Астероидът Рюгу помага на учените да опознаят формирането на планетите (Видео)
24 часа онлайн | 23 Август 2019 г. | 32 показвания | 0 коментара

Астероидът Рюгу крие все по-малко тайни - нови негови снимки, направени от малкия френско-германски робот "Маскот" с размерите на кутия за обувки, ще помогнат на учените да опознаят формирането на Слънчевата система, предаде Франс прес.

"Маскот" (Mobile Asteroid Surface Scout) бе изведен в космоса от японската сонда "Хаябуса-2", преди да кацне на 3 октомври 2018 г. на астероида Рюгу, който е с диаметър едва 900 метра и се намира между Марс и Земята, предава БТА.

Роботът направи не само измервания, но и поредица снимки по време на мисията си с продължителност 17 часа. Оттогава снимките са анализирани от учени.

Различават се два вида скали - черни с грапава повърхност и бели с гладка повърхност.

Това показва, че Рюгу се е образувал вследствие на сблъсък, смятат учени от Германския център по аеронавтика и астронавтика.

Рюгу може да е формиран от две тела, които са се сблъскали помежду си, отдалечили са се едно от друго и след това са се слели под въздействието на гравитацията.

Друга теория гласи, че в астероида се е блъснало небесно тяло. Това е станало причина за поява на два вида скали.

Редица скали в Рюгу съдържат малки примеси със син или червен цвят. Става въпрос за материал, който е останал затиснат в скалата при формирането й. Той е сходен с редките примитивни метеорити, открити на Земята - въглеродните хондрити.

"Материалът е изключително примитивен - отбелязаха учените. - Това е първият материал в Слънчевата система. Не знаем как са се формирали планетите. Трябва да открием малки тела, онези най-ранни тела в историята на еволюцията, които ще ни помогнат да опознаем първите 10-100 милиона години от формирането на планетите."

"Маскот" установи също липса на фини частици междупланетен прах по повърхността на астероида. Това може да се дължи на сблъсъци с други космически тела или на температурни промени.

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★★★
Късмет: ★★★★★★ Работа: ★★

Английската прокуратура съобщи, че е успяла да открие в Плевен компютърен специалист, който е участвал в интернет измами за 41,6 млн. лири. 37-годишният Светослав Дончев е правил скриптове за сайтове, които да наподобяват истинските на 53 компании, базирани във Великобритания. Целта била да се изпращат фалшиви имейли на клиентите им

Отказалият се официално от кариерата си на футболист през миналата седмица Димитър Бербатов може да се върне в клуба, в който постигна най-големи успехи - “Манчестър Юнайтед”. Според информация на вестник “Манчестър Ивнинг Нюз” вече бившият български нападател на “червените дяволи” е сред вариантите за поста спортен директор на “Олд Трафорд”.

Родните хотелиери вече могат да свалят специален формуляр от сайта на министерството на туризма, за да си получат обезщетенията В момента в България почиват 2500 туристи, докарани от фалиралия днес британски туроператор „Томас Кук“. Всички те ще бъдат превозени до дни, когато почивките им свършват, и за това е създадена специална организация от