Астрономи откриха следи от загадъчен обект в Млечния път
24 часа онлайн | 12 Септември 2019 г. | 117 показвания | 0 коментара

Международна група астрономи откри бягащата звезда PG 1610+062, която е била под въздействието на гравитацията на черна дупка със средна маса - обект, чието съществуване в Млечния път дълго време оставаше непотвърдено, съобщи Физ.орг.

Специалистите наблюдавали звездата с помощта на телескопа "Кек" на Хавайските острови и изследвали радиалната й скорост, както и химичния й състав. Оказало се, че PG 1610+062 е млади масивна звезда, която се движи с достатъчно голяма скорост, за да напусне Млечния път, предаде БТА.

По мнението на учените, причината за толкова високата скорост е черна дупка със средна маса. По-рано се предполагаше, че бягащи звезди се появяват, когато свръхмасивна черна дупка унищожи бинарна система. Но траекторията на PG 1610+062 не минава през центъра на галактиката, където се намира свръхмасивната черна дупка Стрелец А.

Според прогнозите на астрономите черни дупки със средна маса е възможно да съществуват в млади звездни купове в спиралните ръкави на Млечния път, но досега подобни обекти не бяха открити. Освен това остава загадка как се формират тези небесни тела.

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★★★★