Автооскари 2017: Nissan Navara - пикап с усещането за луксозен кросоувър

Времената на некомфортните пикапи отшумяват. Изцяло новото поколение на Nissan Navara е напълно приложимо за всекидневно каране, като същевременно е запазило качествата си на превъзходен офроудър.

По-меката возия е заради новото многораменно задно окачване, което е уникално в класа на пикапите с полезен товар над 1 тон на европейския пазар, и заменя досегашното с листови ресори. То осигурява по-висок комфорт и по-стабилно пътно поведение, без това да е за сметка на полезния товар.
Nissan Navara няма нищо общо с модерните паркетни кросоувъри, а е истински високопроходим автомобил. В пикапа може да разчитате отново на прочутото 4х4 задвижване на японската компания, гарнирано с множество системи за сигурност и против приплъзване.


В пикапа разполагате с три режима на движение - 4WD High за лек off-road, 4WD Low за тежки терени, дълбок сняг или кал и 2WD за сух асфалтов път. Нисанът има отлично сцепление, дори и в режим 2WD благодарение на блокиращия диференциал. По нагорнище, системата Hill Start Assist предотвратява движението назад, при потегляне от място. При стръмно спускане Hill Descent Control поддържа постоянна безопасна скорост на движение. Трябва да имате предвид, че тази програма предпазва при определен праг на скоростта и не може да замени изцяло шофьора, така че при стръмно спускане трябва да сте готови всеки момент да натискате деликатно педала на спирачката, ако искате да запазите напълно контрола на тежащото два тона возило.


Автомобилът, който е идеален за хора, които обичат да спортуват в свободното си време се предлага с два вида на каросерията - Double Cab и King Cab.
Вторият вариант е без средна колонка между вратите, пътническото отделение е с 25 сантиметра по-късо, но товарната част е по-голяма.
Товарният леген на Double Cab е увеличен с 67 мм спрямо предишния модел, като дължината му от 1578 мм е най-голямата в сегмента. Дължината на товарния леген на King Cab модела е 1788 мм.


Самият леген предлага допълнителни иновации под формата на С-канална система за товарене на Nissan. При нея скобите се плъзгат по продължение на С-образните канални релси, дори и товарите с най-необикновена форма могат лесно да бъдат обезопасени.
Официалната гама аксесоари (над 125) включва тегличи и пластмасови и алуминиеви покрития на товарния леген. Новият дизайн на хардтопа с елегантните си стъклени прозорци ще задоволи и претенциите на клиентите, които обичат да карат и големия кросоувър на Nissan - Pathfinder, който вече няма да се предлага на Стария континент.
Споменатото ново 5-звенно задно окачване с винтови пружини е за модела Double Cab, и осигурява съществено подобрение на пътния комфорт и управлението. Като допълнителна полза, това решение е с 20 кг по-леко от предишната конфигурация с листови ресори.


King Cab продължава да разчита на модернизирана версия на окачването с листови ресори. Новата конструкция на листовите ресори тежи със 7 кг по-малко и осигурява на King Cab с 3,1% по-висок ъгъл на заход на задните колела, като същевременно намалява шума от пътя по време на движение.
Благодарение на скъсяване на междуосието с 50 мм, диаметърът на завой на последното поколение на модела е 12,4 метра.


Системата 4х4 се включва и изключва по електронен път чрез въртящ се бутон, разположен на арматурното табло. За най-добра икономия и управление, шофьорите могат да изберат режим 2WD за каране по асфалт. В офроуд условия те могат да превключат в режим 4HI, докато се движат със скорост до 100 км/ч.
Сериозните офроуд способности на Navara се подчертават от възможността да превключите в режим на ниски предавки, като настройката 4LO отдава по-голям въртящ момент към колелата. В най-трудните офроуд условия може да разчитате и на механично заключване на диференциала.


Вътре в кабината конфигурацията на арматурното табло е изцяло променена, като целта е била да се отвори допълнително място в купето и да се създаде усещане за простор. Предните седалки с гръбначна опора предлагат подобрена ергономия и повишена бдителност, проектирани чрез използване на технология, заимствани от NASA, за да се намали умората.
Сред другите функции спадат двузонов цифров климатик за моделите King Cab и Double Cab, както и нова вентилация за задната част на кабината и нови седалки, които да гарантират по-комфортно пътуване за пътниците.


Navara се предлага в Европа с новият дизелов 2,3-литров dCi двигател с мощност 160 и 190 конски сили и възможност за избор между стандартната 6-степенна механична скоростна кутия или 7-степенна автоматична трансмисия.
По-мощната версия на мотора е с два турбокомпресора, което се случва за пръв път при Nissan в този сегмент. Забележителен е и разходът на гориво, който е най-ниския в своя клас.
При полезен товар, надвишаващ 1 тон в моделната гама и впечатляваща теглителна сила от 3500 кг, новата Navara е готова за подвизи.

Размери

Дължина: 5330 мм
Широчина: 1850 мм
Височина: 1805-1840 мм
Междуосие: 3150 мм
Просвет: 220 мм

Размери на товарното пространство Double Cab:

Дължина: 1578 мм
Широчина: 1560 мм
Височина: 474 мм

Nissan Nаvara Double Cap

Двигател 2,3 dCi
Гориво дизел
Работен обем куб. см 2298
Макс.мощност к.с. - об/мин 190/3750
Макс. въртящ момент Nm-об/мин 450/1500-2500
Трансмисия 7-степенна автоматична
Ускорение от 0 до 100 км/ч 10,8 сек
Максимална скорост 180 км/ч
Среден разход на гориво 6,0-8,7 л
Обем на резервоара 74 л
Базова цена: от 57 300 лв. с ДДС

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Цветница е! Бъдете здрави и пъстри!
5 необичайни причини, заради които не успявате да отслабнете
Зомбинг и бенчинг – наръчник на модерната връзка
Елинистическа философия - радетелка на личното щастие, а не на универсалната истина
8 ползи от рисуването за мозъка

Напишете дума/думи за търсене