Учени разкриха причината за необяснимата смърт на галактики
24 часа онлайн | 14 Септември 2018 г. | 46 показвания | 0 коментара

Международен екип от учени установи защо някои галактики умират без видима причина, т.е. звездообразуването в тях напълно се преустановява, съобщи Лента.

Астрономите стигнали до извода, че причината за това е, че звездният вятър, появил се вследствие на струпване на звезди, издухва цялото количество газ от галактиката, предава БТА.

Традиционно срещаната хипотеза гласи, че галактики могат да загубят необходимия за звездообразуването газ заради активното ядро, което отделя огромно количество енергия за "храненето" на свръхмасивна черна дупка. Но през 2007 г. астрономи откриха галактики, в които не се раждат звезди, като при това нямало признаци за съществуване на активни ядра в тях.

Сега учените изследвали тези галактики с помощта на телескопа "Хъбъл" и констатирали, че те се отличават с огромна звездна плътност. Те са масивни колкото Млечния път, но цялата им маса е съсредоточена в област с диаметър около 1000 светлинни години. Подобно плътно разположение на звезди създава мощен поток от

частици, които изхвърлят молекули на газа в междугалактичното пространство. В резултат от галактиката е издухано цялото количество вещество, което е нужно за раждането на нови звезди.

Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal.

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★★
Късмет: ★★★ Работа: ★★

Патриотите решават дали да излъчат нов вицепремиер Волен Сидеров поиска оставката и на Каракачанов, за да започнели на чисто Четири сценария за рокади в правителството и управляващата коалиция се развиха в събота - ден след като Валери Симеонов подаде оставка. Вицепремиерът се оттегли сам късно в петък,

Изпаднал германец се среща изключително рядко във футболната история, но 2018 г. явно ще е една от най-лошите за бундестима. В среща от дивизия А на Лигата на нациите Холандия удари с 2:0 световния шампион Франция в Ротердам и така не остави шанс на немците. Бундестимът и на теория изпадна в дивизия В.

120 000 протестират на над 2300 места из страната, жена загина, 47 ранени Цените на горивата извадиха над 120 000 души на протести на над 2300 места из цяла Франция, предадоха Ройтерс и АФП. В повечето случаи те блокираха или опитваха да препречат магистрали и по-малки пътища. Началото на бунта на “жълтите жилетки”,