Учени: Земните организми са могли да се движат преди 2,1 милиарда години
24 часа онлайн | 12 Февруари 2019 г. | 76 показвания | 0 коментара

Учени са открили в черни шисти на 2,1 милиарда години от каменоломна в Габон най-ранното свидетелство за революционно подобрение в историята на земния живот - способността на организмите да се придвижват самостоятелно от едно място на друго, съобщават Ройтерс и Франс прес, позовавайки се на публикация в сп. "Протоколи на Американската академия на науките".

Авторите на изследването от университета в Поатие, Франция, описват идеално запазени фосили на дребни тръбообразни структури, оставени от неизвестни организми, които са се придвижвали в меката тиня в търсене на храна в една спокойна и плитка морска екосистема. Вкаменелостите датират от времето, когато Земята е била богата на кислород и е предлагала по-благоприятни условия за простите форми да еволюират в по-сложни.

Самоличността на тези древни "пионери" остава загадка. Фосилите не съдържат самите организми, а само следи, свидетелстващи за способността им да се придвижват. Учените допускат, че тръбообразните структури с дължина 170 милиметра са оставени или от многоклетъчен организъм, или от струпване на едноклетъчни организми, подобно на плужекоподобния организъм, формиран при скупчване на амеби, които в оскъдни времена се придвижват колективно в търсена на по-гостоприемна среда.

Животът се заражда в земните морета преди около 3,5-4 милиарда години под формата на едноклетъчни бактериални организми. Най-ранните форми на живот обаче не притежават способността да се движат самостоятелно.

Откритите в Габон фосили са с приблизително 1,5 милиарда години по-стари от досегашните най-ранни свидетелства за мобилност, датиращи отпреди 570 милиона години.

За сравнение - първите гръбначни се появяват на Земята преди 525 милиона година, динозаврите - преди 230 милиона години, а Хомо сапиенс - преди около 300 000 години.

Габонските шистови отлагания представляват истинска "съкровищница" за находки. В тях са открити и фосили на най-ранните известни многоклетъчни организми.

Здраве: ★★★★ Любов: ★★★★★★
Късмет: ★★ Работа: ★★★★

Успехът зависи от скъпа рекламна кампания - Честита българска номинация за “Оскар”, г-н Лазаров! Има ли “Ага” шансове да вземе наградата за чуждестранен филм, след като спечели толкова много награди на кинофестивали по цял свят - Оскарите са обратно на фестивалите. На фестивалите искат премиери, филмът да не е показван никъде

Световноизвестният балетист Кимин Ким бе партньор на Марта Петкова в ролята на Солор на премиерата на “Баядерка” в Кралската опера в Осло, която бе снощи. Южнокорейският танцьор, който е премиер-солист на Мариинския театър в Петербург, бе голямата изненада на вечерта, тъй като участието му бе пазено в тайна до последния момент.

Олимпийската шампионка по плуване има афинитет към печивата. Умее да меси козунаци и да точи кори Aко олимпийската шампионка по плуване Таня Богомилова не бе поела по пътя на спорта, най-вероятно би избрала кулинарията. “Мога да стоя цял ден в кухнята”, казва тя. Тази ѝ страст се заражда още от дете.

Любимата жена на Кристиано Роналдо - Джорджина, се оказва ...