Учени откриха водни пари в атмосферата на потенциално обитаема екзопланета
24 часа онлайн | 12 Септември 2019 г. | 31 показвания | 0 коментара

Астрономи за пръв път откриха водни пари в атмосферата на планета, която се намира в "обитаемата зона" на звездата си, предаде Франс прес. Това бележи нов етап в търсенето на признаци на живот извън Слънчевата система.

Астрономите знаят малко неща за тази много отдалечена екзопланета, която се намира на разстояние над 1 милион милиарда км от Земята. Но онова, което знаят, е много обещаващо и я прави най-добрия кандидат за търсене на признаци на извънземен живот, предава БТА.

"Откриването на вода в потенциално обитаем свят, различен от Земята, е много вълнуващо и ни доближава до отговора на въпроса дали нашата планета е уникална", заяви един от ръководителите на изследването Ангелос Циарас от Лондонския университетски колеж.

"Наблюдения с космическия телескоп "Хъбъл" ни позволиха да установим, че планетата притежава атмосфера, която съдържа водни пари", поясни Джована Тинети от екипа.

Въз основа на данните, събрани от "Хъбъл" през 2016 г. и 2017 г., учените създали алгоритми, за да анализират филтрираната от атмосферата на планетата светлина. Резултатите показали молекулярния подпис на водни пари. "Не може да се заключи, че има вода в течно състояние на повърхността на екзопланетата, но това е много вероятно", допълни Тинети.

Освен това планетата е в "обитаемата зона" на звездата си, т.е. не е нито много близо, нито много далеч от своя източник на топлина. Планетата се намира там, където температурата позволява да има вода в течно състояние и да се зароди живот. Температурата е сходна с тази на Земята.

Открита през 2015 г. от космическия телескоп "Кеплер", екзопланетата K2-18b орбитира около звездата K2-18 - червено джудже в съзвездието Лъв, на разстояние 110 светлинни години от Слънчевата система. Става въпрос за суперземя, която е 8 пъти по-масивна от нашата планета. Въпросната екзопланета вероятно е съставена от силикати и лед.

Преди няколко десетилетия се смяташе, че откриването на потециално обитаеми планети или планети, чиито атмосфери съдържат вода, е в сферата на мечтите. Остава обаче да се измине дълъг път, преди да разберем дали сме сами във Вселената.

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★★★
Късмет: ★★★★★★ Работа: ★★

Звездата на "Барселона" Лионел Меси. бе избран за Играч номер 1 на ФИФА за изминалия футболен сезон. Нападателят на каталунците спечели приза в конкурецията с централния бранител на "Ливърпул" Вирджил ван Дайк и Кристиано Роналдо. "Искам да благодаря на всички, които са ми дали тази награда. Всяка една награда във времето за мен е била

Георги Близнаков се хвърлил от седмия етаж на блок в Благоевград Четири дни преди да се яви в съдебната зала като подсъдим заедно с жена си Ивона, се самоуби шефът на Дупнишката популярна каса. 62-годишният Георги Близнаков е скочил от седмия етаж на бл. 37 в благоевградския кв. “Запад”. “Току-що се бях събудил - около 6,30 ч.

Тази вечер в Милано на бляскава церемония ФИФА раздава наградите си за най-добрите футболисти и треньори за изминалата 1 година. Водещи на дългоочакваното спортно събитие са половинката на Джиджи Буфон - Илария Д'Амико и носителят на "Златната топка" за 1987 година Рууд Гулит. Миналата година отличието за Играч номер 1 на ФИФА отиде при Лука