов, Атанас Младенов, Николай Петров, Милена Гюрова, Благовеста Мекки- Цветкова, Оана Андра, в ролята на Пепеляшка и басът Мартин Цонев, от Германия, в ролята на Алидоро.

Диригент : Жорж Димитров

Спектакълът е 3 часа, с един антракт.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Кои мъже имат успех сред жените според Камасутра
Защо не бива да държим крема в банята
Без такива "комплименти" на мъжа
Защо жените искат непознати любовници
3 причини, поради които умните жени предлагат да платят сметката

Напишете дума/думи за търсене