Учени откриха най-древните сложни организми на Земята
24 часа онлайн | 25 Май 2019 г. | 63 показвания | 0 коментара

Учени откриха най-древните останки от многоклетъчни форми на живот, които са с половин милиард по-ранни от предишната находка рекордьор, съобщи Сайънс алърт.

Въпросните вкаменелости от гъби Ourasphaira giraldae датират отпреди 900 милиона - 1 милиард години. По-рано бе известно за гъби, чиито изкопаеми останки бяха открити в Шотландия и датират отпреди 407 милиона години. Специалистите попаднали на вкаменелости от гъби O. giraldae в шистови пластове във формацията Граси бей в арктическата част на Канада, предава БТА.

Като използвали спектроскопия с Фурие трансформация, учените открили следи от хитин, който е съставка на клетъчната стена на гъбите. Електронната микроскопия позволила да се изясни структурата на двупластовата клетъчна стена.

Находката дава възможност да се отстрани несъответствието между известни вкаменелости от древни микроскопични гъби и определения въз основа на молекулярния часовник предполагаем период, когато са се появили първите гъби. В съответствие с този метод еволюционно значимите изменения в ДНК се извършват с постоянна скорост и това определя периодите, свързани с появата на различни таксони.

Здраве: ★★ Любов: ★★
Късмет: ★★★★ Работа: ★★★★★★

Сара Брайтман е световноизвестна звезда, чийто глас обхваща 3 октави. На 20 октомври тя ще пее пред българска публика по покана на “София мюзик ентърпрайзис”. Концертът ѝ е част от световното ѝ турне HYMN: Sarah Brightman In Concert. С него представя последния си студиен албум HYMN, който излезе миналата година.

Разследващият руски репортер смята, че делото срещу него е заради разкрития за контрола над погребалния бизнес или за бързите кредити Неистовото желание на някои местни величия да запушат устата на един разследващ журналист в Русия постигна точно обратния на търсения ефект - Иван Голунов, доскоро известен само в пределите на родината си,

Младата жена не успя да победи рака, остави две деца “Надя си отиде на 9 юни в 23 ч. Изпратихме я на 14 юни. Това е просто конкретика. Другото го каза големият ми син: “Всички ние цял живот се страхуваме от мига, в който ще трябва да изпратим родителите си. Не искам да знам какво ѝ е на майка ми.

Крилото на "Аякс" Хаким Зиеш струва точно 35 милиона евро. ...