Мотори: Ръчно изработен пистов баварец

BMW Motorrad представи новия пистов звяр - HP4 RACE, ограничен в серия от 750 броя. Баварците са първия мотоциклетен производител, който предлага мотор с изцяло карбонова основна рама, тежаща едва 7,8 кг. Колелата на HP4 RACE също са изработени от високотехнологичния композит, което позволява намаляване на теглото им с близо 30% в сравнение с тези от кована алуминиева сплав.
По отношение на двигателя, електрониката и окачването, новото BMW HP4 RACE е идентичен със заводските състезателни мотоциклети на марката. HP4 RACE дори ги превъзхожда в областта на окачването, заради своята карбонова рама - мотоциклетът тежи едва 171 кг, когато е зареден с гориво. HP4 RACE е дори по-лек от състезателните машини в Superbike World Championship и незначително по-тежък от заводските мотори в MotoGP.
Двигателят на HP4 RACE е състезателен агрегат сходен с 6,2 и 7,2 спецификациите на машините в Endurance и Superbike World Championship. Максималната мощност е 215 к.с. при 13 900 об/мин, а максималният въртящ момент е 120 Nm при 10 000 оборота. Границата на максималните обороти е отместена нагоре спрямо двигателя на S 1000 RR от 14 200 на 14 500 об/мин. С цел постигане на най-добрата възможна динамика в HP4 RACE e монтирана шестстепенна скоростна кутия с близки предавателни числа, като байкът ще се предлага с различен набор от пиньони.
Обърната вилка FGR 300 и задният амортисьор TTX 36 GP се доставят от шведския производител Ohlins, като идентични части се използват както в Superbike World Championship, така и в MotoGP. Рамото на задното окачване, изработено от фрезован и листов метал също е компонент, използван в Superbike World Cup.
Монолитните спиаачни апарати Brembo с химично никелирана повърхност и титаниеви бутала са възможно най-добрата комбинация от материали и техники в момента. Заедно със стоманените, дебели 6,75 мм „Т“-тип състезателни дискове с диаметър 320 мм, мотоциклетът гарантира феноменална спирачна сила.
Мотоциклетът може да се адаптира перфектно към различни пистови конфигурации и пътни настилки, благодарение на системите динамичен контрол на сцеплението (DTC), Engine Brake EBR и Wheelie Control. Те подлежат на индивидуално програмиране за всяка предавка според предпочитанията на моториста.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене