Учени разкриха причината за необяснимата смърт на галактики
24 часа онлайн | 14 Септември 2018 г. | 62 показвания | 0 коментара

Международен екип от учени установи защо някои галактики умират без видима причина, т.е. звездообразуването в тях напълно се преустановява, съобщи Лента.

Астрономите стигнали до извода, че причината за това е, че звездният вятър, появил се вследствие на струпване на звезди, издухва цялото количество газ от галактиката, предава БТА.

Традиционно срещаната хипотеза гласи, че галактики могат да загубят необходимия за звездообразуването газ заради активното ядро, което отделя огромно количество енергия за "храненето" на свръхмасивна черна дупка. Но през 2007 г. астрономи откриха галактики, в които не се раждат звезди, като при това нямало признаци за съществуване на активни ядра в тях.

Сега учените изследвали тези галактики с помощта на телескопа "Хъбъл" и констатирали, че те се отличават с огромна звездна плътност. Те са масивни колкото Млечния път, но цялата им маса е съсредоточена в област с диаметър около 1000 светлинни години. Подобно плътно разположение на звезди създава мощен поток от

частици, които изхвърлят молекули на газа в междугалактичното пространство. В резултат от галактиката е издухано цялото количество вещество, което е нужно за раждането на нови звезди.

Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal.

Здраве: ★★ Любов: ★★★
Късмет: ★★★★★ Работа: ★★★★

Радина Кърджилова и Деян Донков ще играят пиесата “Любовникът” Царево се превръща в морска столица на културата до края на месеца и ще събере край морето звездите на българския театър и именити художници в рамките на фестивала “Арт Поток”. Той се откри вчера и ще продължи до 30 юли. Форумът, който се организира за четвърто лято под патронажа на

Над 40° ще е във Франция, жега в България само в неделя и понеделник Европа ще бъде засегната от нова гореща вълна следващата седмица и температурите ще надвишат 40°. Тя обаче ще подмине България, като горещо ще е единствено в неделя и понеделник. Миналия месец екстремни жеги предизвикаха пожари в Испания, Франция и Германия.

Алжир за втори път в историята си и за първи от 1990 година насам стана шампион на Африка. Във финала "пустинните лисици" надхитриха Сенегал с 1:0. Единственият гол падна още във 2-ата минута, когато удар на Багдад Бунеджа се удари в Салиф Сане и излъга вратаря Алфред Гомис. За най-добър играч във финала бе определен вратарят на Алжир Райс Мболи,