Подписка за изтеглянето на Lada Vesta тръгна в Русия

По времето на социализма препатили собственици от продукцията на руските коли (99 процента от автомобилния парк тогава), къде на шега, къде наистина съветваха бъдещите купувачи да видят кога ладата или жигулито са излезли от завода. Ако е в понеделник, не е за препоръчване да я купувате, защото след тежкия уикенд може да намерите в двигателния отсек “я каскет, я гаечен ключ”.


Тези времена на пияни работници “по потници” във фабриката в Толиати, никаква конкуренция и държавен монопол отдавна са отминали и никой не може да си позволи вече такива гафове (в Русия има десетки заводи на почти всички водещи производители). Въпреки това обаче добрата стара лада, дори и в нова опаковка и модели, не може да пробие в страните в ЕС, включително и в България, въпреки ниските си цени.
Изключение прави “Лада Нива”, която е на почит в алпийските части на Стария континент (в Италия във всеки трети двор може да видите паркирана като резервен автомобил или Fiat Panda или Niva)
заради превъзходните
си качества на
истинска джипка
въпреки аскетичния
си салон
Освен това “Лада Нива” е една от малкото руски коли, които не “краде” патент от друг модел. В началото на 70-те години на миналия век западняците определят “Нива” (VAZ-2121) като Renault 5, поставено на шасито на Land Rover. Джипът е вдъхновен отчасти от един прототип ИЖ-14 и е първият ВАЗ, който не е базиран на модел на Fiat. Дори и съвременните лади като Vesta и Granta използват платформите на съсобственика на АвтоВАЗ - Renault-Nissan.
Друг е въпросът, че с участието си в руското предприятие
алиансът досега
е на загуба
с 34 милиона долара
Европейският пазар е един от най-големите в света и непрекъснато се разраства. През миналата година обаче продажбите на руската компания са повече от мизерни. Експортът на Lada в Европа през 2015-а възлизаше на малко над 500 бройки, при все че общият износ (най-вече в страни с лоши пътища и нисък жизнен стандарт) бе нараснал с 12 процента и е бил 78 000 машини.


87 процента от продажбите в ЕС се падат на Lada 4х4, както се продава нивата в Европа. Популярността на морално остарялата “Нива” не спада вече повече от три десетилетия. В много страни джипката се продава за около 9-10 хиляди евро - най-ниската за такъв автомобил на планетата. Във Франция, Германия, Италия и Гърция
съществуват
и клубове на
собственици
на модела,
които всяка година организират фестивали.
През тази година обаче от Толиати отчитат ръст не само на европейския, но и на германския пазар, което се дължи на най-технологичния и нов модел на руснаците - Vesta.
Дори да предположим, че новата Lada Vesta продължи да се продава добре и в най-големия и влиятелен пазар на континента, русийският автогигант едва ли ще прескочи 1 процент пазарен дял, като се има предвид, че в Германия за 9 месеца са продадени над 2,5 милиона нови коли.
Кой купува руските
лади в Германия? Според анализатори в по-голямата си част това са ентусиасти, колекционери, а също и хора на които им е “нужен конструкор за възрастни”. “Лада 4х4” е предпочитан, от тези които не се интересуват от външността на возилото, а неговите експлоатационни качества и евтината поддръжка. Въпреки, че АвтоВАЗ регистрира осезаем спад на продажбите на руския пазар, новият бос на волжкия автогигант - французинът Никола Мор, има намерение да вдигне два пъти експорта на ладите през следващата година. Мор е известен в автомобилния свят като “бащата” на бюджетния Dacia Logan. Именно тази румънски модел е в основата и на направата на съвременните лади.

Най-големият конкурент на “Нива” е “УАЗ Патриот”. Джипката, която разполага с електронно блокиране на задния диференциал, струва 11 000 евро.
Най-големият конкурент на “Нива” е “УАЗ Патриот”. Джипката, която разполага с електронно блокиране на задния диференциал, струва 11 000 евро.

За повишаването на продажбите се разчита основно на Lada Vesta (“руския “Логан”), която е смятана за най-качествения продукт на АвтоВАЗ, правен някога.
Част от клиентите на модела в Русия обаче
не са доволни
от изработката
на Vesta
и негодуват в социалните мрежи.
Собственикът на въпросния модел и жител на Москва Станислав Кузнецов е започнал подписка за отзоваването в сервизите на всички пуснати коли веста заради лошото качество. Руснакът иска да събере 100 подписа и петицията да бъде внесена в правителството. Колата засега се сглобява само като седан и е снабдена с 1,6-литров бензинов мотор със 106 коня, който се съчетава с 5-степенна ръчна или автоматична трансмисия.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Цветница е! Бъдете здрави и пъстри!
5 необичайни причини, заради които не успявате да отслабнете
Зомбинг и бенчинг – наръчник на модерната връзка
Елинистическа философия - радетелка на личното щастие, а не на универсалната истина
8 ползи от рисуването за мозъка

Напишете дума/думи за търсене