Учени извлякоха за първи път ДНК от фосилизирани неандерталски черепи
24 часа онлайн | 22 Юли 2019 г. | 227 показвания | 0 коментара

Учени за пръв път извлякоха ДНК от тленни останки на неандерталци, живели в Гибралтар, съобщи Физ.орг.

Специалистите са от Института по еволюционна антропология Макс Планк и едноименния природонаучен музей в Германия.

Възрастта на въпросните вкаменелости досега бе неизвестна, но се смяташе, че става въпрос за някои от последните представители на вида.

Учените използвали метод, при който се намалява "замърсяването" на генетични образци, преди да се прибегне до секвенирането им, т.е. до определяне на първичните структури (нуклеотидните последователности) на генома.

Образци били извлечени от части на фосилизирани неандерталски черепи, открити в каменоломната Форбс през 1848 г. и в района на Дяволската кула през 1926 г. Въпросната кула е разрушена през Втората световна война, пише БТА.

Оказало се, че тленните останки от Дяволската кула са на 3-5-годишно момче, а костите от каменоомната Форбс - на възрастна жена, която от генетична гледна точка била близка с ранните неандерталци, които се срещали в Европа и Западна Азия преди 60 000 - 120 000 години, но не и с живелите по-късно представители на вида.

Следователно макар Гибралтар да е смятан за последния обитаван от неандерталци район, откритите вкаменелости всъщност са по-древни, отколкото досега се предполагаше.

Фосилите от последните неандерталци датират отпреди 37 000 - 42 000 години и са открити в Белгия, Франция и Русия.

Здраве: ★★★ Любов: ★★★★★
Късмет: ★★★★★★ Работа: ★★★

“Какво става, София, България?”, шеговито пита в инстаграм холивудският актьор Патрик Хюсингер, докато обядва в столично заведение миналата седмица. Той е в страната ни заради снимките на третия сезон на сериала “Забравена”, в който има главна роля и си партнира със Стана Катич, позната от малкия екран като детектив Кейт Бекет.

Актьорът Александър Сано е в Белград от няколко дни, за да участва в снимките на сериала “Южен вятър”. Той ще бъде продължение на едноименния филм, който излезе по кината миналата година. В него участваха актьорите Ивайло Захариев и Христо Шопов. Режисьор и на двете продукции е Милош Абрамович. Все още не може да се каже каква ще е ролята на Сано.

В тесен кръг със семейството си ще празнува строителният предприемач и почетен консул на Грузия у нас Динко Динев. Тази година традицията ще бъде нарушена - вместо на марината в Свети Влас, където обикновено семейство Диневи отбелязва подобни празници, Динко Динев е избрал да отиде в чужбина, за да може да обърне внимание на семейството си.

Ководещата на Гала в предаването “На кафе” посрещна новата ...