Астрономи: Небесно тяло, навлязло в земната атмосфера преди 5 г., е дошло от друга планетна система
24 часа онлайн | 19 Април 2019 г. | 105 показвания | 0 коментара

Учени от Харвардския университет заключиха, че небесното тяло, което навлезе в земната атмосфера през януари 2014 г., е дошло от друга планетна система в диска на Млечния път, съобщи Сайънс алърт.

Били анализирани свързани с поява на метеори случаи, които са регистрирани в базата данни на Центъра за изследване на околоземни обекти на НАСА. Специалистите открили информация за обект, който се движел със скорост 60 км/сек към Земята, минавайки край Слънцето. Те смятат, че небесното тяло било с диаметър 1 метър, тъй като изгоряло в атмосферата и не достигнало до земната повърхност, предава БТА.

Учените освен това изследвали траекторията на обекта въз основа на скоростта му и установили, че той не бил гравитационно свързан със Слънцето, т.е. не орбитирал около светилото.

Обектът се движел толкова бързо, че преодолял гравитацията на звездата, която не оказала почти никакво влияние върху маршрута му. Това е възможно единствено ако небесното тяло се е формирало далеч извън пределите на Слънчевата система.

Здраве: ★★★ Любов: ★★
Късмет: ★★ Работа: ★★★★★★

Трагедия със смъртен изход за 25-годишна лекоатлетка се е случила в Русия. 25-годишната Маргарита Плавунова е намерена мъртва на улица. Тя била на гости на баба си в град Моршанск, където се подготвяла за следващите си състезания. При джогинг сърцето на Плавунова, която бе спринтьорка и хърделистка, спряло. Тя била открита от местни жители.

Изабелла Шиникова загуби срещата си в третия кръг на квалификациите преди Откритото първенство по тенис на САЩ. Българката падна с 1:6, 3:6 срещу Ана Богдан, предаде БНР. Румънката, заемаща 147-мо място в световната ранглиста, постигна общо пет пробива срещу само един в полза на 27-годишната софиянка в срещата, която продължи едва 53 минути.

Комисията за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобито имущество не е установила конфликт на интереси по отношение на кмета на Червен бряг инж. Данаил Вълов във връзка с обществената поръчка за така наречения "топъл обяд". Това съобщиха от община Червен бряг, като се позоваха на решение на комисията,