Астрономи откриха нов вид космически катастрофи
24 часа онлайн | 17 Август 2019 г. | 70 показвания | 0 коментара

Астрономи от центъра по астрофизика Харвард-Смитсониън потвърдиха съществуването на нов клас свръхнови, при които звездата е напълно унищожена, без да остава неутронна звезда или черна дупка, съобщи Физ.орг.

Учени открили свръхновата SN 2016iet през ноември 2016 г. Те я изследвали с помощта на различни телескопи, включително с намиращите се в обсерваторията "Джемини" на Хавайските острови, като проследили измененията в яркостта в разстояние на 800 дни след експлозията. Било установено излъчване на малки емисии водород, което навежда на мисълта, че експлодиралата звезда се е намирала в относително пусто пространство, на 54 хиляди светлинни години от центъра на своята галактика, предава БТА.

Свърхновата SN 2016iet възникнала в резултат на експлозията на звезда, чиято маса превишавала 200 пъти тази на Слънцето. Обикновено в резултат на колапса на подобен обект се появява неутронна звезда или черна дупка. Но SN 2016iet принадлежи към редкия тип двойно нестабилни свръхнови. Те възникват, когато гама излъчване във вътрешността на звезда започва да поражда поява на електронно-позитронни двойки. Светилото започва да колабира, но освобождаващата се енергия връща назад този процес и се стига до експлозия, която разрушава дори ядрото.

Продължителността на експлозията се обяснява с това, че до нея свръхновата звезда ежегодно е изхвърляла маса, превишаваща 3 пъти слънчевата. Когато станала експлозията, останките се сблъскали с изхвърлената по-рано материя и това породило излъчването. По думите на учените, необикновените характеристики на SN 2016iet потвърждават както модела, предсказващ свойствата на двойно нестабилните свръхнови, така и съществуването на свръхмасивни звезди.

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★★★
Късмет: ★★★★★★ Работа: ★★

Английската прокуратура съобщи, че е успяла да открие в Плевен компютърен специалист, който е участвал в интернет измами за 41,6 млн. лири. 37-годишният Светослав Дончев е правил скриптове за сайтове, които да наподобяват истинските на 53 компании, базирани във Великобритания. Целта била да се изпращат фалшиви имейли на клиентите им

Отказалият се официално от кариерата си на футболист през миналата седмица Димитър Бербатов може да се върне в клуба, в който постигна най-големи успехи - “Манчестър Юнайтед”. Според информация на вестник “Манчестър Ивнинг Нюз” вече бившият български нападател на “червените дяволи” е сред вариантите за поста спортен директор на “Олд Трафорд”.

Родните хотелиери вече могат да свалят специален формуляр от сайта на министерството на туризма, за да си получат обезщетенията В момента в България почиват 2500 туристи, докарани от фалиралия днес британски туроператор „Томас Кук“. Всички те ще бъдат превозени до дни, когато почивките им свършват, и за това е създадена специална организация от