Учени: Земните организми са могли да се движат преди 2,1 милиарда години
24 часа онлайн | 12 Февруари 2019 г. | 56 показвания | 0 коментара

Учени са открили в черни шисти на 2,1 милиарда години от каменоломна в Габон най-ранното свидетелство за революционно подобрение в историята на земния живот - способността на организмите да се придвижват самостоятелно от едно място на друго, съобщават Ройтерс и Франс прес, позовавайки се на публикация в сп. "Протоколи на Американската академия на науките".

Авторите на изследването от университета в Поатие, Франция, описват идеално запазени фосили на дребни тръбообразни структури, оставени от неизвестни организми, които са се придвижвали в меката тиня в търсене на храна в една спокойна и плитка морска екосистема. Вкаменелостите датират от времето, когато Земята е била богата на кислород и е предлагала по-благоприятни условия за простите форми да еволюират в по-сложни.

Самоличността на тези древни "пионери" остава загадка. Фосилите не съдържат самите организми, а само следи, свидетелстващи за способността им да се придвижват. Учените допускат, че тръбообразните структури с дължина 170 милиметра са оставени или от многоклетъчен организъм, или от струпване на едноклетъчни организми, подобно на плужекоподобния организъм, формиран при скупчване на амеби, които в оскъдни времена се придвижват колективно в търсена на по-гостоприемна среда.

Животът се заражда в земните морета преди около 3,5-4 милиарда години под формата на едноклетъчни бактериални организми. Най-ранните форми на живот обаче не притежават способността да се движат самостоятелно.

Откритите в Габон фосили са с приблизително 1,5 милиарда години по-стари от досегашните най-ранни свидетелства за мобилност, датиращи отпреди 570 милиона години.

За сравнение - първите гръбначни се появяват на Земята преди 525 милиона година, динозаврите - преди 230 милиона години, а Хомо сапиенс - преди около 300 000 години.

Габонските шистови отлагания представляват истинска "съкровищница" за находки. В тях са открити и фосили на най-ранните известни многоклетъчни организми.

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★
Късмет: ★★★★★ Работа: ★★★★

Невяна Владинова спечели първи медал от световната купа по художествена гимнастика в Ташкент. Тя завоюва сребърно отличие във финала на бухалки с оценка от 20,250. Шампионка стана Александра Солдатова с 21,100, а трета се нареди Влада Николченко с 20,000 точки. Боряна Калейн, която остана втора в многобоя и на топка, се нареди седма на бухалки,

Съпругата на покойния княз Кардам Сакскобургготски показа новите си колекции накити в София “Добър вечер”, каза княгиня Мириам де Унгрия и така откри изложба с най-новите си авторски бижута в един от големите столични молове. На изложбата като специални гости присъстваха родителите на покойния ѝ съпруг княз Кардам - Маргарита и Симеон

Британският принц Хари и неговата съпруга Меган Маркъл могат да отидат да живеят в Африка след като на бял свят се появи детето им, чието раждане се очаква в близките седмици, пише в. "Сънди таймс". Според изданието, което се позовава на източници от Бъкингамския дворец, обсъждането на идеята било още в ранен стадий.

Големият български спортист Йордан Йовчев гостува на децата ...