Открития по генетика и анестезия спечелиха награда "Ласкер"
24 часа онлайн | 12 Септември 2018 г. | 26 показвания | 0 коментара

Шотландски ветеринарен лекар, двама учени, установили значимостта на хистона, и биоложка, поддържаща младите жени в науката, спечелиха престижната американска награда "Ласкер" за биомедицински изследвания, съобщи в. "Ню Йорк таймс".

Британският ветеринарен лекар Джон Глен спечели наградата "Ласкер" за разработването на пропофола - най-широко използвана упойка в света, променила хирургията. Той е едва вторият ветеринар, спечелил наградата, предава БТА.

Д-р Глен дълго време преподава анестезия във ветеринарния факултет на университета на Глазгоу, след което започва работа в компанията "Ай Си Ай фармасютикълс", придобита по-късно от "Астра Зенека". Там започва да разработва препарати за хора и след 12 годишна работа той и колегите му установяват, че съществуващото съединение пропофол действа не по-зле от тогава използваната упойка тиопентон, без тежките ефекти от нея.

Пропофолът позволява да се увеличи рязко броят на операциите, при които пациентите не остават в болница, защото бързо се възстановяват.

Д-р Дейвид Елис от университета "Рокфелер" и д-р Майкъл Грунстайн от университета на Калифорния печелят наградата за фундаментални изследвания за установяването на значимостта на хистоните - протеините в хромозомите, в които са опаковани нишките ДНК. Двамата учени установяват, че хистоните играят ключова роля за включването и изключването на гените, което позволява на всяка клетка да върши работата си. Грешките в този процес причиняват рак. Двамата работят поотделно, като д-р Грунстайн се занимава с генетика, а д-р Елис - с биохимическите процеси.

Д-р Джоан Аргецингър Стайц от университета Йейл печели наградата за специални постижения в медицинската наука и заслуги към обществото. Тя е активистка, подкрепяща жените в науката. Сред откритията й са малки частици, съставени от молекули РНК и протеини, известни като ядрени рибонуклеопротеини, които срязват транспортната РНК на парчета, някои от които след това се снаждат. Този процес е много важен за образуването на протеини от гени. Откритието води до създаване на нова изследователска област в клетъчната биология.

Наградите "Ласкер" се присъждат от 1945 г. от фондацията "Албърт и Мери Ласкер". Паричната им равностойност е 250 000 долара за всяка от категориите. Наричат ги "американски нобели", защото 87 от лауреатите им са спечелили Нобелова награда.

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★
Късмет: ★★★★★ Работа: ★★★★

Капитанът на националния отбор по футбол Ивелин Попов се сдоби с ново прозвище. Фенове на новия му клуб “Ростов” решиха да го наричат Ростовския Тоти. Запалянковците явно са доволни от изявите на българския национал в мачовете от предсезонната подготовка. След победата над “Вентспилс” с 3:0 в последния мач, преди отборът да се прибере в Русия,

Вицето Каракачанов поиска с промяна в закон армията да помага на МВР Сега те напускат казармите само за охрана на граници и стратегически обекти Променят закон, за да помагат на полиция и жандармерия Излизането на армията от казармите ще се разрешава от Министерския съвет Войници с оръжие и военна техника ще се включват в операции по улиците на

16 от общо 44-те разследвания и проверки за фалшиви ТЕЛК-ове са в област Разград, разкриват данните на МВР и прокуратурата. Те са започнали в началото на 2019 г. и са за издаване на експертни решения за инвалидност над 50%, без пациентите да отговарят на изискванията. Работи се и по 6 случая в област Монтана и по 5 в Силистра и в Плевен.

На 24 февруари в театър "Долби" в Холивуд ще се състои ...