Ива Александридис - първата българка със своя марка в “Хародс”

Ива ръководи козметичната компания едва от няколко години, а вече продуктите  се предлагат в над 60 държави по цял свят.

Козметичните ѝ продукти се продават в над 60 държави по цял свят

“Хародс” е един от най-големите и най-популярни магазини в света и е сред най-прочутите забележителности на Лондон, наред с Биг Бен и сградата на Парламента. Там се предлагат само изключително скъпи и популярни марки, а да се озове нова компания между тях, е почти невъзможно. Това обаче се случва на Ива Александридис и нейната козметична компания 111 skin. Тя е единствената българка, успяла да стъпи на този пазар, нещо повече, бизнесът ѝ тръгва именно оттам.

През 2012 г. получава два рафта в “Хародс”, на които да разположи своите продукти, днес те се предлагат в над 60 държави по цял свят. Всяка година оборотът на компанията се удвоява, като за миналата е бил 4 милиона паунда. Зад това стои денонощна работа, специално отношение към клиентите, етика в офиса, хиляди прелетени километри и много късмет. За продуктите на 111 skin пишат в модни библии като “Гламур”, “Вог”, “Харпърс базар”, “Венити феър”, използват ги много от световните топ гримьори. А снимки с маските, произвеждани от компанията, в инстаграм си пускат красавиците от ревютата на “Виктория Сикрет”.

Преди да се установи зад граница, Ива Александридис учи в столичното 105-о СОУ “Атанас Далчев”, с профил италиански език, където е в един клас с Жени Калканджиева. Висшето си образование записва в САЩ. Следва в Сан Франциско международен бизнес и магистратура електронна търговия. Известно време работи в Силициевата долина, след което с приятели се мести в Маями. Там живее две години и се занимава с недвижими имоти.

Случайността я среща

с бъдещия ѝ съпруг

Янис Александридис. Пътувал за каранавала в Бразилия и минал през Маями заради парти на свой приятел. Запознали ги общи близки. Той е грък, също учил в Щатите, но по това време вече живеел в Лондон. Впечатлен от българката, започнал да ѝ звъни непрекъснато и все я канел да му отиде на гости във Великобритания. Един ден, на връщане към България, Ива все пак решила да го посети и оттогава вече 15 години са заедно.

Когато се преместила в Лондон, първите година-две се нагаждала към новото място. Пристигнала от Маями, където е топло и винаги слънчево и се сблъсква с мрачно и доста неприветливо време. “Не знам Янис как ме издържаше, всяка сутрин се оплаквах, че няма слънце”, смее се сега Ива. Имат две момчета - Арис, на 12 г., и Александър, на 7 г.

До създаването на козметичната компания се стига покрай работата на съпруга ѝ - успешен пластичен хирург. Сред клиентите му има доста популярни личности, но етиката не позволява да говори за тях. Често го канят и в различни тв предавания, където дава професионални съвети. Клиентите му са много ангажирани и държат след интервенциите бързо да се възстановяват. Известно време използвал американски кремове, които давал на пациентите си, след като приключи с работата си, но не бил доволен от резултатите. “Един ден майка ми се обади и каза, че е попаднала на много добра натурална козметика. Свърза се със собствениците - двама химици, които навремето са работили в институт към БАН, правили са продукти за НАСА, храна за руските космонавти”, разказва Ива. Въпросните химици се заинтересували от работата на Янис и поискали да се срещнат. На срещата в Лондон донесли колагенова гъбичка, която се слага на рани и помага за бързото им възстановяване. Предложили му да я патентова и лансира в Англия. “Отговори им, че трябва да се свържат с фармацевтична компания, но поиска да направят нещо подобно, но под формата на лосион - да помага за бързото възстановяване на тъканите. Даде им своите идеи за съставки, те добавиха техните и създадоха крем, който Янис дава безплатно на пациентите си след интервенция.” Интересът към продукта е голям и негова клиентка разказала за него на свои познати в “Хародс”. Оттам пък се свързали с Ива и съпруга ѝ и

поискали цялата

им маркетингова

стратегия

“Направихме презентация с 6 продукта, но преди това работата с химиците и клиничните проучвания във Франция отнеха около две години. За място в “Хародс” се явиха около 50 компании и избраха нас”, спомня си Ива. Съдбоносното обаждане се случва на 18 януари 2012 г., а с него им се отварят и вратите към света.

