Бебето, което ще позлати Острова с минимум 70 млн. лири

Толкова са приходите, които ще се влеят в британската икономика само през първите седмици след раждането на малкия принц

Само със своето раждане новото момченце на херцогинята на Кеймбридж и принц Уилям вече генерира в британската икономика десетки милиони лири.

Също като своята сестричка Шарлот и братчето си Джордж най-новото допълнение към кралското семейство повиши икономическите възможности за търговците на дребно и развърза кесиите на развълнуваните лоялни фенове, които се надяват да запомнят момента, купувайки си сувенири.

Очаква се малкият принц, чието име най-вероятно ще е Филип според букмейкърите, да генерира между 70 и 125 милиона лири само за първите няколко седмици от живота си. А само за първия ден петият на линията за наследяване на престола е допринесъл за икономиката с 27,3 милиона паунда в сувенири и над 19,6 милиона за детски стоки.

Новият принц обаче не предизвика същата истерия, каквато брат му и сестра му създадоха. "Според нас това раждане не е чак толкова знаково, колкото тези на първите, тъй като възбудата около първия принц и принцесата леко се успокои", казва Дейвид Хей, изпълнителен директор на Brand Finance.

Сега принц Джордж допринесъл за британската икономика с около 3,5 милиарда паунда, а Шарлот със 5 млн.

Това, че принцесата "заработва" повече от първородния син на Уилям, може би се дължи на пола й.

Нейното раждане създаде "ефекта Шарлот", като донесе големи възможности за модните марки.

"Принцесата привлича вниманието на модни марки. Хората се вълнуват от избора й на облекло и аксесоари", казва Хей.

Ала понеже третото дете на херцога и херцогинята е момче, то не се очаква да създаде същото вълнение сред бранша, твърдят експерти.

Всеки път, когато принц Джордж и принцеса Шарлот се появят някъде, феновете на кралското семейство веднага се втурват към магазините за сувенири=

Още с първата си поява пред частното крило "Линдо" на болницата "Сейнт Мери" в Лондон малкият Джордж някак си успя да увеличи продажбата на одеяла от вълна, подобни на това, в което той самият беше увит. На компанията за трикотаж, която продавала въпросната завивка, й се наложило да увеличи производството близо три пъти.

Подобен плюс за компанията "Хърт & Сон" донесе и първата поява на принцеса Шарлот, увита в одеяло за 100 долара.

С раждането си най-новото кралско бебе е изправено и пред друга конкуренция за внимание: предстоящата царска сватба между принц Хари и Меган Маркъл.

Според експертите насроченото за 19 май празненство в базиликата "Сейнт Джордж" в замъка Уиндзор предизвика по-голямо вълнение по света и икономическа активност в Обединеното кралство, отколкото раждането на детето.

"Меган Маркъл се оказа абсолютната звезда",

каза Джошуа Бамфийлд, директор на Центъра за изследване на търговията на дребно.

Въпреки това двете големи събития за кралското семейство може да имат препокриващи се икономически ефекти, въпреки че сватбата е събрала повече интерес. "Тъй като сватбата и раждането са толкова близки във времето, според нас е трудно да се разграничат двойните ефекти", добави Бамфийлд.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене