Астрофизик за новооткритата планета: Ако има живи същества, може да са с доста здрава физика
24 часа онлайн | 13 Септември 2019 г. | 88 показвания | 0 коментара

Откриването на планета с вода на 111 светлинни години от Земята е важна стъпка в търсенето на извънземен живот, но към момента няма как да знаем дали говорим за обитаемо космическо тяло. Това обясни пред Би Ти Ви астрофизикът от БАН Камен Козарев.

Той обясни, че към момента данните са, че планетата е в обитаемата зона на своята звезда и получава приблизително толкова енергия на квадратен метър, колкото и Земята. Има, обаче, и сериозни различия. „Тази планета е два пъти по-голяма от Земята, 8 пъти по-масивна, нейната гравитация е много по-голяма от земната (…) Би било проблем за нашите органи, а, ако има живи същества, те биха били доста по-близо до повърхността или с доста по-здрава физика от нас”, обясни експертът.

Той допълни, че звездата на тази планета е червено джудже, което е много по-активно от нашето Слънце и само силно собствено магнитно поле може да отбие по-високото ниво на радиация. „Всеки ден се откриват нови и нови планети, има над 4100 такива планети. За съжаление, нашите технологии не са достатъчно добри, за да наблюдаваме рутинно планети като Земята”, посочи Козарев.

По думите му има открити над 100 планети, подобни на нашата, а в следващите 10 г. вероятно ще намерим над 1000. Все още обаче междузвездните пътувания са по-скоро в сферата на научната фантастика, а даже плановете за експедиция на Марс и евентуалното му трансформиране в обитаема планета изглеждат непостижими с наличните технологии. „Най-лесно би било да си пазим Земята”, коментира Камен Козарев.

Здраве: ★★★ Любов: ★★★★★