Учени: Земните организми са могли да се движат преди 2,1 милиарда години
24 часа онлайн | 12 Февруари 2019 г. | 47 показвания | 0 коментара

Учени са открили в черни шисти на 2,1 милиарда години от каменоломна в Габон най-ранното свидетелство за революционно подобрение в историята на земния живот - способността на организмите да се придвижват самостоятелно от едно място на друго, съобщават Ройтерс и Франс прес, позовавайки се на публикация в сп. "Протоколи на Американската академия на науките".

Авторите на изследването от университета в Поатие, Франция, описват идеално запазени фосили на дребни тръбообразни структури, оставени от неизвестни организми, които са се придвижвали в меката тиня в търсене на храна в една спокойна и плитка морска екосистема. Вкаменелостите датират от времето, когато Земята е била богата на кислород и е предлагала по-благоприятни условия за простите форми да еволюират в по-сложни.

Самоличността на тези древни "пионери" остава загадка. Фосилите не съдържат самите организми, а само следи, свидетелстващи за способността им да се придвижват. Учените допускат, че тръбообразните структури с дължина 170 милиметра са оставени или от многоклетъчен организъм, или от струпване на едноклетъчни организми, подобно на плужекоподобния организъм, формиран при скупчване на амеби, които в оскъдни времена се придвижват колективно в търсена на по-гостоприемна среда.

Животът се заражда в земните морета преди около 3,5-4 милиарда години под формата на едноклетъчни бактериални организми. Най-ранните форми на живот обаче не притежават способността да се движат самостоятелно.

Откритите в Габон фосили са с приблизително 1,5 милиарда години по-стари от досегашните най-ранни свидетелства за мобилност, датиращи отпреди 570 милиона години.

За сравнение - първите гръбначни се появяват на Земята преди 525 милиона година, динозаврите - преди 230 милиона години, а Хомо сапиенс - преди около 300 000 години.

Габонските шистови отлагания представляват истинска "съкровищница" за находки. В тях са открити и фосили на най-ранните известни многоклетъчни организми.

Здраве: ★★★ Любов: ★★★★★
Късмет: ★★★★★★ Работа: ★★★

ДПС ще се яви самостоятелно на предстоящите евроизбори. Това реши Централният съвет на движението на днешното си заседание, посочи председателят на ДПС Мустафа Карадайъ на пресконференция след заседанието, предава БТА. Централният съвет е решил и да се създаде Централен изборен щаб, в който се включват представители на Централното оперативно бюро

Екоексперти проучват испански модел, по който да я възстанови изкуствено Разораният фрагмент от бяла пясъчна дюна на къмпинг "Смокиня" е напълно и необратимо унищожен, той не може да бъде възстановен по естествен път, съобщи за "24 часа" директорът на регионалната екоинспекция в Бургас Тонка Атанасова.

Момичето не признава вина и не иска съкратен процес, съдът отхвърли искането на защитата обвинителният акт да бъде върнат на прокуратурата Делото срещу Мария Гиздева за смъртта на Богдан Динев, известен повече като Боньо Фаса, тръгна днес в Окръжния съд на Стара Загора със задължителното в началото разпоредително заседание.

Красимир Анев остана доволен от силния вятър на ...