С времето асортиментът се увеличава и компанията, с която изцяло Ива се занимава, произвежда всякакви серуми, кремове и маски за поддържането на прекрасен външен вид. “Янис работи в клиниката си, но прави формулите за съставките”, обяснява успешната бизнесдама. Една от най-важните съставки, с които стартират, е Н-ацетил цистеин, който стимулира производството на глутатион - най-мощния антиоксидант в организма.

В началото продажбите в “Хародс” през първите две години възлизат на 150 хиляди паунда. Сега продуктите са изложени на голяма гондола и оборотът е над 1 милион годишно, като компанията е в челните места по продажби при второто ниво козметични компании.

Продуктите се предлагат и в друг прочут магазин - “Барнис” в САЩ. Там ги вижда собственикът на най-голямата търговска верига в Сингапур. “Впоследствие ни разказа, че е скептик по отношение на кремовете, но бил впечатлен от нашите при демонстрацията, която му направили в “Барнис”, и за първи път си купил такива продукти. Взел също за жена си и поискал да представя нашата козметика в своите магазини”, разказва Ива. 111 skin има в редица европейски държави, в Австралия и Азия. Един от най-популярните онлайн магазини net-a-porter също предлага продуктите на Ива, които

вече са над 30

различни вида

Първоначалната серия все още се произвежда в България и бизнесдамата винаги го подчертава пред клиентите си. Останалите продукти се правят в различни точки на света, голяма лаборатория имат и в Лондон. Нашумелите напоследък маски, с които се снимат топмоделите, пък се правят в Южна Корея, единственото място, където има такава биоцелулозна технология на базата на стволови клетки.

Отскоро Ива Александридис има още един повод за гордост. Получили имейл от хотела, в който е сниман филмът “Хубава жена” в Лос Анджелис, със запитване за спа продукти. След като изпратили своя асортимент, ги поканили на среща. В момента цялото спа на прочутия хотел е заредено от компанията на българката. “Всичко се случва, без ние да търсим тези контакти. Никога не сме плащали и за реклама, популярните личности сами ни търсят и искат да си вземат от нашите кремове и маски. Не съм мислила, че ще се превърне в международен бизнес и ще работя по 24 часа в денонощието”, казва Ива. В момента времето ѝ е разделено между Лондон и всякакви точки по света, до които непрекъснато лети по работа. Щастлива е, че обикновено пътуват двамата със съпруга ѝ, а често вземат и децата с тях, така че семейството почти не се разделя. Но признава, че голяма заслуга има и майка ѝ, която винаги е насреща, за да помага с двете момчета. Последната идея, върху която се работи в компанията, е разработката на декоративна козметика. Разговарят с трима световни топгримьори, които ще им помогнат тази линия да се осъществи.

Янис Александридис е суперуспешен пластичен хирург.
Янис Александридис е суперуспешен пластичен хирург.
Топмоделът Роузи Хънтингтън-Уайтли често публикува в профила си в инстаграм снимки с маските на 111 skin. Миналото лято тя роди момченце от актьора Джейсън Стейтъм.
Топмоделът Роузи Хънтингтън-Уайтли често публикува в профила си в инстаграм снимки с маските на 111 skin. Миналото лято тя роди момченце от актьора Джейсън Стейтъм.
Вдясно - манекенката на “Виктория Сикрет” Жозефин Скривър с черна маска за под очите.  СНИМКА: ИНСТАГРАМ
Вдясно - манекенката на “Виктория Сикрет” Жозефин Скривър с черна маска за под очите. СНИМКА: ИНСТАГРАМ

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Вижте как изглежда Ален Делон днес (Снимки)
Хвърлиха предмет по Ники Минаж по време на концерт (Видео)
Чао на бръчките около очите
10 знака от Вселената, че най-накрая сте влюбени в сродната си душа
Селфи дисморфия – модерната болест на социалните мрежи

Напишете дума/думи за търсене