Дървениците оцелели, след астероид убил динозаврите
24 часа онлайн | 20 Май 2019 г. | 62 показвания | 0 коментара

Дървениците е трудно да бъдат изтребени. Дори падането на астероид, което затрило динозаврите от лицето на нашата планета, не успяло да я отърве от дървениците, съобщи ЮПИ.

ДНК анализ на около 30 вида дървеници показа, че тези кръвосмучещи насекоми са се срещали на Земята преди най-малко 115 милиона години.

По-рано се смяташе, че дървениците са се появили преди 50-60 милиона години. Предполагаше се, че прилепи са били първите им гостоприемници. Новото изследване обаче разкрива, че появата на дървениците предхождала с около 50 милиона години тази на прилепите, предава БТА.

"Установяването, че дървениците са еволюирали повече от 100 милиона години и са съжителствали с динозаврите, е важно откритие - заяви Майк Шива-Джоти от университета в Шефилд, Англия. - То свидетелства, че еволюцията на дървениците е по-сложна, отколкото се мислеше досега."

Учените първоначално искали да опознаят по-добре т.нар. травмиращо оплождане сред тези насекоми - мъжките екземпляри поставят подобните си на ками пениси директно в кръвоносната система на женските.

Шива-Джоти и колегите му 15 години събирали дървеници от изолирани пещери. След като се снабдили с екземпляри от десетки видове, учените си дали сметка, че могат да проучат генетичния им произход. Изследването уточнява не само кога са се появили дървениците, но и родословието им. Някои видове са еволюирали към хранене от един-единствен вид гостоприемници, а други - от няколко. Появата на най-често срещаните в леглата на хората видове дървеници предхожда с няколко милиона години тази на човека.

Резултатите от изследването са публикувани в Current Biology.

Здраве: ★★ Любов: ★★
Късмет: ★★★★ Работа: ★★★★★★

Сара Брайтман е световноизвестна звезда, чийто глас обхваща 3 октави. На 20 октомври тя ще пее пред българска публика по покана на “София мюзик ентърпрайзис”. Концертът ѝ е част от световното ѝ турне HYMN: Sarah Brightman In Concert. С него представя последния си студиен албум HYMN, който излезе миналата година.

Разследващият руски репортер смята, че делото срещу него е заради разкрития за контрола над погребалния бизнес или за бързите кредити Неистовото желание на някои местни величия да запушат устата на един разследващ журналист в Русия постигна точно обратния на търсения ефект - Иван Голунов, доскоро известен само в пределите на родината си,

Младата жена не успя да победи рака, остави две деца “Надя си отиде на 9 юни в 23 ч. Изпратихме я на 14 юни. Това е просто конкретика. Другото го каза големият ми син: “Всички ние цял живот се страхуваме от мига, в който ще трябва да изпратим родителите си. Не искам да знам какво ѝ е на майка ми.

Крилото на "Аякс" Хаким Зиеш струва точно 35 милиона евро. ...