Учени: Открихме лечение срещу ХИВ
24 часа онлайн | 10 Септември 2019 г. | 48 показвания | 0 коментара

Многонационален екип от учени твърди, че е открил клас съединения, които разграждат молекулите на вируса на ХИВ и ги правят неактивни.

Международен екип от изследователи от Финландия, Русия, Швейцария, Обединеното кралство и САЩ откриха механизъм, който деактивира молекулата на човешкия имунодефицитен вирус (ХИВ), се казва в прессъобщение на Южноуралския държавен университет (SUSU), предаде Риа Новости, цитирана от БТА.

Според прессъобщението механизмът разкрива цял клас съединения, които могат да бъдат използвани за лечение на различни заболявания, включително рак и ХИВ.

"Значението на това откритие е, че едни и същи лекарства могат да се използват за различни видове заболявания", се казва в съобщението.

Проф. Олег Ракитин, един от учените от екипа, обяснява, че въпросните съединения улесняват отстраняването на цинковия атом от молекулата на вируса на ХИВ, което го прави неактивен.

"От самото начало считахме, че противораковият ефект на този клас лекарства е наш приоритет", каза Ракитин. "Но изведнъж се оказа, че тези съединения проявяват висока и селективна активност срещу вируса на имунодефицита."

Учените подчертават, че този ефект е открит за първи път и че изследванията ще продължат, за да определят какви други заболявания от подобен характер могат да бъдат лекувани.

ХИВ вирусът улеснява прогресиращата недостатъчност на имунната система на човека, позволявайки на други заболявания да процъфтяват в заразеното тяло. Средната продължителност на живота на заразен човек се изчислява на 9 до 11 години, сочат данните на UNAIDS. Според агенцията в момента 37,9 милиона души живеят с ХИВ, като 1,7 милиона са новозаразени през 2018 г. Новите инфекции намаляват от 1998 г., а смъртността, свързана със СПИН, намалява от 2004 г. UNAIDS се стреми да изкорени болестта изцяло до 2030 г.

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★★★
Късмет: ★★★★★★ Работа: ★★

Звездата на "Барселона" Лионел Меси. бе избран за Играч номер 1 на ФИФА за изминалия футболен сезон. Нападателят на каталунците спечели приза в конкурецията с централния бранител на "Ливърпул" Вирджил ван Дайк и Кристиано Роналдо. "Искам да благодаря на всички, които са ми дали тази награда. Всяка една награда във времето за мен е била

Георги Близнаков се хвърлил от седмия етаж на блок в Благоевград Четири дни преди да се яви в съдебната зала като подсъдим заедно с жена си Ивона, се самоуби шефът на Дупнишката популярна каса. 62-годишният Георги Близнаков е скочил от седмия етаж на бл. 37 в благоевградския кв. “Запад”. “Току-що се бях събудил - около 6,30 ч.

Тази вечер в Милано на бляскава церемония ФИФА раздава наградите си за най-добрите футболисти и треньори за изминалата 1 година. Водещи на дългоочакваното спортно събитие са половинката на Джиджи Буфон - Илария Д'Амико и носителят на "Златната топка" за 1987 година Рууд Гулит. Миналата година отличието за Играч номер 1 на ФИФА отиде при Лука