Учени: Земните организми са могли да се движат преди 2,1 милиарда години
24 часа онлайн | 12 Февруари 2019 г. | 63 показвания | 0 коментара

Учени са открили в черни шисти на 2,1 милиарда години от каменоломна в Габон най-ранното свидетелство за революционно подобрение в историята на земния живот - способността на организмите да се придвижват самостоятелно от едно място на друго, съобщават Ройтерс и Франс прес, позовавайки се на публикация в сп. "Протоколи на Американската академия на науките".

Авторите на изследването от университета в Поатие, Франция, описват идеално запазени фосили на дребни тръбообразни структури, оставени от неизвестни организми, които са се придвижвали в меката тиня в търсене на храна в една спокойна и плитка морска екосистема. Вкаменелостите датират от времето, когато Земята е била богата на кислород и е предлагала по-благоприятни условия за простите форми да еволюират в по-сложни.

Самоличността на тези древни "пионери" остава загадка. Фосилите не съдържат самите организми, а само следи, свидетелстващи за способността им да се придвижват. Учените допускат, че тръбообразните структури с дължина 170 милиметра са оставени или от многоклетъчен организъм, или от струпване на едноклетъчни организми, подобно на плужекоподобния организъм, формиран при скупчване на амеби, които в оскъдни времена се придвижват колективно в търсена на по-гостоприемна среда.

Животът се заражда в земните морета преди около 3,5-4 милиарда години под формата на едноклетъчни бактериални организми. Най-ранните форми на живот обаче не притежават способността да се движат самостоятелно.

Откритите в Габон фосили са с приблизително 1,5 милиарда години по-стари от досегашните най-ранни свидетелства за мобилност, датиращи отпреди 570 милиона години.

За сравнение - първите гръбначни се появяват на Земята преди 525 милиона година, динозаврите - преди 230 милиона години, а Хомо сапиенс - преди около 300 000 години.

Габонските шистови отлагания представляват истинска "съкровищница" за находки. В тях са открити и фосили на най-ранните известни многоклетъчни организми.

Здраве: ★★ Любов: ★★★
Късмет: ★★★★★ Работа: ★★★★

Българският защитник Костадин Велков участваше в серията гол след гол, с която неговият “Кемницер” стартира контролите от лятната подготовка. Завърналият се в III ниво на германския футбол тим разгроми с 30:0 аматьорския “Лугауер” като гост. Домакините бяха поканили “Кемницер” за приятелски мач по повод вековния юбилей на клуба,

Едмонд Назарян триумфира с европейската титла за втора поредна година. На първенството за кадети в италианския град Фаенца националът прегази турчина Барис Ербек с технически туш 10:0 за 2,38 минути в категория до 51 кг на класическия стил. Еди бе първо поздравен от своя именит баща Армен Назарян, двукратен олимпийски шампион,

"Българите намират щастието с ракия”, пошегува се авторът на бестселърите “География на блаженството” и “Човек търси Бог” Ерик Уайнър. Той беше специален гост на Шестия световен конгрес на информационните агенции. В книгата си “География на блаженството” той разглежда щастието за различните нации по света.

И тази година рицарите на Жартиерата се събраха на ...