Тест на BMW X3 M Competition: Един твърде перфектен SUV!

СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

За вече над 20 години са минали през ръците ми стотици нови автомобили за тестване. Въпреки това човек не може да остане безразличен и изпитва особено чувство, когато кара автомобил, който е мощен, бърз, скъп и натъпкан с всички технологии и екстри, които е измислила автомобилната индустрия.

BMW X3 M Competition е дяволски бърза машина и се засилва към хоризонта по категоричен начин. Но това, че е бърз не е новина, той е твърде прецизен. Един твърде перфектен SUV. Динамичните характеристики говорят сами: 510 к.с., които се достигат при 6250 об/мин и 600 Нм въртящ момент при 4431 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4,1 сек.

Дизайнът на BMW X3 M Competition също показва, че на пътя има безкомпромисен спринтьор - от внушителната предна част с мощни въздухозаборници и големя "бъбрек", до четирите ауспухови тръби отзад.

В момента, в който натиснете старт бутона, гърлест звук изпълва купето и на мига те подканя да натиснеш педала на газта с ускорен пулс. Хипотетично BMW X3 M Competison може да заплени сърцето и на тези с приключенски дух с офроуд маршрути. На този джип обаче спортната писта повече му отива, защото е наследил гените на моторните спортове на компанията от Мюнхен.

Още през 1998 г. Х5 стана един от най-популярните 4х4 SUV, защото от BMW усетиха тенденцията на намаляване на размерите на този тип автомобили. BMW X3 M Competition е пряк конкурент на Porsche Macan, Mercedes-Benz CLC 63 и Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, но баварците станаха първите, които прехвърлиха 500-те коня в сегмента. Лансираха в спортния кросоувър и изцяло нов двигател.

Отделно имаме преоборудвана скоростна кутия, заимствана от М5, новоразработен заден диференциал, усъвършенствани спирачки, многорежимно окачване и допълнително усилване на моторния отсек за по-сигурно преминаване на завои.

Моторът е преработка на BMW M Division на 6-цилиндровия агрегат от серията В58, който влезе в основната моделна гама на баварците през 2015 г. Впечатляваща е изключително балансираната линейна мощност, която се отпушва още при 3000 оборота при положение, че върхът се достига чак при 6250 оборота. Огромните спирачки са взаимствани от М760i.

В момента леко подскачане на предницата при по-рязко натискане на педела на газта веднага се задейства системата DSC и ви вкарва в правилния път. За придвижване в града може да настроите автомобила на Comfort, а по аутобаните разчитайте на Sport и Sport +. Воланът също има спортни настройки за по-директно управление на предната ос. Адаптивните амортисьори се настройват автоматично в зависимост от настилката и скоростта, или могат да се контролират ръчно с режимите Comfort, Sport и Sport +.

На спортния ефектен лост за смяна на предавките има и две бутончета на превключвателя на Drivelogic, които регулират характеристиките на смяната на трансмисията в автоматичен и ръчен режим. Drivelogic в режим 1 редува предавките сравнителон плавно, а при преминаването към режим 2 увеличава спортния фактор с по-кратки времена на смяна. А третият режим трансмисията държи двигателя в горните обороти и скоростите се редуват рязко.

Освен напълно автоматизираната смяна на предавките, трансмисията позволява и ръчно превключване с последователен избор на предавката като по този начин при спиране се натоварва двигателя, а не спирачките.
Новата система M xDrive за задвижване на всички колела също играе своята роля. Може да регулирата разпределението на мощността между предните и задните колела с натискането на един бутон. Това е M Dynamic Mode, която прехвърля още повече мощност към задните колела, което позволява дори и контролиран дрифт. Режимът DSC Off е оптимизиран за ултрадинамични ситуации на шофиране (например на писта) и може да се комбинира със стандартната настройка на задвижването на всички колела 4WD или с 4WD Sport режим.

21-инчовите джанти, с която бе обут кросоувъра, определено не са най-подходящи за нашите асфалтови пътища и магистрали - с тях при неравности луксозният и бърз офроудър вози прекалено твърдо. Ако търсите и друг кусур на автомобила, това е разходът на бензин, които при движение по магистрала варира между 12-13 литра на сто (няма как да е иначе с тези 510 коня под капака).

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене