Астронавтите Андрю Морган и Лука Пармитано излязоха в открития космос (Видео)
24 часа онлайн | 15 Ноември 2019 г. | 21 показвания | 0 коментара

Американският астронавт Андрю Морган и италианският му колега Лука Пармитано излязоха в открития космос, предадоха ТАСС и БТА.

Морган и Пармитано ще прекарат около шест часа извън Международната космическа станция (МКС), за да ремонтират инсталирания на корпуса й алфа-магнитен спектрометър. Работата по уреда налага още три излизания в космоса. Две от тях са планирани за 22 ноември и 1-2 декември.

Датата за третото все още не е определена.

Спектрометърът с тегло 7,5 тона, чиято разработка отне 14 години и струваше 1,5 милиарда долара, беше доставен на МКС със совалката "Индевър" през 2011 г. В създаването му участваха 56 институции от 16 страни, включително Русия. С негова помощ учените се надяват да открият следи от антиматерия, да изучат състава и енергийния спектър на първичните космически лъчи, което ще помогне да се разбере как се е формирала Вселената.

По-рано от Центъра за контрол на полетите в Хюстън окачествиха ремонта на устройството като "уникална операция", тъй като първоначално не се предполагаше, че евентуално възникналите по време на експлоатацията му неизправности ще трябва да бъдат отстранявани в орбита.

Очакваше се спектрометърът да работи без сериозни проблеми в продължение на 10-18 години. Повредите обаче започнаха три години след въвеждането му в експлоатация. За ремонта му бяха изработени 25 нови инструмента, които бяха доставени на МКС в рамките на последните три полета на товарни кораби.

Здраве: ★★★★ Любов: ★★