В Китай ключът към потребителите е в дигиталното пространство

За рекламодателите и специалистите по маркетинг китайският все още развиващ се дигитален пейзаж внезапно стана свещен граал. Не беше обаче така преди пет години, съобщава "Радио Китай".

През този период неща като онлайн търсения и микроблогове са придобили такъв огромен потенциал по отношение на достъпа до преследавнето на потребители, че сега те се възприемат като пълноправни рекламни канали, дори легитимни и по-ефективни алтернативи на печатните и телевизионните медии.

Онлайн и дигиталните канали се очаква да привлекат едва 377,5 милиарда юана (54.3 милиарда долара) в рекламата, или 64% от общото количество за тази година. Традиционните медии, печатните и външните билбордове ще свият дела си (208,3 милиарда юана или само 36%).

Рекламодателите никога не са имали толкова добри възможности в дигиталното пространство, което изобилства от приложенията за съобщения и чат стаи до кратки видео приложения, Q & A дестинации и платформи за електронна търговия.

От гледна точка на рекламодателите това е виртуална бонанза. В Китай има над 772 млн. интернет потребители – двойно повече от тези в САЩ.

В китайското дигитално пространство, мобилният канал е нещо, което компаниите просто не могат да игнорират, смятат експерти. Над 95% от онлайн потребителите използва мобилни устройства за достъп до интернет, според последни данни от този август.

Нарастването на електронната търговия оживи интереса към дигиталната среда, казва Айрис Чин, генерален мениджър на медийната агенция MediaCom China. Страната е център за дигитални иновации, като се има предвид огромният принос на Tech Trinity или BAT – съкращетие, което се отнася до Baidu, Alibaba и Tencent.

„Сега ситуацията става все по-динамична с появата на поредица от нови играчи, които са готови да предизвикат ВАТ", казва Чин.

През последните три години процентът на мобилните реклами по отношение на общите разходи за интернет е скочил десет пъти до над 60%, според консултантската компания iResearch. Оттам прогнозират, че делът им ще нарасне до 80% до края на следващата година.

Тъй като интернет базираните услуги свиват лъвския дял от използването на Интернет за хората, фирмите, които ги предлагат, се борят за вниманието на потребителите, смятат експерти.

Например, хората прекарват твърдо 76 минути на ден върху емблематичния месинджър на „Тенсент" WeChat, докато времето, прекарано в бързоразвиващия се конкурент за кратко видео приложение Douyin, достигна около 60 минути, според Bytedance.

„Дигитализацията е голяма част от стратегията ни, която стимулира нашия успех в Китай" казва Филип Цай, генерален директор на Innisfree China, южнокорейската козметична компания.

Тя е открила електронни магазини в WeChat и QQ за безпроблемно онлайн и офлайн изживяване.

„Не е чудно, че компаниите харчат големи суми, като се има предвид, че маркетинговите долари следват поведението на потребителите", казва Чин. „Тази постоянна връзка води до постоянно търсене на нова информация, нови платформи и нови начини за ангажиране с потребителите чрез цифровите технологии", добавя тя.

Фиксирането с мобилни устройства означава, че потребителите в Китай, които сравняват цените на продуктите онлайн и в молове, сега използват приложения за вземане на решения за покупка, каза Джаки Тан, генерален директор на Neo Communications, базирана в Шанхай агенция, посветена на дигитални маркетинг решения.

„За да се движите по изключително сложния и сегментиран дигитален пейзаж, безопасното залагане е да започнем с WeChat и Weibo, които считаме за "двата стълба" на китайските социални медии", казва Тан.

Вероятно най-популярното мобилно приложение в Китай, WeChat, се превърна по подразбиране в начин на живот за китайците да плащат сметки, да получават новини, да пътуват с такси или дори да си запазят част при лекар. Многобройните данни, генерирани от приложението всичко в едно, дадоха на „Тенсент" предимство в дигиталния маркетингов пейзаж.

Според Тан, три вградени функции на WeChat спомагат за повишаване на осведомеността за марката: мини програми, реклами WeChat Moments и публични сметки WeChat.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Най-неустоимите тв доктори
Тарантино се отказа да снима филма The Movie Critic - последен за кариерата му
Интересни факти за зодията ви
Йорданка Христова празнува 60 г. на сцената с концерт в Античния театър
Защо мъжете заспиват след оргазъм?

Напишете дума/думи за търсене