Учени разкриха причината за необяснимата смърт на галактики
24 часа онлайн | 14 Септември 2018 г. | 51 показвания | 0 коментара

Международен екип от учени установи защо някои галактики умират без видима причина, т.е. звездообразуването в тях напълно се преустановява, съобщи Лента.

Астрономите стигнали до извода, че причината за това е, че звездният вятър, появил се вследствие на струпване на звезди, издухва цялото количество газ от галактиката, предава БТА.

Традиционно срещаната хипотеза гласи, че галактики могат да загубят необходимия за звездообразуването газ заради активното ядро, което отделя огромно количество енергия за "храненето" на свръхмасивна черна дупка. Но през 2007 г. астрономи откриха галактики, в които не се раждат звезди, като при това нямало признаци за съществуване на активни ядра в тях.

Сега учените изследвали тези галактики с помощта на телескопа "Хъбъл" и констатирали, че те се отличават с огромна звездна плътност. Те са масивни колкото Млечния път, но цялата им маса е съсредоточена в област с диаметър около 1000 светлинни години. Подобно плътно разположение на звезди създава мощен поток от

частици, които изхвърлят молекули на газа в междугалактичното пространство. В резултат от галактиката е издухано цялото количество вещество, което е нужно за раждането на нови звезди.

Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal.

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★
Късмет: ★★★★★ Работа: ★★★★

Капитанът на националния отбор по футбол Ивелин Попов се сдоби с ново прозвище. Фенове на новия му клуб “Ростов” решиха да го наричат Ростовския Тоти. Запалянковците явно са доволни от изявите на българския национал в мачовете от предсезонната подготовка. След победата над “Вентспилс” с 3:0 в последния мач, преди отборът да се прибере в Русия,

Вицето Каракачанов поиска с промяна в закон армията да помага на МВР Сега те напускат казармите само за охрана на граници и стратегически обекти Променят закон, за да помагат на полиция и жандармерия Излизането на армията от казармите ще се разрешава от Министерския съвет Войници с оръжие и военна техника ще се включват в операции по улиците на

16 от общо 44-те разследвания и проверки за фалшиви ТЕЛК-ове са в област Разград, разкриват данните на МВР и прокуратурата. Те са започнали в началото на 2019 г. и са за издаване на експертни решения за инвалидност над 50%, без пациентите да отговарят на изискванията. Работи се и по 6 случая в област Монтана и по 5 в Силистра и в Плевен.

На 24 февруари в театър "Долби" в Холивуд ще се състои ...