Свърши се с шоуто в Детройт през зимата

Автомобилният свят вече не е същият. Изложенията също. Спомням си преди повече от 10 години (точно преди кризата), когато имах възможността да посетя най-голямото американско шоу в Детройт, което събира нови автомобили на показ пред феновете от далечната 1907 г., каква огромна бе разликата в сравнение със салоните в Европа. Въпреки че в пространствата до хокейната зала на “Детройт ред уингс” участваха всички значими автопроизводители, блясъкът липсваше, а навън освен кучешкия януарски студ стърчаха зловещо и изтърбушените небостъргачи в центъра на града. Тогава повечето европейски журналисти си задавахме въпроса: на кого е нужно това изложение. Е, дойде време шоуто в Детройт или по-точно в зимния си вариант да бъде спряно. До 27 януари се провежда последното изложение в американския град в познатия си вариант, от догодина ще бъде преобразувано като “летен панаир със захарен памук и тук-таме коли”.


Тази година Audi, BMW, Mercedes, Volvo, Porsche, Jaguar и Land Rover пропускат Детройт, както и от по-малките производители като Mitsubishi и Mini.
Отсъствието на много
знакови марки е и
основната причина салонът в Детройт да бъде преместен, защото иначе трябва да бъде закрит.
В последните години автомобилните производители предпочитат да представят новите си модели на изложението за битова електроника CES в Лас Вегас. Затова и организаторите на салона в Детройт решиха да преместят изложението от януари през юни, като първото лятно издание ще е през 2020 година.
“Това е последното изложение в Детройт, което се провежда през зимата. Единствената европейска марка, която сега има щанд тук, е Volkswagen, така че в сравнение с предишни години шоуто не е много голямо”, потвърди Джули Блакли, мениджър комуникации в анализаторската компания iSeeCars.


“Юни ще ни позволи да представим по-добре постиженията на автомобилната индустрия. Ще ползваме открити площи и ще осигурим повече забавления за публиката”, уверен е пък Дъг Норт, президент на Асоциацията на автомобилните дилъри, която организира салона в Детройт.
Организаторите на най-старото и престижно северноамериканско шоу компенсират липсата на много водещи европейски изложители с нови атракции. По подобие на софийския автосалон и детройският
се е превърнал
в огромен базар,
в който може да капарирате дадена кола.
“Всички автомобили, които показваме, са за продан. Всяка година се продават по няколко от тях. Някои от купувачите взимат ключовете на момента и ги подкарват още същия ден. По време на тазгодишното шоу за първи път автомобилите ще се движат в залата. Също така инсталирахме и две писти, на които посетителите ще имат възможността да тестват колите”, казва Норт.


“Години наред автомобилните изложения работят на принципа - гледай, но не пипай, което не допада на посетителите, не ги ангажира. В Лас Вегас обаче демонстрациите са много по-впечатляващи и по-интересни за публиката, по-интерактивни, хората могат да участват в тях. Като концепция автомобилните изложения са изчерпана формула, което означава, че трябва да се променят”, казва анализаторът Джеръми Асеведо.
На салона в Детройт
Volkswagen и Ford
обявиха първото
официално
споразумение
от мащабния съюз между двете компании. Концерните потвърдиха, че ще развиват лекотоварните автомобили и средноголемите пикапи за глобалните пазари още от началото на 2022 г. В допълнение Volkswagen и Ford са подписали меморандум за разбирателство да проучват други възможности за сътрудничество с автономни автомобили, мобилни услуги и електрически коли.
От Volkswagen спестиха пари от изложението в Париж през октомври и решиха да останат в Детройт, където показаха следващото поколение на Passat специално за американския пазар.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Фабинг - новата дигитална зависимост
Хвърлиха предмет по Ники Минаж по време на концерт (Видео)
Чао на бръчките около очите
10 знака от Вселената, че най-накрая сте влюбени в сродната си душа

Напишете дума/думи за търсене