Астрономи откриха обгръщащ планета диск от прах в далечна звездна система
24 часа онлайн | 13 Юли 2019 г. | 27 показвания | 0 коментара

С помощта на мрежата от радиотелескопи АЛМА (ALMA - Atacama Large Millimeter/submillimeter Array) в Чили учени за пръв път откриха обгръщащ планета диск от прах и отломки в далечна звездна система, съобщи ЮПИ.

Бил идентифициран формиращ луни диск, който кръжи край екзопланета в орбита около PDS 70 - звезда с малка маса от клас Т-Таури, която е на разстояние 370 светлинни години от Земята. Звездите от клас Т-Таури са млади и се отличават със своята оптична вариабилност.

В рамките на предишно изследване с помощта на телескопа VLT (Very Large Telescope) на Европейската южна обсерватория в Чили бяха открити две подобни на Юпитер планети, орбитиращи около PDS 70.

Сега учените изследвали слаби радио вълни, излъчени от малки частици газ, който обгръщат най-отделеченото тяло в системата PDS 70. Наблюденията разкрили наличието на диск, който може да "произведе" много луни.

"За пръв път виждаме признаци за съществуване на обгръщащ планета диск, които подкрепят много от сегашните теории за формиране на планети - заяви астрономът Андреа Изела от университета Райс в Хюстън. - Като сравняваме наблюденията си с инфрачервени снимки с висока резолюция, можем да заключим, че загадъчната концентрация от малки частици прах всъщност е опасващ планета диск от прах."

Била забелязана също опашка от прах, която сякаш влачи след себе едната от двете подобни на Юпитер планети. Анализът на учените навежда на мисълта, че масата на най-отдалечената планета са равнява на 1-10 маси на Юпитер. Възможно е край планетата да се формират луни с нейните размери, ако масата й е около 10 пъти по-голяма от тази на Юпитер.

Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal Letters.

Здраве: ★★ Любов: ★★★
Късмет: ★★★★★ Работа: ★★★★

От рокли на точки до такива, наподобяващи мъжки костюм - 2019 година обещаваше много и различни модни трендове, пише "Инсайдър". Някои от тях обаче се оказаха с "кратък срок на годност" и още в средата на годината се превърнаха в демоде. В началото на годината например, като че ли всеки имаше малки слънчеви очила.

Радина Кърджилова и Деян Донков ще играят пиесата “Любовникът” Царево се превръща в морска столица на културата до края на месеца и ще събере край морето звездите на българския театър и именити художници в рамките на фестивала “Арт Поток”. Той се откри вчера и ще продължи до 30 юли. Форумът, който се организира за четвърто лято под патронажа на

Над 40° ще е във Франция, жега в България само в неделя и понеделник Европа ще бъде засегната от нова гореща вълна следващата седмица и температурите ще надвишат 40°. Тя обаче ще подмине България, като горещо ще е единствено в неделя и понеделник. Миналия месец екстремни жеги предизвикаха пожари в Испания, Франция и Германия.

Генетичната генеалогия - революционна технология, която ...