Тест на Ford Transit Custom: офис или игрална зала на 4 колела

Новият Ford Transit Custom е един от малкото налични пътнически ванове на пазара, които могат да служат за много неща. Огромният автомобил, който се кара с лекотата на нормална лека кола, може да се използва като дом (ако замръкнете някъде има място и да поспите в него), офис или пък игрална зала за игра на белот в каре.

Това е така заради огромното пространство, с което разполага и десетките комбинации на седалките, които могат да се мeстят по желание на клиента.

Transit Custom продължава да предлага същата изключително широка гама версии, която включва две височини на покрива, две дължини, брутна маса на автомобила от 2,6 до 3,4 тона, максимален полезен товар до 1450 кг и каросериите ван, комби и ван с двойна кабина.

Пътническият вариант, който тествах бе с осем места и дългата база.

Интериорът е изцяло нов, като вече инструменталният панел е изработен от устойчиви на износване материали (на практика не се различава като качество от аналозите си в леките коли на марката) и е пълен с практични елементи, създадени за водачи, които ползват кабината като мобилен офис през дългите часове на работа в автомобила си.

Новият дизайн осигурява водещо в класа място за съхранение на вещи, с до 25 литра само в инструменталния панел, включително три удобни открити ниши в горната част на таблото с място за клипбордове или мобилни устройства, и щедро пространство в жабката за папки с формат A4 в долното затворено отделение.

Други нови практични характеристики включват изваждаща се поставка за чаша под скоростния лост в допълнение към поставките за чаши и отделенията за 2-литрови бутилки в двата края на инструменталния панел. Джобовете на вратите също са с изцяло обновен дизайн за повече място за съхранение с три големи пространства за съхранение и практична дръжка, вградена в декоративната облицовка на вратата.

За водача са проектирани изцяло нови дисплеи и контролен панел за увеличена ергономичност и лесна употреба, а високите нива на оборудвани са с плаващ 8-инчов цветен сензорен екран, вдъхновен от таблетите, с комуникационната и развлекателна система SYNC 3 на Ford, която може да бъде управлявана с жестове като плъзване и прибиране с пръсти.

SYNC 3 позволява шофьора да управлява аудиосистемата, навигацията и свързаните смартфони чрез прости и гласови команди. Системата е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto.

За автомобили, които не са оборудвани с 8-инчовия или 4-инчовия дисплеи, MyFord Dock в центъра на инструменталния панел осигурява на водачите идеалното място за поставяне, съхранение и зареждане на техния смартфон, MP3 плейър или сателитна навигационна система. В горното отделение за съхранение пред водача и до скоростния лост са разположени USB порт и 12-волтов извод за лесно зареждане на устройства.

Всекидневният комфорт е увеличен още повече, благодарение на новия дизайн на седалките с променени подложки от пяна и геометрия за оптимизирана опора. Текстилната тапицерия на седалките е преминала най-строгите тестове на Ford за абразивно износване.

Въпреки огромните си размери, този семеен ван се управлява с лекота. Единствено трябва да се свикне с габаритите, всичко друго е като при нормален лек автомобил, като почитателите на високата позиция на седене ще останат доволни - останалите участници в движението са под краката ви.

Новият Transit Custom е задвижван от свръхмодерния дизелов двигател Ford EcoBlue, въведен в гамата през 2016 г. с три вида мощност - 105, 130 и 170 к.с. Изпробвах "средният" вариант със 130 коня, който при движение по магистрала с максимално разрешената за България скорост даде разход на нафта 8,2 литра на сто. Освен, че новият мотор пести средно гориво в сравнение с предишния 2,2-литров агрегат с 13 процента, въртящият момент в ниските обороти е увеличен с 20%.

Трябва да се отбележи, че ванът разполага с уникалнoтo за сегмента задно въздушно окачване при моделите Комби М1, коeто осигурява мека и плавна возия при всякакво натоварване.

Новият Transit Custom полага основите за следващата голяма иновация на Ford в лекотоварните автомобили с въвеждането на плъг-ин хибриден модел (PHEV) с нулеви емисии още през следващата година.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Кои мъже имат успех сред жените според Камасутра
Защо не бива да държим крема в банята
Без такива "комплименти" на мъжа
Защо жените искат непознати любовници
3 причини, поради които умните жени предлагат да платят сметката

Напишете дума/думи за търсене