Lenovo с нетна печалба от 535 млн. долара за 2016/2017 година

Lenovo обяви финансовите резултати за последното тримесечие и за цялата фискална 2016/2017 година.

Приходите през последното фискално тримесечие възлизат на $9,6 млрд. долара, което е ръст с 4,9% на годишна база. Това се дължи на добрите резултати, които PC бизнесът и бизнесът с мобилни устройства реализират.

За цялата фискална 2016/2017 г., която приключи на 31-ви март 2017 г., приходите на Lenovo възлизат на $43 млрд. долара, което е спад с 4,2% на годишна база.

Брутната печалба на компанията за последното фискално тримесечие бележи спад с 9,8% на годишна база и възлиза на $1,4 млрд. долара. За цялата фискална година спадът е със 7,8% до 6,1 млрд. долара.

Оперативната печалба за четвъртото тримесечие е $74 млн. долара, а за цялата фискална година - $672 млн. долара. Нетната печалба за четвъртото тримесечие е $107 млн. долара, а за цялата година - 535 млн. долара, което е увеличение с $660 млн. долара на годишна база.

“Въпреки предизвикателствата на пазара през четвъртото тримесечие Lenovo успя да възстанови позициите си и отбеляза ръст - след пет поредни тримесечия на спад”, коментира Ян Янцин, изпълнителен директор и председател на Борда на директорите на Lenovo. “За да продължим да растем, разработихме нова “тристепенна” стратегия за развитие. На първо място, ще продължим да затвърждаваме лидерската си позиция на PC пазара, да развиваме иновациите и да поддържаме сегмента печеливш. Втората степен се изразява в превръщането на MBG и DCG в двигател на нашия ръст. В третата степен развиваме облачните услуги така, че да се възползваме в максимална степен от възможностите, които новите технологии предлагат. С новата стратегия сме уверени, че ще постигнем дългосрочен и устойчив ръст.”

Базовата печалба на акция за последното тримесечие е $0,97 цента, а за цялата година - $4,86 цента. Бордът на директорите на Lenovo определи краен дивидент от 2,63 щатски цента на акция за фискалната година, която приключи на 31-ви март 2017 г.

В PC and Smart Devices (PCSD) бизнес групата, която включва персонални компютри, таблети и умни устройства, продажбите на Lenovo през тримесечието са се покачили с 4,9% спрямо предходната година, достигайки $6,7 млрд. долара. Доставките през тримесечието нарастват с 1% до $14,4 млн. долара и с 4 пункта повече от целия пазар. Необложената печалба за тримесечието възлиза на $288 млн. долара, което е понижение с 4,7% на годишна база.

За цялата година, която приключи на 31-ви март 2017 г., продажбите в PCSD сегмента на Lenovo бележат спад от 2,3% (и въпреки това се представят по-добре от пазара), достигайки $30 млрд. долара. Доставките за годината значително надминават пазара - с цели 7,1 пункта, с 66 млн. долара, докато маржът на необложената печалба продължава да е около 5%, с почти незабележимо покачване спрямо предходната година.

Важно е да се отбележи, че Lenovo регистрира отлични резултати както през последното тримесечие, така и през цялата фискална година в изключително важни сегменти като геймърските компютри и хибридните устройства, Chromebook и Millennial PC (в Китай).

През последното тримесечие доставките на геймърски машини и Chromebook бележат ръст съответно с 20,5% и 38,2%. В същото време ръстът при хибридните устройства е двуцифрен в сравнение с общите показатели за пазара. Т. нар. Millennial PC продължават да регистрират високи продажби в Китай с трицифрен ръст през последното тримесечие.

В “дивизията” Мобилен бизнес (Mobile Business Group or MBG), която включва Moto и Lenovo смартфони, Lenovo отбелязва ръст на приходите от 19,7% извън Китай през четвъртото тримесечие, с продажби, възлизащи на $1,7 млрд. долара. Доставите на смартфони през последното тримесечие са се увеличили с 17,4% до 11,3 милиона бройки извън Китай, надминавайки пазара със значителните 12,8%.

За цялата фискална година, която приключи на 31-ви март 2017 г., общият обем на продажбите е намалял с 5,4% и маржът на необложената печалба бележи спад от 1,9 пункта извън Китай.

В Тихоокеанския регион и Латинска Америка, водени от нашия успех съответно в Индия и Бразилия, бизнесът със смартфони на Lenovo продължава да бележи подобрение. В Западна Европа отчитаме ръст на доставките във Франция, Германия и Великобритания, докато в Северна Америка стратегията ни за експанзия върви по план.

В Китай обявихме ново ръководство и препозиционирахме стратегията и портфолиото си, изчерпахме старите наличности и сме готови да пуснем в продажба нова продуктова линия.

В Data Center Group, или DCG, която включва сървъри, сторидж решения, софтуер и услуги, обемът на продажбите за четвъртото тримесечие бележи спад от 13,7% на годишна база, до $850 млн. долара. За цялата година оборотът на продажбите е намалял с 10,6% до $4,1 млрд. долара.

Междувременно преструктурирахме този бизнес сегмент, приобщавайки нови, доказали се в индустрията лидери, обособявайки нови търговски единици във всички географски региони, и формирахме нови сегменти, върху които да се фокусираме, с цел постигане на растеж в сфери като ултрапроизводителните компютри. Ние сме най-бързо развиващата се компания, която се занимава със супер компютри, и компания №1 в този сегмент в Китай. Също така започнахме насочването на повече ресурси в глобалните ни акаунти, където бележим ръст от 16% спрямо предходната година, и сме убедени, че сме открили правилната стратегия за растеж, особено в развитите пазари.

В региона Европа/Близък Изток/Африка (EMEA) през четвъртото фискално тримесечие бяха консолидирани продажби с ръст от 5,9% на годишна база, достигайки $2,6 млрд. долара. За цялата година продажбите са на обща стойност $11,2 млрд. долара - понижение с 5,1% спрямо предходната година. Продажбите в EMEA представляват 27,4% от обема на компанията през четвъртото тримесечие и 26% от обема на продажбите на компанията за цялата година.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене