Откриха две близначки на Земята. Ако имат обитатели, ни виждат
24 часа онлайн | 20 Юни 2019 г. | 201 показвания | 0 коментара

Земята си има две нови близначки. Това са две екзопланети, на които потенциално би било възможно съществуването на живот.

Те се намират на сравнително малко разстояние от Слънчевата система. Като, разбира се, се има предвид представата за разстояния във Вселената.

Двете планети са разположени на 12 светлинни години от Слънчевата система и обикалят в орбита около червеното джудже Тийгарден, предаде vesti.bg.

Ако на тези две планети случайно има живот, то техните обитатели биха имали възможността да видят Земята, когато тя преминава пред слънчевия диск на нашата звезда.

Откритието е описано в направеното астрономическо проучване, подкрепено от университета в Гьотинген, Германия.

„Целта на проекта е да открием планети от земен тип, които обикалят около малки звезди в близост до Слънцето”, казва Луиджи Манчини, един от авторите на проучването.

Двете екзопланети, кръстени Тийгарден В и С, правят една пълна обиколка около своята звезда за съответно 4,9 и 11,4 дни.

Звездата Тийгарден, открита през 2003г., е червено джудже, най-разпространеният вид звездa в Млечния път.

Тийгарден е 10 пъти по-малка от Слънцето, 1500 пъти по-бледа, а температурата ѝ е около наполовина по-малка от тази на нашата звезда.

„Открихме двете планети след три години, прекарани в изследвания и проучвания. Използвахме техниката на Доплер, изследвайки промяната в радиалната скорост на Тийгарден В и С”, споделя Манчини.

„Тези две планети са може би едни от най-близките по структура до Земята, откривани до този момент”, добавя ученият.

„Тийгарден В например има най-голям коефициент на прилика със Земята от всичките над 4000 екзопланети, регистрирани досега.”

И двете планети, които обикалят около Тийгарден, се намират в обитаема зона, позната сред учените и като „Зона на Златокоска”, където температурата е подходяща за развитието на живот и съществуването на вода в течно състояние.

Бъдещите цели на учените са свързани с по-задълбоченото изследването на тези две планети и тяхното детайлно наблюдаване през едни от най-добрите земни телескопи.

„Ще се опитаме да разберем дали имат атмосфера и ще търсим наличието на молекули, които биха подсказали за евентуалното присъствие на живот

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★★★★
Късмет: ★★★★ Работа: ★★★★★

- Бабите не са това, което бяха, обясни документа бившият  социален министър Иван Нейков - Предвиждат IT курсове за стари хора и специални пазари, на които да продават собствена продукция Всеки трети българин ще бъде над 65 г., колкото трябва да стане пенсионната възраст според сегашните законови правила, през 2060 г.

Децата в школата на “Левски” от 13 г. нагоре вече няма да плащат такси. Това стана ясно на пресконференция на новия директор на “синята” академия Йончо Арсов и главния ѝ методист доц. Емил Атанасов. Във въпросните възрасти от 13 г. до 19 г. вече ще се играе в една и съща схема - 4-3-3. Чрез подобна уравниловка Германия стигна до успехи на

Причината се оказа техническа грешка на служител при ръчно въвеждане на данните му в книжката през 2010 г. Мъж, спрян от Пътна полиция в София, се оказа починал при проверка на шофьорската му книжка и се наложило спешно да го “възкресят” след 2 дни. Забавната история разказа във фейсбук Андрей Георгиев.

Марселиньо предизвика недоумение с ехидното си поведение, ...