За първи път! Астрономи измериха скоростта на вятъра в атмосферата на кафяви джуджета
24 часа онлайн | 10 Април 2020 г. | 27 показвания | 0 коментара

Астрономи за пръв път измериха скоростта на вятъра в атмосферата на най-тъмните звезди във Вселената - кафявите джуджета, предаде ТАСС.

Агенцията цитира статия в сп. "Сайънс", в която е публикувано проучването на Националната астрономическа обсерватория на САЩ. За целта на изследването са били използвани орбитални и наземни телескопи, предава БТА.

"Открихме, че атмосферата на тези "несъстояли се звезди" кръжи по-бързо от тяхната повърхност, коментира Кейтлин Алърс, астроном от университета "Бъкнел" в гр. Луисбърг. Средната скорост на тези ветрове е 2,3 хиляди километра в час! Това напълно се вписва в теоретичните ни прогнози".

Първите кафяви джуджета бяха открити сравнително неотдавна, през 1995 година. Те изненадаха учените с необичайните си свойства, включително с наличието на сезони и на метални "облаци", които карат някои астрономи да ги считат за големи планети, а не за малки звезди.

Алърс и нейните колеги анализирали снимки на орбиталния телескоп "Спицър" и на наземната обсерватория VLA . Те извършили наблюдения на звездата 2MASS J1047+2124, разположена в съзвездието Лъв на разстояние 35 светлинни години от Земята.

Здраве: ★★★ Любов: ★★★★