Два изчезнали човешки вида открити в съвременно ДНК
24 часа онлайн | 17 Юли 2019 г. | 34 показвания | 0 коментара

Когато съвременните хора започнали да се появяват из Африка и да се разпространяват из Евразия, се натъкнали на много места заети от по-стари хоминиди, като неандерталците и Денисовия човек, които обаче се оказали приятелски настроени към новите си съседи – доказателства за това се съдържат в ДНК-то ни дори днес. В същото време откриваме и нещо странно – следи от древни, непознати хоминиди, невиждани до момента, пише haskovo.net.

Всички тези архаични групи били широко разпространени и разнообразни в генетично отношение, и оцелели във всеки един от нас. След като анализирал внимателно съществуващата литература до момента, екип учени от Университета на Аделаида открил двама подобни “призрачни” предци в съвременната ДНК. Първият бил идентифициран в евразийска ДНК с помощта на изкуствен интелект, а откритието му бе широко отразено в медиите през тази година.

За втория бе съобщено миналата година: мистериозен, неубедителен, генетичен отпечатък, открит единствено в населението на Флорес, Индонезия. Оказва се, че се различава от съвременната човешка ДНК, подобно на ДНК-то на неандерталците или денисовите хора. Анализирайки внимателно тези генетични отпечатъци, биолозите успели да проследят кога и къде се е получил инбридингът. Цялото съвременно население съдържа около 2% неандерталско наследство, което означава, че смесването на неандерталците с предците на съвременните хора е станало скоро след като са напуснали Африка – вероятно преди около 50 -55 000 години, някъде в Близкия Изток. С преместването на съвременните хора още по на изток, през островите около Югоизточна Азия, те се натъкнали и на други групи. Поне три други архаични групи хора били населили района, а предците на съвременните хора се смесили с тях преди архаичните хора да изчезнат, смятат учените. Една от тези групи са денисовите хора. Останалите две си остават мистерия. Първите неизвестни изчезнали хоминиди, наречени EH1, били приблизително еднакво отдалечени в генетично отношение от денисовите хора и неандерталците. Предците на всички азиатци и австрало-папуанци се смесили с EH1, което довело до 2.6 – 3.4% общо родословие.

Това наследство в момента не е толкова силно, но генетичният сигнал все още може да се проследи в ДНК-то на австралийските аборигени, източноазиатците и местното население на Андаманските острови. Това навело учените на заключението, че EH1 вероятно са населявали район в Северна Индия, където групата съвременни хора се натъкнала на тях. Съвременните хора се смесили и с денисовите хора поне на няколко места – Източна Азия, Зондския пролив и Филипините.

Здраве: ★★★ Любов: ★★★★★
Късмет: ★★★★★★ Работа: ★★★

Изпращането на бомбени заплахи по електронната поща цели създаването на хаос и спирането на работата на институции. Това заяви пред БНТ Мирослав Стефанов, председател на Българска асоциация по киберсигурност. Заплаха за бомба беше изпратена вчера на служебни електронни пощи, включително до "24 часа" и БНТ.

Ракета "Союз-2.1а" с кораба "Союз МС-14" беше изстреляна днес от космодрума в Байконур, предаде ТАСС. Този тип ракета носител за пръв път се използва за извеждане на пилотиран кораб в орбита, уточнява БТА. Полетът е без екипаж, но на борда се намират човекоподобният робот Фьодор (Skybot F-850) и товари за Международната космическа станция.

Няма съмнение, че убиец, който е убил по особено жесток и мъчителен начин и изнасилил жена, а още повече дете, заслужава възможно най-тежкото наказание. А ако убиецът е рецидивист, това показва и безнадеждността на превъзпитанието в затвора. Важен въпрос е дали в подобни случаи да се допуска така нареченото съкратено съдебно следствие.

25-ият филм за Джеймс Бонд ще е озаглавен "Няма време да ...