Венера става приоритет на НАСА след откриването на фосфин в атмосферата й
24 часа онлайн | 15 Септември 2020 г. | 49 показвания | 0 коментара

Ръководителят на НАСА Джеймс Брайдънстайн призова изследването на Венера да стане приоритет след откриването в атмосферата й на фосфин - газ, който може да има биологически произход, предадоха Франс прес и ТАСС.

Те цитират заявление на Брайдънстайн, което се появи на страницата му в Туитър. "Живот на Венера? Откритието на фосфин, страничен продукт от анаеробната биология, е най-значимото събитие при търсенето на свидетелства за съществуването на живот извън пределите на Земята", пише ръководителят на НАСА, предава БТА.

Той отчете, че Венера дълго време е била пренебрегвана в космическите изследванията за сметка на Марс. "Дошло е времето Венера да стане наш приоритет", написа Брайдънстайн.

По този начин НАСА реагира на вчерашната публикация в сп. "Нейчър астрономи", че международна група учени е открила в атмосферата на Зорницата присъствието на фосфин - безцветен отровен газ, който може да има биологичен произход. На Земята той се отделя от някои видове бактерии по време на жизнените им процеси.

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★★★★★