Палеонтолози откриха останки от последния гигантски прилеп-вампир
24 часа онлайн | 30 Юли 2021 г. | 26 показвания | 0 коментара

Изследвайки пещера в близост до столицата Буенос Айрес, палеонтолози от Аржентина са открили фосилизирана челюст от най-големия прилеп в историята на Земята, съобщи Сайънс алърт.

Древният вид е известен като Desmodus draculae. Представителите му са изчезнали сравнително скоро - през 19-и век, предава БТА. В епохата на плейстоцена преди повече от 100 милиона години гигантските прилепи са обитавали обширните територии на Централна и Южна Америка. Следи от тях са откривани в Аржентина, Мексико, Еквадор, Бразилия, Венецуела, Белиз и Боливия.

Прилепите-вампири от този вид, кръстени на прочутия граф Дракула, са били с тегло 60 грама. Размахът на крилете им е достигал 50 сантиметра. Древните създания са били с размерите на компютърна клавиатура - значително по-големи от всички видове прилепи, които обитават планетата в наши дни, обяснява Сантяго Брисуела от изследователския екип на Националния университет в Плата дел Мар.

Подобно на други прилепи-вампири, Desmodus draculae са се хранили с кръв.

Учените припомнят, че по правило ухапванията от тези прилепи не са опасни за хората и животните, освен ако "кръвопийците" не са заразени. Известно е, че прилепите пренасят бяс. През последните години летящите бозайници станаха обект на множество изследвания заради способността им да пренасят вируси.

Фосилизираната челюст е открита в пещера с диаметър 1,2 метра. Учените смятат, че в нея е живял гигантски ленивец (също изчезнал вид).

За специалистите досега оставаше загадка какво е било храненето на праисторическите прилепи-вампири. Някои учени смятат, че те са се хранили с гризачи и други дребни животни. Други предполагат, че представителите на вида Desmodus draculae са нападали едри бозайници. Откритите в пещерата останки от гигантски ленивец по-скоро потвърждават втората хипотеза.

Desmodus draculae е последният от гигантските летящи бозайници. Видът е изчезнал през колониалния период, около 1820 г., по време на малкия ледников период.

В наши дни от около 1400 известни вида прилепи само три са хематофаги - паразити, хранещи се изключително само с кръвта на други животни. И трите вида обитават Южна Америка.

Здраве: ★★★ Любов: ★★★★★