Защо ви е Bentley, като има Touareg?

olkswagen явно излиза още по-силен след “Дизелгейт”, струвайки на германския концерн милиарди евро. Компанията не само успешно разреши много от проблемите с имиджа, реорганизира всичките си предприятия, но вече вади изцяло ново поколение автомобили, което явно е по-добро от всякога. Такъв е и последният модел от най-високия клас и новият флагман на марката - Touareg.

Луксозният всъдеход няма нищо общо с предшественика. Volkswagen Touareg се прави на същата платформа MLB-evo, която е в основата на SUV бижута като Audi Q7, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga и дори Lamborghini Urus. Touareg е “барнат” така, че собствениците на по-луксозните кросоувъри със сигурност ще съжаляват, че са дали два и три пъти повече пари едва ли не само заради едната емблема.

Компанията от Волфсбург разкри първия си Touareg през 2002 г., който се оказа и най-важният модел на марката от началото на века. Някои ще кажат, че Veyron или Golf са най-важните коли - първата като технологичен шедьовър, втората като най-масовата и емблематична в Европа. Touareg обаче не е само технологично брилянтен, но и

стана основа на един

куп нови модели, които донесоха огромна печалба на VW Group във времена, когато делът на кросоувърите расте от година на година. Най-голямото предимство на Touareg пред своите по-натруфени и скъпи братовчеди е цената. Това обаче не означава, че е с по-ниски стандарти. Да не говорим, че фолксвагенът е запазил същата офроуд сила като моделите от предишното поколение, като в същото време запазва комфорта и на асфалта.

Touareg върши чудесна работа и там, където приключва асфалтовия път.   КОЛАЖ И СНИМКИ: “24 ЧАСА”
Touareg върши чудесна работа и там, където приключва асфалтовия път. КОЛАЖ И СНИМКИ: “24 ЧАСА”

Затова следва и горещият въпрос. Ако структурата и шаситата им са сходни, защо трябва да плащате 3 пъти повече пари за Bentayga или Urus, когато бихте могли да имате Touareg?

Първата заблуда е, че Touareg не предлага такива двигатели като Bentley или Lamborghini. На кого обаче са му притрябвали огромни мотори при тези ограничения по пътищата и солените глоби.

Да, Urus е един уникален автомобил с мощност 650 коня, задвижван от 4-литров с двойно турбо V8 агрегат, който се върти с 6750 оборота в минута. Джипът на Bentley ще ви предложи изключително богати на въртящ момент опции, като например 4-литровия с три турбини дизел V8 с 435 коня и 900 Нм въртящ момент, с който е способен да ускори от място до 100 км/ч за 4,8 секунди. В същото време Touareg се предлага с вариант с трилитров V6 турбодизел с мощност 286 к.с. и въртящ момент 600 Нм, наличен в диапазона 2250-3250 оборота, с който може да отлепите от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди. Може да се хванем на бас, че почти няма да усетите разлика в мощността, защото масата на фолксвагена е 2 тона, а тази на бентлито с 500 кг отгоре. Така че каталожните 1,3 секунди предимство на Bentayga при стартиране от място ще се забележат само при каране на писта, а тези луксозни кросоувъри не са направени за това.

Вярно е, че интериорът на бентлито е ръчно изработен, дървото е рядко, а кожата е скъпа, но за тези глезотии, с които ще свикнете за броени часове, трябва да платите два или три пъти по-голяма цена, отколкото сходния туарег. Привържениците на Urus могат да добавят в защита на солената цена и различния и по-агресивен ход на настройване на алгоритмите на бензиновия двигател, трансмисията и кормилното управление спрямо Bentayga или Touareg. Но дори и това не заслужава солената цена на ламборгинито.

Новият Touareg е с повече от 8 сантиметра по-дълъг отпреди и по-широк. Въпреки това Volkswagen го прави малко по-нисък, за да е по-агресивен. Това се харесва на активните млади хора и те го купуват.

Истинската изненада, която предлага Touareg, обаче идва отвътре. Ако не забележите популярната емблема на германската марка в средата на кормилото, ще си помислите, че сядате в най-екзотичния, технологичен и скъп SUV в света.

Космическият Digital Cockpit, който се състои от два огромни екрана - 12-инчов зад волана и извит към водача 15-инчов на мултимедийната система, задълго привлича вниманието.

Двата телевизора

плавно се сливат

с един стъклен

елемент

От средния монитор чрез инфотейнмънт системата се командват повечето информационни, комуникационни, мултимедийни и комфортни функции в автомобила. Иновационният кокпит почти няма класическите пластмасови бутони, но са оставени най-важните и с които сме свикнали - като врътките за усилване на звука от колоните.

Третото поколение на Touareg е със значително увеличено пространство на товарния обем. Сега той възлиза на 697 до 810 литра (в зависимост от положението на задната седалка).

Освен това фолксвагенът разполага и с технологии на порше кайен като самоуправляемото шаси. С него при скорост до 37 км/ч задните колела завиват в противоположна посока на предните, което прави всъдехода много по-маневрен в града. При по-високи скорости задните колела завиват в синхрон с предните, което го прави по-стабилен при високи скорости в завои.

При каране туарегът е приятна смес от комфорт и усещане на пътя при шофиране. За това се грижи пневматичното окачване, което има различни режими на работа. А те са цели шест - от еко през спортен режим до индивидуален. Има на разположение и 4 специални офроуд режима, които са налични при поръчка на специалния опционален пакет Off-road Pack. При него освен специалните режими имаме и увеличен обем на резервоара от 75 на 90 л, усилена защита на дъното, радиатора, както и 12-волтова батерия.

И последно: огромният дизелов двигател е невероятно икономичен - с едно зареждане на резервоара Touareg може да мине реално 1100-1200 км!

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
10 знака от Вселената, че най-накрая сте влюбени в сродната си душа
Селфи дисморфия – модерната болест на социалните мрежи
Защо е полезно да плачем?
ТЕСТ: Познавате ли етикета на телефонните разговори?
13 странни традиции от целия свят

Напишете дума/думи за търсене