Австралийски учени откриха най-бързо разрастващата се черна дупка
24 часа онлайн | 15 Май 2018 г. | 58 показвания | 0 коментара

Чудовищна черна дупка, която е най-бързо разширяващият се обект във Вселената и на всеки два дни поглъща маса, равна на тази на Слънцето, бе открита в далечния космос, съобщи ДПА, позовавайки се австралийски учени.

Свръхмасивната черна дупка е на 12 милиарда светлинни години от Земята. Размерът й е колкото на 20 милиарда слънца. Тя се разширява с 1% на всеки един милион години, твърди д-р Кристиян Улф от изследователския институт по астрономия и астрофизика към Австралийския национален университет.

"Тази черна дупка расте толкова бързо, че свети хиляди пъти по-ярко от цялата галактика, заради газовете, които всмуква непрекъснато, което предизвиква много триене и топлина", каза Улф.

"Ако това чудовище се намираше в центъра на Млечния път, щеше да е десет пъти по-ярко от пълна луна. Щеше да изглежда като невероятно ярка точица, която щеше да засенчи почти всички звезди в небето", добави ученият.

Такива големи и бързорастящи звезди са изключително редки. Тази е открита с телескопа "Гая" на Европейската космическа агенция.

Откритието е потвърдено със спектрограф на 2,3 - метровия телескоп в обсерваторията Сайдинг спринг.

Тъй като свръхмасивните черни дупки светят, те могат да бъдат използвани като ръководна светлина за изучаване на това как се формират елементите в ранните галактики на Вселената, каза Улф.

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★