Откриха огромна метална маса на тъмната страна на Луната
24 часа онлайн | 12 Юни 2019 г. | 105 показвания | 0 коментара

В последните 24 часа световните медии разпространяват новината за интригуващо откритие, направено от тъмната страна на Луната. То се състои от мистериозна метална маса под най-големия кратер на земния спътник. Металната аномалия е пет пъти по-голяма от най-големия остров на Хаваи, пише Intelligencer.

Според скорошното проучване на учените от Baylor University откритата маса най-вероятно съдържа следи от метали от древен сблъсък с астероид, които тежат около 2,1 квинтилиона килограма, предава vesti.bg.

Откритието се намира на около 230 км. от Южен полюс-Ейткън, един от най-големите кратери в Слънчевата система и най-старият на Луната – на 4 млрд. години.

Диаметърът на басейна Южен полюс-Ейткън се оценява на 2500км. и той се намира от „тъмната страна” на Луната. Там се приземи и китайският луноход Chang’e 4 по-рано през януари.

Според изследването, публикувано от учените в Geophysical Research Letters, за произхода на металното „петно” съществуват две теории.

Първата хипотеза е свързана с теорията, че голямо небесно тяло с размерите на Марс се сблъсква със Земята и магмата, която се разпръсква от нашата планета формира естествения ни спътник.

Металната маса може да е остатък от миналото на Луната, когато повърхността ѝ е била океан от магма.

Екипът от Baylor University обаче е по-склонен да подкрепи другата теория, която предполага, че металната маса е останала от големия астероид, образувал басейна Южен полюс-Ейткън.

Мистериозната метална формация е открита благодарение на данните от мисията на НАСА - Gravity Recovery and Interior Laboratory.

„Басейнът Южен полюс-Ейткън е една от най-изумителните природни лаборатории, където можем да изучаваме древните сблъсъци между небесните тела в Слънчевата система. Процеси, които са формирали планетите и луните, които познаваме днес”, казва Питър Джеймс, съавтор на изследването.

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★★★★
Късмет: ★★★★ Работа: ★★★★★

Направилият силен сезон с “Дюделанж” Едисон Йорданов си тръгва от Люксембург, разкри той пред “24 часа”. Неговият договор с доминатора във Великото херцогство приключи и бившият младежки национал на България е решил да смени отбора и първенството. “Изкараха 2 г. и половина в “Дюделанж” и смятам, че е време за ново предизвикателство.

Българската звезда на най-авторитетната ММА верига UFC - Благой Иванов, получи 60 дни задължителна почивка по медицински причини. 45 от тях трябва да са без никакъв контакт. На 8 юни Багата спечели мача си срещу австралиеца Тай Туиваса в Чикаго. При победата обаче бившият световен шампион в самбото бе ритан многократно от противника си в десния