Поне още 30 години с бензини и дизели в България
Георги Луканов | 31 Юли 2021 г. | 3689 показвания | 0 коментара

Дори да бъде спряно производството на коли с двигател с вътрешно горене през 2035-а, няма да минем веднага на електрички

Бензиновите и дизеловите автомобили ще останат на почит у нас поне още 30 г., прогнозират специалисти и търговци.

Както е известно, Европейската комисия взе решение да предложи план за спиране на производството на коли с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. и да се мине изцяло на електрически возила. Това решение трябва да бъде гласувано от Европарламента и след това поотделно от 23-те членки на съюза. Дори и да бъде безусловно прието, това не означава автоматично, че през 2035-а ще е краят на бензиновите и дизеловите, както и свързаните с тях на газ и метан автомобили.

Средната възраст на автомобилния парк в България е 17 години и едва ли до 2035-а ще се промени драстично. Затягането на екологичните норми и

въвеждането

на екостикерите

в големите градове

дори и у нас обаче няма да засегнат големите автопроизводители, които правят автомобили с такива бензинови и дизелови агрегати, които са в пъти по-чисти от тези, вграждани в автомобилите в началото на века. Също така масово българинът използва коли с газови и метанови уредби, които също влизат в повечето съвременни екологични норми.

Европейски анализатори са на мнение, че автомобилите на бензин и дизел дълго време след фиксираната от политиците 2035 г. ще са конкурентоспособни на чисто електрическите возила като цена и максимален пробег. Най-бързо електричките ще заменят малките автомобили с ДВГ, защото на цена ще доближат градските бензинови и дизелови коли, а с едно зареждане на батериите возилата на ток след 14-15 години би трябвало да минават по 500-600 км (два пъти повече при масовите случаи в момента).

По-различна обаче е ситуацията с колите в по-големия клас и така предпочитаните през последните години кросоувъри.

Електрическите им

еквиваленти ще си

останат по-скъпи особено във версиите с по-мощни акумулатори, които трябва да осигурят безпроблемен пробег с едно зареждане на батериите в порядъка на 800-1000 км, и то независимо от климатичните условия и средната скорост.

Така че семейните автомобили и кросоувърите с двигатели с вътрешно горене ще останат още дълго предпочитаният транспорт за придвижване извън градовете.

В последните месеци най-големият автомобилен пазар в Европа - този в Германия, показва сегашната парадоксалната ситуация с колите в Европа. Докато продажбите на нови електрически автомобили и плъгин хибриди растат в страната, силно насърчавани от политиците и субсидирани с бюджетни пари, съвсем различен тренд се наблюдава на пазара втора ръка, който преживява истински бум.

Употребяваните

автомобили намират

купувач средно 4,5

пъти по-бързо,

отколкото миналата година. Според уебсайта Mobile.de колите от среден клас, спортните и дизеловите автомобили са най-популярни сред германците.

Прегледът на обявите с дизелови автомобили се е увеличил с 19 процента в сравнение с всички останали превозни средства, съобщава германското издание “Фокус”.

По-голямото търсене влияе и върху растежа на цените. Цените на употребяваните автомобили в Германия са се увеличили с 13 процента в сравнение с юни 2020 г.

Търсенето на употребявани дизели се дължи и на факта, че много производители на автомобили вече не ги предлагат в моделната си гама. Те са заменени най-вече с бензинови плъгин хибриди. А хората се нуждаят от по-икономични решения за по-дълги пътувания. Освен това, поради новия германски данък върху CO2, дизелите остават по-евтини от бензиновите употребявани возила.

ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Хороскоп
Овен
Здраве: ★★ Любов: ★★★
Късмет: ★★★★★ Работа: ★★★★
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Помощта е за потребен мегаватчас за октомври, ноември и декември 80 а не 50 лева да е помощта за небитовите потребители за всеки потребен мегаватчас за октомври, ноември и декември. На този вариант за директно подпомагане на бизнеса, болници, училища, детски градини, ВиК дружества, жп и градски транспорт се е спряло правителството

Преболедували преди повече от 6 месеца в пат 390 000 засегнати, за 81 000 документът изтича скоро Опашки за ваксини, теглят се по 1000 сертификата на минута Без паспорт до 18 г. ЕС не давал да удължим на 1 година документа на преболедували   В патова ситуация изпадат всички хора, преболедували COVID-19

Президентът Радев: Ако има несъвършенства в заповедта, експертите ще ги отстранят, но кадрови промени не се налагат Острата реакция срещу въвеждането на зелени сертификати и исканията за оставка на здравния министър Стойчо Кацаров обединиха ГЕРБ и БСП. Това е противоконституционна мярка, заявиха от ГЕРБ

- главен държавен здравен инспектор и член на лигата ...
Тежковъоръжени полицаи и сили за борба с масовите безредици ...
Месец преди най-очакваното театрално събитие на сезона ...
Музикантът и Меган Фокс вероятно ще пристигнат в България ...
Новият сериал връща 200 години преди събитията от култовата ...
Билет и "зелен" паспорт. Това ще са вече двете необходими ...
Холивудският актьор Мел Гибсън ще изпълни една от ...
След като в продължение на няколко години се бориха да се ...
Мик Джагър и Кийт Ричардс от британската рок група "Ролинг ...
Холивудският актьор Шон Пен се е разделил със съпругата си ...
Българският национал Атанас Илиев започва да оправдава ...
Младежкият национал на България Мартин Минчев вкара два ...
Най-добрите футболисти във всеки отбор носят номер 10. Това ...
Бизнесменът Георги Попов, който беше в Дубай със съдружника ...
Иван Юруков е поредната известна личност у нас, която ...
Мъж ще ръководи балета на Софийската опера за първи път от ...