Учени разкриха причината за необяснимата смърт на галактики
24 часа онлайн | 14 Септември 2018 г. | 42 показвания | 0 коментара

Международен екип от учени установи защо някои галактики умират без видима причина, т.е. звездообразуването в тях напълно се преустановява, съобщи Лента.

Астрономите стигнали до извода, че причината за това е, че звездният вятър, появил се вследствие на струпване на звезди, издухва цялото количество газ от галактиката, предава БТА.

Традиционно срещаната хипотеза гласи, че галактики могат да загубят необходимия за звездообразуването газ заради активното ядро, което отделя огромно количество енергия за "храненето" на свръхмасивна черна дупка. Но през 2007 г. астрономи откриха галактики, в които не се раждат звезди, като при това нямало признаци за съществуване на активни ядра в тях.

Сега учените изследвали тези галактики с помощта на телескопа "Хъбъл" и констатирали, че те се отличават с огромна звездна плътност. Те са масивни колкото Млечния път, но цялата им маса е съсредоточена в област с диаметър около 1000 светлинни години. Подобно плътно разположение на звезди създава мощен поток от

частици, които изхвърлят молекули на газа в междугалактичното пространство. В резултат от галактиката е издухано цялото количество вещество, което е нужно за раждането на нови звезди.

Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal.

Здраве: ★★★ Любов: ★★★★★
Късмет: ★★★★★★ Работа: ★★★

Новите министри като риалити герои Корав полицай, истински сървайвър, спасил навремето две отвлечени ученички, пуска сълза, правейки равносметка на собственото си бащинство в деня, когато трябва да оглави най-голямото силово ведомство в страната. Страстна планинарка, привързана към излетите със семейството,

През 2021 г. ще е последното класическо броене на хора и сгради в България През 2021 г. в продължение на 25 дни през януари и февруари в България ще се проведе поредното преброяване на населението и жилищния фонд. През същата година такова ще има и във всички страни-членки на ЕС, тъй като европейският регламент изисква тази акция да се провежда

Хонконг откри днес високоскоростна железопътна връзка с континентален Китай, която съществено ще съкрати времето на пътуването, но наред с това буди опасения от растящото влияние на Пекин в полуавтономния китайски район, предаде Асошиейтед прес. Съоръжението струва над 10 милиарда долара и е изградено за повече от осем години.

Роднини на поета Иван Вазов се събраха на панихида на гроба ...