Тест на бижуто на Land Rover - Velar

Обикновено избягвам да давам крайни оценки за дизайна на един автомобил, защото е много субективно. При най-новият модел на английската компания Land Rover - Range Rover Velar, обаче не мога да не изразя възхищението си от потресаващия вид на този автомобил. Velar изглежда по сивите софийски улици, а и извън столицата като нереална кола, като един концепт, огрян от мощните прожектори на салона в Женева например.
Огромната
радиаторна решетка
в стил Дарт Вейдър, големите колела, красивата задна част и въобще цялата стойка на кросоувъра привличат вниманието на мало и голямо до такава степен, че всеки, видял колата в огледалата за обратно виждане, прави път и натиска спирачките, за да разгледа подробно луксозната джипка.


Единици от хилядите участници в движението обаче имат шанса да седнат зад волана на Velar. Вътре колата е едно истинско бижу, прилича на един космически кораб. Може в началото леко да се стреснете, защото контролните палстмасови копчета и уреди липсват. Всичко е качено на два футуристични сензорни екрана с големина по 10 инча. При запалване но двигателя те се осветяват, горният се наклонява под 30-градусов ъгъл към шофьора. Двата сензорни екрана се допълват от два въртящи се контролера.

Те могат да се програмират да изпълняват няколко функции като настройване температурата в купето, настройка на функцията за масаж на седалките или режим Terrain Response. Между тях се намира въртящо се копче за управление на аудиосистемата.
В салона всичко
блести - истинската
кожа, дървените
елементи,
сребърният метал
и полираното стъкло
Освен това Velar предлага устойчива, премиум тапицерия на седалките от текстил като алтернатива на кожата, която може да откриете в други части на салона.


С дължината си от 4,8 метра Velar заема място между предишния красавец Evoque (по-дълъг е от него 43 см) и Range Rover Sport (по-къс с 5 см). Така новият модел застава плътно под едричкия Range Rover Sport, което означава, че предлага изключително просторен салон и огромен багажник (673 л, нарастващи до 1731 л при спускане на задните облегалки).


Velar разчита на леката, но твърда алуминиева архитектура, позната ни от Jaguar F-Pace, въздушно окачване (предлага се стандартно при по-мощните мотори), най-съвременните алуминиеви двигатели с много висока мощност и ефективност и легендарната проходимост на Land Rover.
Тестовата машина бе оборудвана с един превъзходен 3-литров дизелов V6 двигател с мощност 300 конски сили. Още по-впечатляващ тук обаче е въртящият момент - 700 Nm, наличен в диапазона 1500-1750 оборота, което прави джипката истинска хала при ускоряване от място до 100 км/ч (за 6,5 секунди), при изпреварване в различен диапазон на скорости, както и при офроуд предизвикателства.

За това помага и чудесната 8-степенна автоматична трансмисия. Разходът по каталог е между 5,8 и 7,4 на сто, но реално е 8,5-9 литра на 100 км пробег при комбинирано каране.
Заради лекото си и твърдо купе Velar се кара повече от динамично за джипка с такива габарити и клиренс. Това става възможно и заради
комбинацията
от векторно
разпределение
на въртящия момент между всички колела и легендарното 4х4 на Land Rover, даващо толкова тяга, колкото прецени на всяко колело поотделно. Въздушното окачване има ход от 50 мм като може да вдигне автомобила до 251 мм при офроуд или да го сниши с 10 мм до 205 мм при шофиране със скорост над 105 км/ч.


Ако подкарате луксозния всъдеход извън асфалта, се доверявате на познатата ни от другите модели на компанията технология Terrain Response. Тя анализира условията на шофиране, нагласяйки автоматично най-подходящите настройки на двигателя, трансмисията, окачването и сцеплението. Шофьорът може да стори това и ръчно с един от режимите на движение - за динамично шофиране, еко, за минаване през големи камъни, газене през трева, сняг, кал или пясък. Трябва да се отбележи, че Velar е способен да премине през водни препятствия с дълбочина до 65 см.


Кросоувърът буквално е натъпкан с всички модерни системи за сигурност. Една от най-важните технологии е автономната аварийна спирачка (AEB).
Иновативна стереокамера в предното стъкло следи пътя пред автомобила. Ако системата АЕВ установи, че предстои сблъсък с друго превозно средство или пешеходец, автоматично се активират спирачките, което спомага за избягването на сблъсъка или за смекчаване на ефекта от него. Водачът получава визуални и звукови предупреждения, преди да бъдат задействани спирачките.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Защо не бива да държим крема в банята
Без такива "комплименти" на мъжа
Защо жените искат непознати любовници
3 причини, поради които умните жени предлагат да платят сметката
Извратената истина за това защо жените казват „да“ на секса, когато имат предвид „не“

Напишете дума/думи за търсене