Електрическият "голф" VW ID.3 минава 550 км
Георги Луканов | 16 Септември 2019 г. | 80 показвания | 0 коментара

На салона във Франкфурт Volkswagen показа първия си масов електромобил, кръстен ID.3. Като габарити екологичният ID.3 е сравним с VW Golf, чието ново поколение ще бъде представено следващия месец. Дължината на екологичното возило е 4261 мм, широчината - 1809, а височината - 1552. Междуосието е 2765 мм, което е рекорд за този клас. Революционният за компанията от Волфсбург автомобил има пълноценни пет места, а багажникът е с обем 385 литра.

Базовата версия на колата няма да е по-скъпа от 30 000 евро. Масовите доставки на ID.3 в Германия ще започнат от средата на 2020 г., като още отсега може да капарирате електрическото возило и в България

срещу сумата

от 2000 лева

VW ID.3 е с един електромотор, който развива 204 к.с. (150 квт) и 310 Нм въртящ момент. Максималната скорост на всички версии е 160 км/ч, като те ще се различават по капацитета на батериите и ще предлагат различен пробег. Базовият вариант е с 45-киловатови акумулатори и изминава до 330 км. Средният разчита на батерия с 58 квтч и има пробег до 420 км, а най-мощният и най-скъп вариант има 77-киловатов акумулатор. При него пробегът е 550 км.

При използване на мощна зарядна станция с прав ток е възможно в рамките само на 30 минути да заредите достатъчно енергия за изминаване на 290 километра.

Електрическото задвижване на ID.3 използва синхронен електродвигател с постоянни магнити, силова електроника и предавателна кутия, интегрирани заедно в състава на задния мост. Акумулаторната батерия с високо напрежение има плоска форма, която дава възможност за ефективно вграждане в подовата платформа на каросерията, което спестява място.

Въртящият момент на електромотора се предава към колелата на задния мост с помощта на едностепенна предавателна кутия. Двигателят, силовата електроника и трансмисията са обединени в общ модул с компактни размери. Разположението на акумулаторната батерия в долната част на каросерията има положителен ефект върху неутралното поведение на пътя, тъй като спомага за постигане на извънредно нисък център на тежестта при ID.3, както при състезателните автомобили. ID.3 също се характеризира с идеално разпределение на теглото между предния и задния мост, което в съчетание със задното предаване на модела води до изключително динамично поведение на пътя.

Благодарение на липсата на централен тунел и по-късите надвеси на каросерията Open Space концепцията на интериора на ID.3 дава възможност за формиране на изненадващо обширно вътрешно пространство и демонстрира нови стандарти в класа на компактните автомобили с усещане за простор, сравнимо с това при моделите в долния сегмент на средния клас. Пътниците в ID.3 получават възможност да се насладят на мобилно пространство с изцяло нова концепция, оформление и дизайн. Във Volkswagen го наричат Open Space - чисто и ефирно пространство.

Електрическата

кола буквално

общува с водача

и взаимодейства активно със заобикалящата го среда. Човекът зад волана разбира веднага и напълно интуитивно функциите и предназначението на всичко около него. Освен от екрана на блока с контролните прибори зад волана водачът може да се запознае с цялата необходима информация и посредством новия сензорен екран с диагонал десет инча, разположен централно на арматурното табло. Със своята светлинна LED лента, функцията ID. Light помага на водача в навигацията и може също да подаде предупреждение за спиране при възникване на някаква опасност. Включеният в допълнителното оборудване на модела head-up дисплей с разширена реалност AR (Аugmented Reality) прожектира най-важната информация директно върху челното стъкло, като водачът възприема изобразените данни като свободно плаващи в пространството на разстояние три до десет метра пред автомобила. Всички прибори за управление - включително бутоните на електрорегулируемия мултифункционален волан, използват чувствителни на докосване сензорни бутони. Това се допълва от интелигентна функция за гласово управление с естествени фрази.

Асистиращите

функции използват

данните от

видеокамера

на челното стъкло, която се грижи и за разпознаването на пътните знаци. Функциите за комфорт и безопасност в ID.3 включват система Front Assist функция City за аварийно спиране в градски условия и разпознаване на пешеходци, спирачка за предотвратяване на последващи сблъсъци след инцидент и асистиращи системи за поддържане и смяна на лентата на движение Lane Assist и Side Assist. Част от оборудването е и асистентът за паркиране Park Assist (спира сама колата при движение на заден ход, ако има препятствие) с включена камера за обратно виждане, както и системата за достъп без ключ (Kessy Advanced) с осветление на дръжките на вратите.

Мултимедийната система на ID.3 включва навигационна система с възможност за актуализация на навигационната информация. Комфортната функция за мобилна телефония предлага и панел за индуктивно зареждане за смартфони. Озвучителната система може да бъде допълнена с пакета Beats, който предлага сравнима с концерт на живо акустична атмосфера със своите осем високоговорителя и събуфер.

Стандартното оборудване на базовата версия на ID.3 1ST включва навигационна система, аудиосистема с цифров радиоприемник DAB+, отопление на седалките и на волана, подлакътници на предните места, заряден кабел Mode 2 и 18-цолови алуминиеви джанти.

Хороскоп
Овен
Здраве: ★★★★★ Любов: ★★
Късмет: ★★★★★ Работа: ★★★★
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Самозадоволяването при мъжете не е въпрос само на забавление или на непосредствена липса на партньорка - редовното му практикуване е полезно за здравето, пише в. "Дейли стар", позовавайки се на мащабно американско проучване, публикувано в сп. "European Urology". Всеизвестно е, че "освобождаването от напрежение" влияе благоприятно върху мъжкото

Насърчаване на сътрудничеството в ключови сектори като енергетиката, транспорта, информационните технологии, комуникациите, промишлеността, изследванията и банковите услуги предвижда актуализираната Рамка за сътрудничество за периода 2020 - 2022 г., която подписа в Пекин гръцкият министър на развитието и инвестициите Адонис Георгиадис с Държавната

"Георги Дерменджиев каза "да" и вече работим", заяви вицепрезидентът в оставка на БФС Йордан Лечков, който трябваше да избере нов селекционер на националния отбор, който да смени Красимир Балъков. "Сега трябва да му осигурим спокойствие, защото ситуацията е много трудна", обясни Лечков. За последно Дерменджиев бе наставник на "Левски"

РАБОТА В началото на седмицата сте разочаровани, че около ...
Джуди Халваджиян - продуцентът на “Господарите на ефира”, ...
Красивата актриса Боряна Маноилова е видение на героя във ...
Министерството на културата го награди за принос към ...
Клипът към сингълa на легендарната рок банда Guns N' Roses, ...
Рафаел Надал вече е женен мъж. Тенисистът сключи брак с ...
София бе поредната спирка от световното турне на Марио ...
Владимир Ампов-Графа замина за Египет заедно със съпругата ...
Музикантът разкрива в мемоарите си кого пошляпва ...
Компанията "Уинг" (Wing Aviation), подразделение на ...
Известният автор на хорър романи Стивън Кинг ще превърне ...
Жената до мен ми дава стабилност и увереност да тръгна към ...
Формулата за успеха на града е спорт, туризъм и ...
Рапърът Ицо Хазарта пусна видеоклип към песента “Имам ...
Снимайте вашия град през този топъл октомври. Изборите ...
Лидерът на БСП - София, който води листата за ...