Тест на хибридното кабрио BMW i8: Разбивачът на женски сърца

Първото хибридно кабрио на BMW - i8, може спокойно да се нарече не само разбивача на женски сърца, а и на мъжки заради финансовата невъзможност на по-голямата част от силния пол да притежават този автомобил. Още при появата на купе варианта преди 4 години моделът не остави никого безразличен. Коли като BMW i8, които така да привличат с дизайна си, са много малко по света. Освен това повечето от тях са баснословно скъпи и слабосерийни.

Кабрио версията на BMW i8 е предназначена за движение по местата с морски бриз, като пътищата в околностите на словенския курорт Порторож, където бе теста. Този роудстър няма да грабне истинските привърженици на наточените баварски М версии, но няма да разочарова почитателите на добрия вкус и лукс, както и екологичните активисти.Първоначално BMW i8 Roadster е бил замислен с двукомпонентен покрив, но в крайна сметка се е стигнало до монтаж на мек, четирислоен гюрук. Модерното електрическо приспособление го сгъва за 15 секунди и при скорост до 50 км/ч в ниша, където при купето са сложени двете малки седалчици, докато при кабриото те липсват. При отваряне на покрива задното стъкло се издига в по-висока с около 30 мм комфортна позиция и може да служи като ветробран.

Зад него пък има

малък багажник

с обем 100 л

Кабриолетът разполага с трицилиндров бензинов двигател, малко по-различен от този на MINI и първа серия, с напомпана до 231 конски сили мощност и шестстепенна автоматична скоростна кутия от фирмата Aisin. На помощ към хибридния кабриолет “притичва” и електромотор със 143 к.с. от i3 и нови литиево-йонни батерии с повишен капацитет от 7,1 до 11,6 киловатчаса за един и същ размер блок. Това води до увеличение на цялостната мощ на първата версия на купето от 362 до 374 конски сили, както и по-дълъг запас на чисто електрическо придвижване. Роудстърът, който е с 60 кг по-тежък от купето, може да мине 53 км само на ток със скорост до 120 км/ч.

Спортният режим в BMW i8 Roadster не се активира от бутон, а от селектора на скоростите вляво. При този режим всички компоненти на окачването и задвижването (без електрическото) се променят. Машината реагира по-активно при подаване на газ, а и поема още повече неравностите по пътя.

Този баварец няма да ви държи в постоянен страх като един Chevrolet Corvette, нито пък има рева от ауспусите на Jaguar F-Type. Кабриото i8 обаче е един абсолютно контролируем автомобил, създаден да се забавлявате на живота, без да е необходимо да потите дланите си, стискайки волана. Стабилността на колата идва и от самата архитектура - двуместното кабрио е много широко, като отзад е с 10 см повече, така че трябва да се внимава при движение по тесни улички.

Не очаквайте този баварец да е хулиган на пътя с теглото си от тон и половина и 374 коня мощ. Въпреки,че не е е разгонен носорог, i8 има

впечатляващите

4,6 секунди при

стартиране от място

до достигане на

класическите

100 км/ч

Откритият автомобил с две места е с крилати врати без рамки с нова концепция от карбонов композит (CFRP) с външни панели от алуминий. Рамката на предното стъкло също е изработена изцяло от този изключително здрав технологичен материал CFRP, който осигурява максимална защита на пътниците дори и при преобръщане. От CFRP са изработени и страничните прагове, които се отличават с особено голямо сечение. Най-високата здравина на каросерията се осигурява и от допълнителните подсилвания в областта на предното и задното окачване.

Измереният при тестовия цикъл на ЕС за Plug-in хибридни автомобили среден разход на гориво е 2,1 л на 100 км за това екологично кабрио. Серийният кабел за зареждане е от варианта Mode 2. От конвенционален домакински контакт високоволтовата батерия може да бъде заредена за по-малко от 4,5 часа. С BMW i Wallbox със зарядна мощност до 3,6 квт процесът на зареждане отнема по-малко от три часа.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене