Тест на новия Evoque: Огледалце, я кажи!

Преди 8 години никой не вярваше, че концептуалният кросоувър на Land Rover с футуристични форми ще излезе на пазара след броени месеци с идентичен дизайн като сериен модел - Range Rover Evoque. Луксозният компактен SUV веднага се превърна в модна икона из целия свят, подпомогнат и от рекламното лице Виктория Бекъм. След като направи почти 1 милион продажби и обра повече от 225 международни награди, дойде ред на второто издание на Range Rover Evoque и е логично, че външно промените с предшественика не са драстични. Просто така се харесва.
Огледалце, огледалце от стената, кажи, коя е най-красива на земята? Няма начин да не се сетите за тази приказка за Снежанка още като седнете в автомобила, защото колата разполага с първото в сегмента интелигентно огледало за обратно виждане, което се трансформира в уникален HD видеоекран. Ако видимостта отзад е затруднена от пътници или обемни предмети, водачът просто натиска бутон в долната част на огледалото и данните от камерата показват с висока резолюция какво се случва зад автомобила. Екранът предоставя по-широко 50-градусово зрително поле и отлична видимост при ниска осветеност. Освен това с ръка лесно може да приближавате или отдалечавате образа, а картината е кристална и не се влияе от това дали е мрачно, или вали.

Вторият тъчпад дисплей замества почти изцяло стандартните бутони.  СНИМКИ: ИВЕЛИН СОЛАКОВ/“МОТО-ПФОЕ”
Вторият тъчпад дисплей замества почти изцяло стандартните бутони. СНИМКИ: ИВЕЛИН СОЛАКОВ/“МОТО-ПФОЕ”

Новият Evoque е и първият в света, оборудван с технологията Ground View, която ефективно превръща предния капак в невидим, като прожектира изображения от камерата върху горния сензорен екран, за да предостави на водача 180-градусов изглед под предната част на автомобила. Това е полезно при трудни маневри по паркиране, за избягване на високите бордюри в града или преодоляване на неравни терени.
Луксът вътре в джипка не се натрапва, а е изчистен по скандинавски. Като висококачествена алтернатива на кожата се предлага технически текстил, използващ рециклирана пластмаса, като вълнена тъкан Kvadrat и велур Miko. Купето е така проектирано, за да бъде едно спокойно и тихо място. Може да се възползвате от технологии като системата Touch Pro Duo с двоен сензорен екран,
седалки с
20-степенно
регулиране
и йонизация
на въздуха
в купето
По-дългото междуосие осигурява допълнително пространство от 20 мм за коленете на пътниците на задните седалки и повече място за съхранение на дребни вещи. По-голямата жабка и централното отделение вече могат да поберат таблети, ръчни чанти и бутилки за вода с големина от литър и половина. Пространството за багаж е с 10% по-голямо (591 литра), като обемът се увеличава до 1383 литра, когато делимите в съотношение 40:20:40 седалки на втория ред са сгънати.


Нормално за марката компактният SUV съчетава проходимост върху всякакви терени и увереност в дъжд или сняг. Освен 4х4 Evoque разполага и с активно задвижване от второ поколение с възможност за изключване на задвижването за увеличена икономичност и адаптивна динамика за оптимален баланс между комфорт и пъргавина. Технологията Terrain Response 2 пък автоматично разпознава повърхността, върху която се движи, и регулира настройката спрямо нея. Evoque вече може да гази във вода с дълбочина до 600 мм.


Evoque е първият Land Rover с функцията интелигентни настройки, която използва алгоритми на изкуствен интелект, за да научи предпочитанията на водача, и действа като иконом на борда. В допълнение към позицията на седалките, музиката и настройките на климатичната система, Evoque може да управлява предпочитанията за масаж и кормилна колона за максимално увеличаване на комфорта.
По тестовото
трасе от София
до Банско
и обратно изпробвахме дизелов вариант със 180 коня (има и със същия двулитров двигател със 150 и 240 к.с.), който действа в синхрон с 9-степенната автоматична скоростна кутия, мощ, ускорение и разход на нафта около 7 км на сто в реални условия. Карахме и бензинова модификация с 250 конски сили (има и с 200 коня), като тук кросоувърът е значително по-мощна, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,3 секунди. С какъвто и двигател да е снабден новият Evoque, не може да не ви прави впечатление съчетанието между отлично пътно поведение чрез задното окачване тип integral linк, което разделя страничните и надлъжните сили, и по този начин осигурява по-голяма увереност на пътя.

Предното хидравлично окачване Макферсън съдържа хидравлични втулки, което минимизира вибрациите на колелата при висока скорост. Адаптивната динамика пък съчетава интелигентни сензори и амортисьори с променлива твърдост, които следят пътните условия на всеки 100 милисекунди. В Evoque е въведено активно задвижване, което представлява електронна система за векторно разпределение на въртящия момент, която непрекъснато балансира разпределението между предната и задната ос при завиване, за да подобри стабилността на кормилното управление.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Кои мъже имат успех сред жените според Камасутра
Защо не бива да държим крема в банята
Без такива "комплименти" на мъжа
Защо жените искат непознати любовници
3 причини, поради които умните жени предлагат да платят сметката

Напишете дума/думи за търсене