Учени откриха най-древните сложни организми на Земята
24 часа онлайн | 25 Май 2019 г. | 89 показвания | 0 коментара

Учени откриха най-древните останки от многоклетъчни форми на живот, които са с половин милиард по-ранни от предишната находка рекордьор, съобщи Сайънс алърт.

Въпросните вкаменелости от гъби Ourasphaira giraldae датират отпреди 900 милиона - 1 милиард години. По-рано бе известно за гъби, чиито изкопаеми останки бяха открити в Шотландия и датират отпреди 407 милиона години. Специалистите попаднали на вкаменелости от гъби O. giraldae в шистови пластове във формацията Граси бей в арктическата част на Канада, предава БТА.

Като използвали спектроскопия с Фурие трансформация, учените открили следи от хитин, който е съставка на клетъчната стена на гъбите. Електронната микроскопия позволила да се изясни структурата на двупластовата клетъчна стена.

Находката дава възможност да се отстрани несъответствието между известни вкаменелости от древни микроскопични гъби и определения въз основа на молекулярния часовник предполагаем период, когато са се появили първите гъби. В съответствие с този метод еволюционно значимите изменения в ДНК се извършват с постоянна скорост и това определя периодите, свързани с появата на различни таксони.

Здраве: ★★★★ Любов: ★★★★★★
Късмет: ★★ Работа: ★★★★

Успехът зависи от скъпа рекламна кампания - Честита българска номинация за “Оскар”, г-н Лазаров! Има ли “Ага” шансове да вземе наградата за чуждестранен филм, след като спечели толкова много награди на кинофестивали по цял свят - Оскарите са обратно на фестивалите. На фестивалите искат премиери, филмът да не е показван никъде

Световноизвестният балетист Кимин Ким бе партньор на Марта Петкова в ролята на Солор на премиерата на “Баядерка” в Кралската опера в Осло, която бе снощи. Южнокорейският танцьор, който е премиер-солист на Мариинския театър в Петербург, бе голямата изненада на вечерта, тъй като участието му бе пазено в тайна до последния момент.

Олимпийската шампионка по плуване има афинитет към печивата. Умее да меси козунаци и да точи кори Aко олимпийската шампионка по плуване Таня Богомилова не бе поела по пътя на спорта, най-вероятно би избрала кулинарията. “Мога да стоя цял ден в кухнята”, казва тя. Тази ѝ страст се заражда още от дете.

Любимата жена на Кристиано Роналдо - Джорджина, се оказва ...