Учени откриха три нови пандоравируса
24 часа онлайн | 12 Юни 2018 г. | 51 показвания | 0 коментара

Гигантските вируси са навсякъде - учени от Франция са открили три нови пандоравируса на различни места по света, в това число и на родна почва под дъб в Марсилия, предаде Франс прес, позовавайки се на публикация в сп. "Нейчър къмюникейшънс".

Откритието дава възможност да се направи сравнителен анализ на геномите на известните пандоравируси, които с новооткритите стават общо шест. Това на свой ред ще позволи да се тества "революционната хипотеза", според която гигантските вируси "изобретяват" собствените си гени.

Микробиолозите Шантал Абержел и Жан-Мишел Кларви от Лабораторията за геномна и структурна информация изучават гигантските вируси от години. Първото доказателство за съществуването им беше представено през 2003 г. с откриването на т.нар. мимивируси.

Пандоравирусите, открити през 2013 г., спадат към един от четирите рода гигантски вируси заедно с мимивирусите, питовирусите и мегавирусите. Големината им е приблизително колкото на някои бактерии. Наподобяващи амфора, те имат сложен геном, наброяващ между 1500 и 2000 гена.

Новите пандоравируси са открити в Марсилия (Франция), Нумея (Нова Каледония) и в близост до Мелбърн (Австралия).

Марсилският пандоравирус е наречен Pandoravirus quercus на дъба, под който е открит.

Здраве: ★★ Любов: ★★★
Късмет: ★★ Работа: ★★★★★

Премиерът Бойко Борисов коментира в началото на заседанието на правителството, че докладът на ЕК за напредъка на България по Механизма за сътрудничество и проверка пряко кореспондира и с най-щедрия към всички съсловия в историята на България бюджет. Той изтъкна, че тези пари са благодарение на добрите резултати в борбата с корупцията и

Правителството отпусна 51,624 млн. лева за коледни добавки за пенсионерите, съобщи в началото на заседанието на кабинета премиерът Бойко Борисов. Парите са за близо 1,269 млн. пенсионери. Днес правителството одобри допълнителен трансфер по бюджета на Държавното обществено осигуряване за тази година за осигуряване на сумата.

Замърсяването в градовете става все по-опасно заради наличието на толкова много автомобили. Това заяви пред Нова тв кметът на Стара Загора Живко Тодоров от ГЕРБ. "Колите във всяко семейство се увеличават, в това число и старите. Така се увеличава и замърсяването и отделянето на канцерогенни елементи в атмосферата", каза Тодоров.

Риалити звездата Ким Кардашиян и съпругът й, рапърът Кание ...