Откриха вода на планета, на която може да има живот
24 часа онлайн | 12 Септември 2019 г. | 49 показвания | 0 коментара

Астрономи за първи път откриха вода в атмосферата на планета K2-18b. Водата в комбинация с благоприятната температура на планетата означава, че там може да има живот, съобщи BBC, цитирана от vesti.bg.

Новите космически телескопи ще могат, според учените, през следващите 10 години да определят дали газовете, съдържащи се в атмосферата на K2-18b, се произвеждат от живи организми. Резултатите от изследването са публикувани в списанието Nature Astronomy.

„Спиращо дъха откритие“

Проф. Джована Тинети, изследовател от University College London нарече откритието „спиращо дъха“. „За първи път открихме вода на планета, разположена в обитаема зона, където температурата позволява присъствието на живот“, казва тя.

Тази планета е два пъти по-голяма от Земята, температурата на нея - между 0 и 40 градуса по Целзий - позволява на водата да остане в течно състояние.

Планетата се намира на 111 светлинни години от Земята, което означава, че е твърде далеч, за да стартира сонда там. Единственото, което остава, е да изчакаме появата през 2020 г. на ново поколение космически телескопи, които могат да анализират състава на газовете в атмосферата на K2-18b и да определят дали има произведени от живи организми, заяви участникът в изследването д-р Инго Уолдман. "Винаги сме искали да знаем дали сме сами във Вселената. През следващите 10 години ще разберем дали има химически елементи в атмосферата на планетата", допълва той.

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★★★
Късмет: ★★★★★★ Работа: ★★

Звездата на "Барселона" Лионел Меси. бе избран за Играч номер 1 на ФИФА за изминалия футболен сезон. Нападателят на каталунците спечели приза в конкурецията с централния бранител на "Ливърпул" Вирджил ван Дайк и Кристиано Роналдо. "Искам да благодаря на всички, които са ми дали тази награда. Всяка една награда във времето за мен е била

Георги Близнаков се хвърлил от седмия етаж на блок в Благоевград Четири дни преди да се яви в съдебната зала като подсъдим заедно с жена си Ивона, се самоуби шефът на Дупнишката популярна каса. 62-годишният Георги Близнаков е скочил от седмия етаж на бл. 37 в благоевградския кв. “Запад”. “Току-що се бях събудил - около 6,30 ч.

Тази вечер в Милано на бляскава церемония ФИФА раздава наградите си за най-добрите футболисти и треньори за изминалата 1 година. Водещи на дългоочакваното спортно събитие са половинката на Джиджи Буфон - Илария Д'Амико и носителят на "Златната топка" за 1987 година Рууд Гулит. Миналата година отличието за Играч номер 1 на ФИФА отиде при Лука