Учени откриха три нови пандоравируса
24 часа онлайн | 12 Юни 2018 г. | 48 показвания | 0 коментара

Гигантските вируси са навсякъде - учени от Франция са открили три нови пандоравируса на различни места по света, в това число и на родна почва под дъб в Марсилия, предаде Франс прес, позовавайки се на публикация в сп. "Нейчър къмюникейшънс".

Откритието дава възможност да се направи сравнителен анализ на геномите на известните пандоравируси, които с новооткритите стават общо шест. Това на свой ред ще позволи да се тества "революционната хипотеза", според която гигантските вируси "изобретяват" собствените си гени.

Микробиолозите Шантал Абержел и Жан-Мишел Кларви от Лабораторията за геномна и структурна информация изучават гигантските вируси от години. Първото доказателство за съществуването им беше представено през 2003 г. с откриването на т.нар. мимивируси.

Пандоравирусите, открити през 2013 г., спадат към един от четирите рода гигантски вируси заедно с мимивирусите, питовирусите и мегавирусите. Големината им е приблизително колкото на някои бактерии. Наподобяващи амфора, те имат сложен геном, наброяващ между 1500 и 2000 гена.

Новите пандоравируси са открити в Марсилия (Франция), Нумея (Нова Каледония) и в близост до Мелбърн (Австралия).

Марсилският пандоравирус е наречен Pandoravirus quercus на дъба, под който е открит.

Здраве: ★★ Любов: ★★