Дървениците оцелели, след астероид убил динозаврите
24 часа онлайн | 20 Май 2019 г. | 95 показвания | 0 коментара

Дървениците е трудно да бъдат изтребени. Дори падането на астероид, което затрило динозаврите от лицето на нашата планета, не успяло да я отърве от дървениците, съобщи ЮПИ.

ДНК анализ на около 30 вида дървеници показа, че тези кръвосмучещи насекоми са се срещали на Земята преди най-малко 115 милиона години.

По-рано се смяташе, че дървениците са се появили преди 50-60 милиона години. Предполагаше се, че прилепи са били първите им гостоприемници. Новото изследване обаче разкрива, че появата на дървениците предхождала с около 50 милиона години тази на прилепите, предава БТА.

"Установяването, че дървениците са еволюирали повече от 100 милиона години и са съжителствали с динозаврите, е важно откритие - заяви Майк Шива-Джоти от университета в Шефилд, Англия. - То свидетелства, че еволюцията на дървениците е по-сложна, отколкото се мислеше досега."

Учените първоначално искали да опознаят по-добре т.нар. травмиращо оплождане сред тези насекоми - мъжките екземпляри поставят подобните си на ками пениси директно в кръвоносната система на женските.

Шива-Джоти и колегите му 15 години събирали дървеници от изолирани пещери. След като се снабдили с екземпляри от десетки видове, учените си дали сметка, че могат да проучат генетичния им произход. Изследването уточнява не само кога са се появили дървениците, но и родословието им. Някои видове са еволюирали към хранене от един-единствен вид гостоприемници, а други - от няколко. Появата на най-често срещаните в леглата на хората видове дървеници предхожда с няколко милиона години тази на човека.

Резултатите от изследването са публикувани в Current Biology.

Здраве: ★★ Любов: ★★
Късмет: ★★★★ Работа: ★★★★★★

Eдинственият обвинен за хулиганство на мача с Англия, беше задържан под стража, съобщи Би Ти Ви. Според прокуратурата, 18-годишният младеж е проявил цинизъм в поведението си на трибуните на стадиона. Той има и условна присъда за нанасяне на средна телесна повреда. Цветан Гечев обаче твърди, че не той, а неговият брат близнак е бил на мача.

Полицията в Пазарджик е установила самоличността на мъжа открит мъртъв при гасенето на пожар в землището на местното село Звъничево. Както вече съобщихме два противопожарни екипа са се отзовали в четвъртък на сигнал за горящо вековно дърво и сухи треви в района на селото. На прага на голяма хралупа в 4-метровия ствол на дървото пожарникарите