НАСА откри три Супер Земи около близка звезда
24 часа онлайн | 16 Май 2019 г. | 46 показвания | 0 коментара

НАСА обяви, че е открила цели три скалисти екзопланети около близка звезда. Откритието е на системата TESS, чийто сателит работи по-малко от година. Той обаче вече е засякъл трите "Супер Земи" около звездата HR 858.

Тя се намира на 104 светлинни години разстояние, като е с магнитуд на яркост 6. Това я прави видима с невъоръжено око, макар и да е една от най-бледите на небосклона и да е нужно доста ясно небе.

Разбира се, може да се види само звездата. Трите екзопланети около нея, макар и по-големи от Земята (затова са класифицирани като Супер Земи), ще останат далеч от възможностите и на повечето телескопи. Те могат да се наблюдават само от някои от най-мощните телескопи.

Данните показват, че самите планети обикалят твърде близо до звездата си. Това ги прави твърде горещи, за да може да оцелее какъвто и да е живот на тях.

За сега HR 858 става най-близката до Земята позната звезда, около която има скалисти екзопланети. TESS може да наблюдава и да засича планети около най-ярките звезди, докато телескопът Kepler се справяше само с по-далчените и бледи звезди. Затова очакванията на учените са, че чрез TESS те ще могат да открият още повече екзопланети.

Здраве: ★★★ Любов: ★★★★★
Късмет: ★★★★★★ Работа: ★★★

Николай Гунчев и Светослав Славов правораздават във Върховния административен съд Магистрати от Върховния административен съд са били на лов в стопанството на Миню Стайков, докато той е в ареста по обвинение за производство на нелегални цигари и данъчни престъпления, научи “24 часа” от източник в горското стопанство край Бургас.

Фрапираща агресия срещу онкоболен мъж в центъра на Сливен – охранител в банка счупи ръката на клиент, защото се опитал да влезе в офиса с медицинска маска. Пострадалият е опериран по спешност, което е отложило насрочена му животоспасяваща трансплантация на стволови клетки. Охранителят е уволнен. От охранителната фирма отказаха коментар пред bTV.

Бившият капитан на националния отбор по волейбол Тодор Алексиев (36 г.) отпадна от състава за Лигата на нациите. “Имах специален разговор с Тошко, на който той ми обяви, че не е мотивиран да направи един пълен сезон с нас. Поздравих го и му пожелах успех в бъдещите му планове”, обяви селекционерът Силвано Пранди по време на откритата тренировка