Тест: И Mini влезе в "Клуб 300"

СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Романтичната ера на суперминито на легендарната марка Mini приключи през 2000 г., когато британската компания бе закупена от BMW. След това обаче започна епохата на невиждан възход на Mini. През 2007-а баварците възродиха хитовия от 70-те години на миналия век Clubman, а през 2010-а представиха и първия кросоувър на марката - Countryman. Именно тези два модела наскоро станаха първите на Mini, които влязоха в престижния “Клуб 300” - на колите с мощност на двигателите с над 300 конски сили.

Тествах именно този Countryman в специалното изпълнение за познавачи - John Cooper Works. Новият бензинов мотор, с който е оборудвана колата е със заводското обозначение B48A20T1. Агрегатът е двулитров, четирицилиндров бензинов турбодвигател (6-цилиндровите останал в миналото, за съжаление), адаптиран от BMW. Същият двигател се вгражда в X2 M35i и в новия M135i. Това е най-мощният двулитров турбокомпресор в историята на BMW. Благодарение на него моделите с трети свещени букви JCW натрупаха цели 75 кончета отгоре и те вече са 306.

Максималният въртящ момент е повишен със 100 до 450 Нм. Така значително е подобрено и ускорението. Mini John Cooper Works Countryman вече ускорява от място до 100 км/ч за 5,1 сек, със секунда и половина по-бързо от предишния най-бърз модел.

С около 28% отгоре спрямо предишния модел максимален въртящ момент се разгръща в широкия оборотен диапазон между 1750 и 4500 об./мин. Това се усеща не само при тръгване от място, но и при ускорението в диапазона 80-160 км/ч.

Автомобилът дърпа

равномерно,

стабилно и без

никакво колебание

Кросоувърът почти не се накланя, дори и да влезете с мръсна газ в някой по-остър завой. Отзивчивият педал на газта и суперинформативния и малко нервен волан позволява лесното жонглиране с малко по-голямото тегло на автомобила и настройването му за следващи виражи. Колата се справя изненадващо добре както по нормален път, така и по магистрала. В същото време хората вътре в автомобила остават прекрасно изолирани от случващото се на пътя дори и при по-височки скорости. Това се случва благодарение на отличната шумоизолация и на стабилното шаси.

От време на време пътуващите биват разсънвани от характерния звук на колите с надпис John Cooper Works отвън, който се подсилва при по-яко натискане на педала на газта от колоните вътре в салона.

Монтираният отпред напречно двигател подава мощността си към новоразработена осемстепенна трансмисия Steptronic Sport. Най-новото поколение на трансмисията се отличава с повишен вътрешен коефициент на полезно действие и разширен диапазон от предавателни числа.

По този начин при шофиране на висока предавка благодарение на ниските обороти на двигателя се понижава разходът на гориво. Скоростната кутия Steptronic Sport предлага и Launch функция за зверско ускорение от място.

Част от новата автоматична трансмисия е и

интегрираният

блокаж на

диференциала,

който служи за намаляване на изравняването на оборотите на предните колела. При натоварване може да бъде постигнат блокаж до 39%. Механичният блокаж на диференциала е свързан със системата за контрол на стабилността DSC (динамичен контрол на сцеплението) и повишава както сцеплението при лоши метеорологични условия, така и динамиката на управлението при спортно шофиране по завои.

Благодарение на блокажа при тенденция към превъртане на едно от предните колела мощността се пренася към другото колело. Освен това чрез целенасочено пренасяне на мощността блокажът на диференциала повишава и пъргавината на автомобила при резки промени на посоката на движение, както и при динамично ускорение при излизане от завой.

Централна роля при стабилността играе системата за задвижване на четирите колела ALL4, което е част от серийното оборудване. При нормални ситуации на пътя мощността в типичния за марката стил се подава към предните колела.

Като опция се предлага адаптивно окачване с амортисьори с електронно управление.

Цялостният пакет за динамика, пъргавина и прецизност, базиран на опита на John Cooper Works в моторните спортове, е допълнен със специфични за модела дизайнерски елементи в екстериора, които служат за оптимизиране на аеродинамиката и обтичането на каросерията.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Без такива "комплименти" на мъжа
Защо жените искат непознати любовници
3 причини, поради които умните жени предлагат да платят сметката
Извратената истина за това защо жените казват „да“ на секса, когато имат предвид „не“
Селин Дион проговори за болестта си след завръщането си в шоубизнеса

Напишете дума/думи за търсене