Тест на BMW X3: Автомобилният Х Фактор

Х Фактор е онова качество, което превръща обикновените хора в звезди от световна величина. То може да бъде изключителен талант, изумителна харизма, необикновен артистизъм или творческа оригиналност. Това пише в страницата на популярното шоу за музикални таланти.
Сега обаче ще си говорим за коли. И то за един модел, който е познат и на първолаците по цял свят, нищо че е само на 14 години - BMW X3. С тази кола през 2003 г. баварците основат сегмента на SAV (Sports Activity Vehicles) от среден клас. От тогава от първите две поколения на модела са продадени над 1,5 млн. екземпляра.
Новата германска джипка естествено е по-добра от старите и също като всички членове на Х семейството, то съчетава проходимостта на всякакъв терен с удобство на всекидневното каране.


По време на презентацията на автомобила във Велинград като своебразен X Фактор за модела бяха посочени аеродинамиката и редуцираното тегло на возилото.
Това явно рязко
влияее, както на
пътното поведение
на кросоувъра,
така и на неговата повратливост и ако щете проходимост.
Чрез повече алуминиеви компоненти при двигателя и окачването теглото в зависимост от оборудването е по-ниско с до 55 килограма спрямо предишния модел. Освен това със стойността на въздушното си съпротивление от cW=0.29 новото BMW X3 вече притежава най-добро постижение в сегмента.


Третото поколение на BMW X3 комбинира солидна офроуд-визия със спортно излъчване. Оказва се, че автомобилът е пренебрежимо по-дълъг от предишния модел, но визуално изглежда дооста грамадански. Дължината на кросоувъра е 4708 мм, което едва с 6 сантиметра отгоре. Ако се разгледа обаче първото поколение на по-големия брат Х5, което е с дължина 4666 мм, ще се види, че и "тройката" е станала с годините доста по-голяма.


Типичните пропорции подчертават перфектното 50:50 разпределение на теглото между предната и задната ос. Високите динамични амбиции на новото BMW X3 се подчертават от триизмерно оформената двойна бъбрековидна радиаторна решетка и фаровете за мъгла, които за пръв път при BMW X модел са с хексагонална форма. Отзад опционалните LED фарове, които са изразителни заради триизмерното си оформление, ниският заден спойлер и двойните изпускателни накрайници
осигуряват още
по-мощно излъчване


Тествахме ударно двете най-търсени на пазара версии - дизеловите xDrive 30d и xDrive 20d (има и три бензинови модификации). В случая аз се "задоволих" с по-мощния вариант със супермодерния трилитров и две турбини нафтов мотор с мощност 265 коня при 4000 оборота. Това е един от най-добрите агрегати, които се вграждат в съвременен премиум автомобил, който съчетава отлична динамика и невероятен разход на гориво. Независимо от начина на каране с този двигател х3 трудно ще качи разхода на нафта над 7-8 л на сто, като при по-спокойно движение по междуградски път, той ще варира в порядъка на 5,5-6 литра на 100 км пробег.

И всичко това
при ускорение от
място до 100 км/ч
само за 5,8 секунди
и наличие на въртящ момент 620 Nm още при 2000-2500 оборота в минута, 8-степенна автоматична скоростна кутия и 4х4!


Инженерите са пипнали до такава степен окачването, че моделът е още по-спортен от предшественика си, без това да е довело до понижаване на комфорта на возене. Сред опциите при окачването са М спортното окачване, динамичният контрол на амортисьорите, М спортните спирачки и променливото спортно кормилно управление.
Иначе за последните модели беемвета при нормално всекидневно шофиране е най-добре да избирате режима Individual. Това чудо на техниката не само за броени минути се адаптира към вашия стил на каране, но и следи по какъв път се движите. Така джаджата автоматично втвърдява волана при влизане и излизане от остър завой и обратно омекотява окачването при по-спокойно и равномерно каране на магистрала, например.


В новото BMW X3 прави впечатление, че в салона този път е обърнато по-голямо внимание към детайла. По-луксозен е, с повече хромирани елементи и по-вико качество на материалите и кожените седалки. Нивото на комфорт може да бъде повишено с нови опции като тризонова автоматична климатична инсталация, пакетът Ambient Air, активната вентилация на седалките, товариталната функцията на серийно разделената в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка, както и панорамният стъклен покрив.


Новост са и опционалният BMW Display, с който
BMW X3 може не
само да бъде
отключено или
заключено
от дистанция,
но и да показва различни информации за статуса на автомобила и може да служи като дистанционно управление на отоплението.


При предложенията за BMW Personal Co-Pilot в областта на асистиращите системи за (частично) автоматизирано шофиране за новото BMW X3 като опция се предлага най-новото поколение на активния контрол на скоростта, както и пакетът за сигурност с асистент за шофиране Plus включително активен асистент за завиване и водене в лентата (до 210 км/ч!), за смяна на платното и за поддържане на лентата със защита срещу страничен удар. С тази всеобхватна гама от асистиращи системи BMW X3 определено изпреварва директните си конкуренти.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Цветница е! Бъдете здрави и пъстри!
5 необичайни причини, заради които не успявате да отслабнете
Зомбинг и бенчинг – наръчник на модерната връзка
Елинистическа философия - радетелка на личното щастие, а не на универсалната истина
8 ползи от рисуването за мозъка

Напишете дума/думи за търсене