Поне още 30 години с бензини и дизели в България
Георги Луканов | 31 Юли 2021 г. | 3688 показвания | 0 коментара

Дори да бъде спряно производството на коли с двигател с вътрешно горене през 2035-а, няма да минем веднага на електрички

Бензиновите и дизеловите автомобили ще останат на почит у нас поне още 30 г., прогнозират специалисти и търговци.

Както е известно, Европейската комисия взе решение да предложи план за спиране на производството на коли с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. и да се мине изцяло на електрически возила. Това решение трябва да бъде гласувано от Европарламента и след това поотделно от 23-те членки на съюза. Дори и да бъде безусловно прието, това не означава автоматично, че през 2035-а ще е краят на бензиновите и дизеловите, както и свързаните с тях на газ и метан автомобили.

Средната възраст на автомобилния парк в България е 17 години и едва ли до 2035-а ще се промени драстично. Затягането на екологичните норми и

въвеждането

на екостикерите

в големите градове

дори и у нас обаче няма да засегнат големите автопроизводители, които правят автомобили с такива бензинови и дизелови агрегати, които са в пъти по-чисти от тези, вграждани в автомобилите в началото на века. Също така масово българинът използва коли с газови и метанови уредби, които също влизат в повечето съвременни екологични норми.

Европейски анализатори са на мнение, че автомобилите на бензин и дизел дълго време след фиксираната от политиците 2035 г. ще са конкурентоспособни на чисто електрическите возила като цена и максимален пробег. Най-бързо електричките ще заменят малките автомобили с ДВГ, защото на цена ще доближат градските бензинови и дизелови коли, а с едно зареждане на батериите возилата на ток след 14-15 години би трябвало да минават по 500-600 км (два пъти повече при масовите случаи в момента).

По-различна обаче е ситуацията с колите в по-големия клас и така предпочитаните през последните години кросоувъри.

Електрическите им

еквиваленти ще си

останат по-скъпи особено във версиите с по-мощни акумулатори, които трябва да осигурят безпроблемен пробег с едно зареждане на батериите в порядъка на 800-1000 км, и то независимо от климатичните условия и средната скорост.

Така че семейните автомобили и кросоувърите с двигатели с вътрешно горене ще останат още дълго предпочитаният транспорт за придвижване извън градовете.

В последните месеци най-големият автомобилен пазар в Европа - този в Германия, показва сегашната парадоксалната ситуация с колите в Европа. Докато продажбите на нови електрически автомобили и плъгин хибриди растат в страната, силно насърчавани от политиците и субсидирани с бюджетни пари, съвсем различен тренд се наблюдава на пазара втора ръка, който преживява истински бум.

Употребяваните

автомобили намират

купувач средно 4,5

пъти по-бързо,

отколкото миналата година. Според уебсайта Mobile.de колите от среден клас, спортните и дизеловите автомобили са най-популярни сред германците.

Прегледът на обявите с дизелови автомобили се е увеличил с 19 процента в сравнение с всички останали превозни средства, съобщава германското издание “Фокус”.

По-голямото търсене влияе и върху растежа на цените. Цените на употребяваните автомобили в Германия са се увеличили с 13 процента в сравнение с юни 2020 г.

Търсенето на употребявани дизели се дължи и на факта, че много производители на автомобили вече не ги предлагат в моделната си гама. Те са заменени най-вече с бензинови плъгин хибриди. А хората се нуждаят от по-икономични решения за по-дълги пътувания. Освен това, поради новия германски данък върху CO2, дизелите остават по-евтини от бензиновите употребявани возила.

ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Хороскоп
Овен
Здраве: ★★★ Любов: ★★★★★
Късмет: ★★★★★★ Работа: ★★★
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Представляващият "Продължаваме Промяната" Кирил Петков внесе днес в Централната избирателна комисия /ЦИК/ документите за регистрация на коалицията за участие в изборите за Народно събрание на 14 ноември 2021 г. Това съобщиха от пресцентъра на формацията. Необходимият брой подписи за регистриране са били събрани за броени часове

100 години от смъртта на народния поет В 20 ч. тази вечер започна гала церемонията за връчването на награда за духовен принос на името на Иван Вазов. С титлата бе удостоен Владимир Зарев. Първите лауреати през 2020 г. бяха Антон Дончев и Гергина Тончева. По-късно ще бъде представен откъс от премиерния спектакъл „Народът на Вазов“ с режисьор Диана

ЦСКА отказа само за 41 минути “Хебър” от купата, като дръпна с 3:0 и доигра мача в тренировъчно темпо. Стойчо Младенов остави на пейката Юрген Матей, Георги Йомов, Густаво Бусато, Томас Лам и Карло Мухар, но пусна част от тях през второто полувреме, за да поддържат игрови тонус. След дълго лечение на контузия в състава се върна един от основните

Непримиримостта е силното оръжие на "Реал" (Мадрид). В това ...
Джанели: Успяхме, плаче ми се! Страдахме, но постигнахме ...
Страната ни записа най-доброто си представяне от 1997 г. ...
България е сред последните места по брой зарядни станции за ...
Гореща и вкусна пица си похапна Весела Бабинова. Актрисата, ...
Чешката тенисистка и мъжът й се качиха на върха на ...
Модерно електронно наргиле топли в студените вече вечери ...
Видя се, че само в младите българчета е бъдещето, казва ...
Мексиканският барабанист Антонио Санчес, който четири пъти ...
Голям риболовен турнир за журналисти организира ...
Седемдесет и третото издание на наградите "Еми", еквивалент ...
“Делото на Вазов, всичко, което той е написал и изрекъл, ...
Най-успешният сръбски сериал за последните 20 г. вече е в ...
Бившият световен шампион по бокс Амир Хан се замеси в ...
Набиращият популярност в Англия певец Харви Кантуел си ...
Полякът Левандовски изпревари Герд Мюлер и Юп ...