Откриха вода на планета, на която може да има живот
24 часа онлайн | 12 Септември 2019 г. | 69 показвания | 0 коментара

Астрономи за първи път откриха вода в атмосферата на планета K2-18b. Водата в комбинация с благоприятната температура на планетата означава, че там може да има живот, съобщи BBC, цитирана от vesti.bg.

Новите космически телескопи ще могат, според учените, през следващите 10 години да определят дали газовете, съдържащи се в атмосферата на K2-18b, се произвеждат от живи организми. Резултатите от изследването са публикувани в списанието Nature Astronomy.

„Спиращо дъха откритие“

Проф. Джована Тинети, изследовател от University College London нарече откритието „спиращо дъха“. „За първи път открихме вода на планета, разположена в обитаема зона, където температурата позволява присъствието на живот“, казва тя.

Тази планета е два пъти по-голяма от Земята, температурата на нея - между 0 и 40 градуса по Целзий - позволява на водата да остане в течно състояние.

Планетата се намира на 111 светлинни години от Земята, което означава, че е твърде далеч, за да стартира сонда там. Единственото, което остава, е да изчакаме появата през 2020 г. на ново поколение космически телескопи, които могат да анализират състава на газовете в атмосферата на K2-18b и да определят дали има произведени от живи организми, заяви участникът в изследването д-р Инго Уолдман. "Винаги сме искали да знаем дали сме сами във Вселената. През следващите 10 години ще разберем дали има химически елементи в атмосферата на планетата", допълва той.

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★