Астрономи регистрираха загадъчни бързи космически радиоимпулси
24 часа онлайн | 10 Януари 2019 г. | 128 показвания | 0 коментара

Търсенето на бързи космически радиоимпулси, чийто произход е загадъчен, даде плодове, предаде Франс прес. Астрономи оповестиха, че са регистрирали над 10 подобни радиоимпулса, сред които един повтарящ се.

Бързите космически радиоимпулси отделят голяма енергия, но са много кратки - продължителността им е едва няколко милисекунди. Откакто съществуването им бе потвърдено през 2007 г., бързите космически радиоимпулси интригуват учените. Източникът им изглежда е далеч от Млечния път. За 1 милисекунда те отделят толкова енергия, колкото Слънцето за 10 000 години. Причината за съществуването им и източникът им обаче остават мистериозни, предава БТА.

Първите регистрирани бързи космически радиоимпулси бяха изолирани феномени. В повечето теории за произхода им се споменаваше за катаклизми, свързани с унищожаване на източника им, като звездна експлозия, довела до поява на свръхнова, сливане на неутронни звезди. Тези теории обаче бяха донякъде опровергани през 2012 г., когато поредица бързи космически радиоимпулси бе регистрирана от мощния телескоп Аресибо в Пуерто Рико. Сега други астрономи оповестиха, че са регистрирали втора поредица бързи космически радиоимпулси.

"Изглежда, че източникът им е на разстояние около 1,5 милиарда светлинни години от Земята и може би е останка от свъхнова или място край централна черна дупка на галактика", поясни Чери Енг от университета на Торонто.

Петдесет канадски учени са регистрирали въпросната втора поредица бързи космически радиоимпулси, за която бяха публикувани две изследвания в сп. "Нейчър". Откриването й навежда на мисълта, че е възможно да съществуват и други.

С помощта на радиотелескопа CHIME в Британска Колумбия учените успели едва за три седмици да открият 13 бързи космически радиоимпулса, сред които един повтарящ се.

"При ежедневно картографиране с помощта на CHIME вероятно ще открием и други поредици бързи космически радиоимпулси", заяви Ингрид Стеърс от университета на Британска Колумбия. "В края на годината може би ще сме открили нови 1000 бързи космически радиоимпулса", допълни Дебора Гуд от същия университет.

"Все още не е ясно дали източниците на повтарящи се бързи космически радиоимпулси са различни от онези, които еднократно ги генерират", отбеляза Шрихарш Тендулкар от университета Макгил в Монреал.

Здраве: ★★ Любов: ★★
Късмет: ★★★★ Работа: ★★★★★★

32-годишен треньор по конна езда от София е арестуван за изнасилване и блудство с 2 малолетни момичета в клуба, където преподава. С едно от момичетата се харесвали и започнали интимна връзка, въпреки че детето било под 14 г., казва източник на “24 часа”, запознат с разследването. Заради възрастта ѝ мъжът е обвинен,

Капитанът на българския национален отбор Ивелин Попов е направил своя избор за бъдещ отбор. Авторитетното руско издание “Чемпионат” твърди, че 31-годишният офанзивен футболист ще подпише договор с “Динамо” (Москва). Така българинът ще остане в столицата, където пристигна през 2015 г. и подписа със “Спартак”.

- Видеа на таблети и телефони запалват учениците да учат - Родители искат учителите да поощряват технологиите в обучението и да има устройства за всеки в горните класове Дигиталните уроци помагат за създаване на уменията за XXI век, които ще направят децата успешни. Това са l критичната работа с информация, l умението за комуникация,